דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לא על המזון לבדו

בשבוע שעבר נערך כנס המזון השנתי של הארגונים הכלכליים הקיבוציים האזוריים. האירוע התקיים במשך יומיים במלון "גולדן קראון" הסמוך להר הקפיצה שבנצרת ובו התקבצו נציגים של כ-180 קיבוצים, מנהלי מטבחים, חדרי אוכל והכלבו הקיבוצי
ד"ר שקשוקה, מציג את הרוטב המוכן שלו למנת הדגל. צילום: "פתרונות מולטימדיה מתקדמים, FaceSmile"
ד"ר שקשוקה, מציג את הרוטב המוכן שלו למנת הדגל. צילום: "פתרונות מולטימדיה מתקדמים, FaceSmile"

מטרות הכנס הן לאפשר למנהלים מפגשים בלתי אמצעיים בינם לבין עצמם, מפגשים עם ספקים בסביבה נינוחה ולא "על הרמפה" ומפגשים עם הארגונים הכלכליים האזוריים ועם מנהלי הסחר. בדרך לנצרת נערכו סיורים באתרי מורשת היסטוריים וכך נעשה המעבר לאווירה המתאימה באופן מדורג והנסיעה הפכה למעניינת יותר. במלון ציפתה למשתתפים תצוגה מרשימה מאוד, מגוונת, עשירה וטעימה שהציגו עשרות ספקים, אשר כללה מוצרים שונים מכל הקטגוריות שנמצאות על המדפים בכלבו/מרכולית או במטבח.

ביקור בקיסריה בדרך לכנס המזון בנצרת
ביקור בקיסריה בדרך לכנס המזון בנצרת.
צילום: ריקי בלום, משקי דן

בערב הועלה זכרו של שמוליק בראון ז"ל בדברים ובתמונות. שמוליק, בן וחבר עין שמר שנפטר לפני חודשיים באופן פתאומי, היה מנהל הסחר של גרנות ואחד משני עמודי התווך של כנס המזון, יחד עם תמיר ארז ממשקי דן יבדל"א. גם בהפקת הכנס הזה היה שמוליק שותף פעיל והלך לעולמו לאחר שמרבית הפרטים כבר היו  סגורים. 

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית הגיע במיוחד לערב זה ונשא דברים לזכרו של שמוליק. ניר ציין את מקומו המשמעותי של שמוליק בשולחן מנהלי הסחר, את הידע המקצועי הרב שלו ואת היכולת להניע מהלכים תוך שיתופי פעולה נרחבים. כמו כן, שיבח את היכולת הגבוהה של הקיבוצים, שעמדה למבחן "תחת אש" בשנתיים האחרונות, להתמודד עם הקורונה. "אם למישהו היה ספק לגבי החשיבות והעוצמות של דרך החיים השיתופית" אמר ניר, "באה הקורונה והתירה את כל הספקות". עוד הוא הדגיש בהקשר הזה את התפקיד המשמעותי של ענף המזון ושלוחותיו בהתמודדויות הללו.

היום השני של הכנס היה יום עיון והרצאות בסוגיות ברומו של עולם. אור הלר, הכתב והפרשן הצבאי של חדשות 13 הציג את תמונת המצב הביטחונית ב"שכונה" שלנו, מאין זה בא ולאן זה הולך.

עמית בן-יצחק, יו"ר קבוצת גרנות, הציג רעיון חדש-ישן, לאחד את המרכולית - מי שירצה כמובן - תחת רשת ניהולית שתמקסם תועלות, גם אבל לא רק, בתחום הרכש ובנוסף, הציג רעיון של חנות אוטונומית. חומר מעניין למחשבה ולדיון, ואכן דיון התעורר גם התעורר!!

ירקות בשיווק חברת "עטרה" בתצוגה בכנס המזון
ירקות בשיווק חברת "עטרה" בתצוגה בכנס המזון.
צילום: "פתרונות מולטימדיה מתקדמים, FaceSmile"

ארז חסון, רכז שב"כ לשעבר, סיפר על האתגר המסובך שבסיכול פיגועים לפני שהם קורים, על הקושי לשכנע בן עם לבגוד בעמו ובמשפחתו ולשתף פעולה עם האויב.

מורן סמואל, ספורטאית פראלימפית מצטיינת,  זוכת מדליות כסף וארד פאראלימפיות ואלופת העולם בחתירה, דיברה על כח רצון, על התמדה ונחישות ועל היכולת להסתכל למציאות בלבן של העיניים ולנצח כמעט בכל מצב ומכל מצב. לראות בכל בעיה - אתגר. 

דנדן בולוטין, גורו המטיילים הישראלים והשורד האולטימטיבי שגר עם שבט אינדיאני במשך ארבע שנים, סיפר על האינדיאנים שחיים בג'ונגלים שלאורך האמזונס.

הכל היה מעניין ומרחיב דעת. היתה זו הזדמנות פז לתפוס קצת מרחק מהיומיום ולקבל מבט פרספקטיבי על המציאות.
 

הוספת תגובה חדשה