דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הסדר הביניים הוארך עד סוף הרבעון הראשון של 2023

"קיבוצים בכל רחבי הארץ – אל תמתינו יותר, חשוב ונכון לקבל החלטות ולקדם על פיהן את תהליכי שיוך הדירות ואת קבלת היתרי הבניה"
בניה בקיבוץ מנרה
בניה בקיבוץ מנרה

ביום ג', בשעה 10:30, צילצל הטלפון הנייד של ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית. על הקו היה זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון, אשר בישר כי מועצת מקרקעי ישראל אישרה את המלצתו להאריך את הסדר הביניים במתכונתו הנוכחית עד ל- 31.3.2023. עוד אמר השר אלקין כי הוא מצפה לקידום ההידברות בין נציגי התנועה הקיבוצית להנהלת רמ"י בסוגיות חלופת האגודה, בכדי שניתן יהיה להשלים גם את הפרק הזה ולהמשיך להתקדם. היתה זו השלמה מלאה של ההסכמות אליהן הגיע זאב אלקין עם ח"כ אלון שוסטר, סגן שר הביטחון, בהמלצת מזכירי התנועות הקיבוציות.

לאחר תקופה של מבוכה וחוסר ודאות בקיבוצים רבים, בפרט כאלה שלא הגישו תיק שיוך לקבלת היתרי בנייה, התקבלה ההחלטה לה ציפינו. כינוס מועצת מקרקעי ישראל והארכת הסדר הביניים נדרשו בשל העובדה כי תוקפו של הסדר הביניים הקודם פג זה מכבר, והדבר מנע מקיבוצים שטרם הגישו תיק שיוך עד סוף יוני האחרון, מועד פקיעת ההסדר, לקבל היתרי בניה.

דגן יראל, הממונה על הקרקעות והבניה בתנועה הקיבוצית ממליץ לקיבוצים לנצל את חלון הזמנים שנפתח ולהאיץ את תהליך ההסדרה מול רשות מקרקעי ישראל . "איננו יודעים אם ואיזה הסדר ביניים נקבל החל מאפריל 2023 ואילו תנאים הוא יציב בפני הקיבוצים, לכן אני שב ומבקש, כפי שאמרתי בכל הארכה שהיתה להסדר בעבר - קיבוצים בכל רחבי הארץ שיש להם כוונה לגדול והתפתח ולבנות – אל תמתינו, קבלו החלטה ותאיצו את המהלכים לשיוך דירות ואח"כ את היתרי הבניה".

הוספת תגובה חדשה