דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אי וודאות בקרב על המיסוי הקיבוצי

ביום ראשון הקרוב יוצג תקציב המדינה לשרי הממשלה. נכון לרגע זה ישנה אי וודאות באשר לכוונה להעלות את סעיפי שינוי המיסוי הקיבוצי כחלק מהליך החקיקה.
אי וודאות בקרב על המיסוי הקיבוצי

במהלך השבוע קיימו ראשי התנועה הקיבוצית שיחות ופגישות עם גורמים פוליטיים רבים, בממשלה ועם מרבית ראשי מפלגות הקואליציה במטרה להוריד את הנושא מסדר היום. נכון למועד כתיבת שורות אלה, ישנה אי וודאות האם הנושא יובא בפני השרים ביום ראשון.

מזכ"ל התנועה ניר מאיר אמר כי "זהו האיום החמור והדרמטי ביותר הנשקף אלינו בתקציב המדינה.  אנו פועלים במישורים רבים כדי שלא ייצא לפועל ומסבירים לכל השותפים שלנו בקואליציה את חומרת ההצעה ואת הסכנה והכוונה האמיתית שמסתתרת מאחוריה – חיסול הרעיון הקיבוצי המבוסס על שותפות מלאה בין חבריו". מאיר הוסיף: אני מקווה שהנושא לא יעלה בישיבת הממשלה ובחקיקה הנוכחית, אך אנו מבינים כי יש גורמים הדוחפים אותו בכל הכוח כבר מספר שנים. יש לנו חברי וחברות כנסת קיבוציים בקואליציה ויש לנו חברים וחברות רבים שקשובים לנו ותומכים בנו. אנו פועלים מול כולם ומודים להם על ההתגייסות לנושא".

ביום ראשון התקיימה פגישת חירום של ראשי התנועה עם חברי כנסת הקיבוציים בבית התנועה ובאמצעות הזום על מנת לרתום אותם לטובת ביטול המהלך שמטרתו לפרק את השותפות הקיבוצית מהיסוד על ידי הגדרתה כ"שותפות מוגבלת": יש לנו שישה חברי כנסת קיבוצניקים בקואליציה. הם מבינים טוב מאיתנו כי עליהם להתגייס להורדת המהלכים המסוכנים הללו מסדר היום. פקידות באוצר הכינו מספר תוכניות בניסיון לפגוע פגיעה אנושה בקיבוצים ובחקלאות וכעת הם שולפים את כל התוכניות מהמגירה. הם לא הפנימו שהממשלה השתנתה ואיתה הרוח כלפי ההתיישבות. אנחנו כאן לוודא כי לא הפקידות תקבע את גורלנו ועל כן אנו פועלים מול שותפנו הרבים בממשלה ובקואליציה ואני מודה להם על כך".

בשעות האחרונות מסתמן כי סעיף המיסוי הקיבוצי לא יכלל בתוכנית הממשלתית השנתית. אנו מודים מקרב לב לכל מי שנחלץ לעזרתנו במאבק העקרוני הזה, בראשות מפלגת יש עתיד ובטיפולה המסור של מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ.

הוספת תגובה חדשה