דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עמיתים בינלאומיים

תכנית "עמיתים" היא יוזמה של המחלקה הבינלאומית ו"רשת הצעירים" בתנועה הקיבוצית במטרה לחבר בין צעירים מישראל ומגרמניה. במסגרת התכנית ייפגשו 13 צעירים וצעירות מכל מדינה על מנת לדבר, לחוות ולפעול בנושאים שחשובים ורלוונטיים לצעירים בעולם ובמרחב הקיבוצי והכפרי בפרט . המחזור הראשון לתכנית ייצא בקרוב בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית הגליל העליון ומרכז הצעירים שלה
מפגש ההכנה של הצעירים מקיבוצי הגליל העליון שהתקיים ביום חמישי האחרון במרכז הצעירים
מפגש ההכנה של הצעירים מקיבוצי הגליל העליון שהתקיים ביום חמישי האחרון במרכז הצעירים

הובלת התכנית משותפת לתנועה הקיבוצית, מרכז הצעירים במועצה האזורית הגליל העליון, "הרשות לחילופי נוער וצעירים" בישראל וארגון -  ConAct (קונאקט) מגרמניה. התכנית כוללת ביקור של המשלחת מגרמניה בישראל בחודש מאי הקרוב, ולאחר חודשיים נסיעה של המשלחת הישראלית לביקור בגרמניה. הרעיון המרכזי במשלחת הוא חיבור בין צעירים מישראל ומגרמניה, תוך שימת דגש על המאפיינים הייחודיים שיש לצעירים במרחב הכפרי.

במהלך ההכנות לפתיחת התכנית נעשה תהליך מסודר של חיפוש שותפות מתאימה לחילופי משלחות צעירים, והשותף הגרמני שנבחר הוא ארגון מצפון המדינה שמטרתו היא להפעיל צעירים במרחב הכפרי ולקדם פעילות ומנהיגות צעירה ועשייה של "צעירים למען צעירים". בישראל, התנועה הקיבוצית פנתה למרכז הצעירים בגליל העליון שנענה ברצון רב להוביל יחדיו את המשלחת אשר כוללת צעירים וצעירות מקיבוצי המועצה שנבחרו להשתתף בתכנית.

המשלחת תעסוק במאפיינים של קיבוצים בישראל, בחקלאות, במעורבות בקהילה, מנהיגות צעירה ונושאים נוספים של ביטחון וגבולות. בנוסף, יועברו תכנים בנושא הקשר שבין ישראל וגרמניה בראי מלחמת העולם השנייה וגם התמודדות עם יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולה האיבה וחג העצמאות, כיוון שהמשלחת נמצאת בארץ בימים אלו. הישראלים והגרמנים יעברו סדנאות וסיורים משותפים על מנת להבין את המכנים המשותפים וכדי ללמוד זה מזה על העשייה של צעירים במדינות השונות. המשתתפים יערכו ביקור גם בירושלים ובתל אביב.

החיבור של צעירים משתי המדינות מעניק עוד זווית ראייה על הפעולות שנעשות בקיבוצים וניתן יהיה ללמוד מכך המון. מצפים למשלחת מהנה ולהמשך שיתוף פעולה גם בשנים הבאות.

הוספת תגובה חדשה