דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חברי כנסת מאיימים: לא נגיע להצבעות אם ייחתם הצו ליבוא פירות וירקות

אתמול (רביעי) חזרו ראשי ההנהגה החקלאית למו"מ מעשי מול משרדי החקלאות והאוצר. בדיונים לוקחת חלק נעמה שולץ מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי. ניר מאיר:"אנחנו מקווים להגיע לעיסקה רחבה מול ממשלת ישראל שתכלול את חוק החקלאות, ההטלה, מיסוי בחקלאות, הורדת מחיר המים, הפחתת עלויות העסקת עובדים זרים, תמיכה ישירה פרוגרסיבית ע"פ מינים וע"פ אזורים בארץ, חוק עידוד השקעות הון בחקלאות ועוד"
חדשות 12 מדווחים – חברי כנסת מאיימים: לא נגיע להצבעות אם ייחתם הצו ליבוא פירות וירקות
ח"כ רם שפע, יוזם המכתב. צילום: דוברות הכנסת

דפנה ליאל, כתבת הכנסת של חדשות 12 דיווחה ביום ראשון בערב כי קבוצה של עשרה ח"כים בראשות יו"ר סיעת העבודה, רם שפע, חתמו בתחילת השבוע על מכתב שהוגש לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשר החקלאות עודד פורר, ובו הם מאיימים להפסיק להגיע להצבעות מייד אם בשבוע הבא ייחתמו צווי הסרת מכסי היבוא על פירות וירקות בלי הבנות איתם. כזכור, ערב אישור התקציב הסכימו חברי הכנסת מהקואליציה לתמוך בתקציב בתנאי שהרפורמה תקודם בהסכמה.

בנוסף על שפע, הח"כים שחתומים על המכתב: יאיר גולן, אלון שוסטר, אפרת רייטן, אמילי מואטי, איבתיסאם מרעאנה, גלעד קריב, נעמה לזימי, יעל רון בן משה ומופיד מרעי. לטענתם מדובר במחטף שנועד להקדים את מסקנות הוועדה שהוקמה לבדוק את פערי התיווך, בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה ומנכ"לית משרד החקלאות.

במכתב מציינים החותמים בין היתר: "למרות כל הסיכומים והנכונות לנסות ולהגיע להבנות, בחירתכם לפרסם את הצו מהווה הפרה באופן חד-צדדי של הסיכום הברור שלפיו הרפורמה בחקלאות תיושם רק לאחר משא ומתן מואץ תוך הסכמות רחבות בלבד. אנו נאלצים להודיע בצער כי החתימה הסופית על הצווים תוביל מייד להיעדרות חברי כנסת רבים מהצבעות במליאה". 

אתמול (רביעי) חזרו ראשי ההנהגה החקלאית למו"מ מעשי מול משרדי החקלאות והאוצר. בדיונים לוקחת חלק נעמה שולץ מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי. ניר מאיר: "אנחנו מקווים להגיע לעיסקה רחבה מול ממשלת ישראל שתכלול את חוק החקלאות, הטלות הביצים, ההטלה, מיסוי בחקלאות, הורדת מחיר המים, הפחתת עלויות העסקת עובדים זרים, תמיכה ישירה פרוגרסיבית ע"פ מינים וע"פ אזורים בארץ ועוד". 
 

בתחילת השבוע הגיבו ראשי ההנהגה החקלאית למכתב ואמרו בין היתר: ״אנחנו מברכים את חברי הכנסת מהקואליציה על מכתבם לשרי האוצר והחקלאות אשר בו הם מתנגדים לצעדים חד צדדים וכי הם עומדים  בהתחייבותם הערכית למען  רפורמה מוסכמת שתטיב עם החקלאים והצרכנים ולא עם היבואנים והטייקונים .אמירתכם זו  מראה עד כמה חשובה השמירה על החקלאות הישראלית, מעל לכל פוליטיקה כזאת או אחרת.

אנחנו מודים לכם על השותפות איתנו החקלאים ונעשה מצידנו הכל בכדי להגיע להסכמות הן בנושא הצומח והן בהטלה ויחד נצעיד את החקלאות הישראלית לעתיד טוב יותר״.


מכתב

הוספת תגובה חדשה