דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחר משיקים תו תקן חדש למערכות חינוך קיבוציות בגיל הרך

מחר (13.7) תתקיים השקת הספר "מבט עכשווי על הגן הקיבוצי: תאוריה, המלצות, ופרקטיקה, תו התקן למערכות חינוך קיבוציות בגיל הרך", בסמינר אפעל בין השעות 09:00-15:00. למען בטיחותם ובריאותם של המגיעים, הועבר הכנס לאולם גדול יותר ויצטרפו אליו דמויות מיתולוגיות ומשמעותיות מעולם החינוך. אם את אתה עוסקים בחינוך הגיל הרך בקיבוצכם או באקדמיה - אתם חייבים וחייבות לבוא!
בתמונה: כל צוות אגף חינוך כבר קיבל את הספר החדש – עכשיו תורכם ותורכן!
בתמונה: כל צוות אגף חינוך כבר קיבל את הספר החדש – עכשיו תורכם ותורכן!

"למרות חוק חינוך חובה, לא פעם נדרשת הרשות המקומית או היישוב להיכנס לנעליה של המדינה בכדי לאפשר לילדינו חינוך איכותי ומותאם יותר לאקולוגיה וזהות מקומית. אנו מקווים שמסמך זה יקל על מקבלי ההחלטות, הצוותים החינוכיים, ההורים והמועצה האזורית לפעול על פי ההמלצות המגדירות את איכות החינוך — לטובת מערכת חינוך מקצועית יותר, יציבה, איכותית ומשמעותית למען הקהילה וילדיה" (מתוך ההקדמה של הספר).

הכנס מיועד למנהלות הגיל הרך, י"ורי/ות חינוך בקיבוצים, גננות, אנשי אקדמיה וחינוך למיניהם. במהלך הכנס יועברו הרצאות של כותבות הספר, נועה צור ברוש (מנהלת "רשת הגן הקיבוצי" באגף חינוך של התנועה הקיבוצית) וענת בן ארי (מדריכה פדגוגית ארגונית וחברה בצוות הדרכה ופיתוח תוכן ב"רשת הגן הקיבוצי") ושל העורכת הפדגוגית של הספר ד"ר אורית דרור (מנהלת המכון הישראלי בגיל הרך של המכללה האקדמית לחינוך 'אורנים'). בחלק השני של הכנס יתקיימו מעגלי שיח ולמידת עמיתים והמשתתפים והמשתתפות יקבלו את הספר במתנה.

ד"ר דרור תסקור את ההתייחסות למחנכות הגיל הרך בקיבוצים על פי כתביהם של רות, האס ולוין, ולמקומן בקהילה. כמו כן תבחן את ההתבוננות הקהילתית השגורה היום במערכות הגיל הרך בקיבוצים ותבחן את האפשרות להעבירן גם למערכות עירוניות. נועה צור ברוש תסביר מתוך סיפורה האישי על משמעותה של תמיכה הוליסטית המבוססת על אינטראקציות הדדיות, וענת בן ארי תספק הצצה לתהליך הכתיבה של הספר, התלבטויות שליוו את המחברות במהלכו ועקרונות מנחים. כמו כן, תסקור בן ארי את נושאים מרכזיים מתוך הספר ואת האופן שבו הוא יכול לשמש ככלי עבודה משמעותי בקהילה.

לסדר היום המלא של הכנס והרשמה: לחצו כאן.
להסבר מקיף יותר אודות הספר: לחצו כאן.

הוספת תגובה חדשה