דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מדגישים ומחזקים את ה"יש" בתוך תקופה סוערת

כנס החינוך ה-9 של התנועה הקיבוצית שייצא לדרך בשבוע הבא מבקש לשים את הזרקור על כל מה שכן יש לנו בתוך תקופה לא שגרתית ומעורערת זו. הכנס ייערך השנה במודל חד יומי ויתקיים בשלושה מועדים ובשלושה מיקומים שונים, על מנת לאפשר לכל המנהלים - אלו שבקיבוצם ואלו שמפונים - לבוא ולקחת חלק. ראשת אגף חינוך: "הזדמנות לעסוק בעשייה משמעותית היוצרת מציאות ממשית ותחושת מסוגלות לפעול למען האחר"
כנס החינוך ה-8 שהתקיים בשנה שעברה. השנה יהיה במודל חד יומי ואזורי, בהתאם לנסיבות. צילום: רום כרמי
כנס החינוך ה-8 שהתקיים בשנה שעברה. השנה יהיה במודל חד יומי ואזורי, בהתאם לנסיבות. צילום: רום כרמי

הרציונל מאחורי הכנס הוא הרצון לייצר הלך רוח ומחשבה שניתן להתמודד גם עם המציאות הנוכחית שנכפתה עלינו מאז השבעה באוקטובר, ושיש כלים חיצוניים ופנימיים, משאבים, יכולות ומסוגלות לעבודה באילוצים ולמרות העמימות. השנה, הושם דגש מיוחד על החשיבות להגעה של מנהלי החינוך עם מי ששותפים להם למשימת ההובלה והשמירה על מערכת החינוך הקיבוצית. בכנס צפויים לקחת חלק כ-450 משתתפים מ-155 קיבוצים. הכנס ראשון יתקיים כבר ביום שני הקרוב, 29/1, ויתארח במתחם "הכוונת" בעמק המעיינות. הכנסים הבאים יתארחו בעין כרמל (31/1) ובחצרים (5/2).

מפגש העמיתים יחל כבר בהתכנסות הבוקר. הצורך למפגש הארצי בא לידי ביטוי במספר הנרשמים הגדול מתמיד ובהגעה של מספר נציגים מכל קיבוץ. חלקו הראשון של הכנס יתמקד בפן האישי ובחוזקות של כל אחד. אחריו תתקיים הרצאה שתעסוק בקבעונות מחשבתיים וביכולת ליצור חשיבה ויצירה אחרת, כזו שתאפשר ותחזק את המנהלים לקיים שגרת חינוך בתנאים וזמנים אחרים. את ההרצאה תעביר טל הר-לב אידלמן מחברת SIT (Systematic Inventive Thinking- חברה העוסקת בחשיבה המצאתית שיטתית ועיצבה שיטה ייחודית הדוגלת ב”חשיבה בתוך הקופסא”את תכני ההרצאה ומודל העבודה יתרגלו המשתתפים באתגר קבוצתי ולאחר מכן באתגר מבית בצוות הקיבוצי שהגיע לכנס.

המפגש הארצי בשלושת הכנסים יסתיים ב"שירת רבים" של השיר "יוצא אל האור" אותו כתב ומבצע אהוד בנאי. שלושת הביצועים יצולמו וייערכו כסרט אחד שיצור עבור כולם חווייה משותפת ומאוחדת של הכנס.

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית: "כנס החינוך ה-9 יוקדש השנה למה שכן "יש". את הקשב נפנה השנה אל "תוך הקופסא" - נזהה את המשאבים הקיימים במנהלי החינוך, בשותפים מהקהילה ובקהילה עצמה, ונתאמן במיומנויות שיתמכו ביכולת להוביל את מערכת החינוך בעת הזו. רוח התקופה רוויה באי ודאות, בשינויים תכופים, בעצב גדול וחשש מהעתיד. זוהי הזדמנות לעסוק בעשייה משמעותית היוצרת מציאות ממשית ותחושת מסוגלות לפעול למען האחר. אגף חינוך ומערך ההדרכה שלו עמלים על הכנס, לומדים את התכנים ומערכי ההנחייה בחודש האחרון, ובעיקר נרגשים לקראת המפגש עם שותפי הדרך למשימת שימור, חיזוק וביסוס החינוך הקיבוצי".

הוספת תגובה חדשה