דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

להסתכל לעתיד בעיניים: נערכים לתמורות במדיניות התכנון הלאומית

על רקע השינויים המשמעותיים הצפויים במדיניות התכנון בישראל, תקיים התנועה הקיבוצית בחודשים הקרובים סדרה של כנסים אזוריים, במטרה לסייע לקיבוצים להבין את המציאות החדשה ולהיערך אליה. הכנס הראשון יתקיים בעוד פחות משבועיים ומיועד לקיבוצי הגליל העליון והגולן. השתתפותם של נציגים מכל הקיבוצים – חשובה ביותר!
בנייה בקיבוץ. צילום: שמואל בן אור
בנייה בקיבוץ. צילום: שמואל בן אור

הקיבוצים בישראל מתמודדים בשנים האחרונות עם התלכדות של תהליכים משמעותיים שונים שהשפעתם על התנהלותם, זהותם ואופיים של הקיבוצים עמוקה ומתמשכת. במציאות של השלמת שיוך הדירות, מחירי קרקע מאמירים, צפיפות הולכת וגדלה וביקוש גדול לחיי קיבוץ, נדרשות הנהלות הקיבוץ לבצע חשיבה והתאמות לאתגרים העדכניים.

לכל אלה מצטרפת בימים אלה רפורמה תכנונית חדשה, הנמצאת בדיונים לקראת אישור ברשויות התכנון, ובתוכה תיקון 5 לתמ"א 35. המדיניות החדשה, כאשר תאושר, עתידה לשנות באופן משמעותי את 'כללי המשחק' התכנוניים, בהיבטים שונים, ביניהם של מספר יחידות הדיור שיהיה ניתן לבנות ביישובים כפריים ורמת צפיפות הבניה בהם. 

על מנת להרחיב את המודעות וההבנה של הקיבוצים לתהליכים הצפויים והשפעותיהם על כלל הזירות הפנים קיבוציות, יזמה התנועה הקיבוצית סדרה של כנסים שיתקיימו בשבעה אזורים שונים ברחבי הארץ בחודשים יוני ויולי. אל הכנסים יוזמנו ממלאות וממלאי תפקידים מהתחומים החברתיים והכלכליים בקיבוצים, כאשר המטרה היא לייצר למידה והפנמה של השינויים והמגמות, וחשיבה משותפת על האופן שבו כדאי להיערך לכך ברמה הקיבוצית.

בכנסים יונגשו התוכן והמשמעויות אל ממלאי תפקידים ובעזרתם לציבור החברים, תוך שימת דגש על יידוע הקיבוצים בשינוי המשמעותי המתוכנן במדיניות התכנון של הישובים הכפריים. בנוסף, יוסבר על תיקון 5 לתמ"א 35, במטרה שהמשתתפים יכירו ויעמיקו בשינויים הצפויים בארץ בכלל (צמיחה דמוגרפית, שיוך דירות וכו') והשפעתם על הקיבוצים בפרט. כמו כן, יוצגו דילמות שהקיבוץ צריך להתמודד איתן לאור השינויים הללו (תב"ע וכו'). 

הכנס הראשון ייערך ביום שני, 5.6.23, בין השעות 09:00-12:30 במרכז קלור (כפר בלום) לקיבוצי הגליל העליון והגולן, בשיתוף פעולה הדוק עם המועצה האזורית. ההרשמה תהיה פתוחה עד לתאריך 31.5. נא להירשם מראש בלינק: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה