דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דגן יראל מקיבוץ שפיים נבחר למנכ"ל החדש של התאחדות יצרני החלב בישראל

יראל יחליף בתפקידו את ליאור שמחה שנבחר לאחרונה למזכ"ל התנועה. "התקופה האחרונה חידדה את הצורך בחיזוק החקלאות הישראלית לטובת שמירה על ביטחון המזון במדינה וכבסיס לביטחון לאומי". בעשור האחרון היה יראל פעיל בתנועה הקיבוצית בתפקיד מנהל מחלקת קרקעות, תשתיות, בניה ואנרגיה, ואנו מאחלים לו הצלחה רבה
דגן יראל. "גאה על הזכות להוביל את יצרני החלב בישראל ומודה על האמון בי". צילום: דנה בר-און
דגן יראל. "גאה על הזכות להוביל את יצרני החלב בישראל ומודה על האמון בי". צילום: דנה בר-און

השבוע בחרה מועצת התאחדות יצרני החלב (לשעבר התאחדות מגדלי הבקר) את דגן יראל (48) מקיבוץ שפיים, לתפקיד המנכ"ל החדש. בעשור האחרון עבד יראל בתנועה הקיבוצית כמנהל מחלקת קרקעות, תשתיות, בניה ואנרגיה באגף כלכלה, ובעברו שימש גם כיועץ לחברת הכנסת לשעבר אורית נוקד בזמן כהונתה. הוא ייכנס לתפקידו בימים הקרובים ויחליף את ליאור שמחה, מנכ"ל ההתאחדות בארבע השנים האחרונות, שנבחר בחודש פברואר האחרון לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית.

התאחדות יצרני החלב היא אגודה חקלאית שיתופית, אשר מהווה את הגוף המייצג והייצוגי של כ-650 רפתות ברחבי ישראל מול מוסדות המדינה וכמו-כן מעניקה מגוון שירותים מקצועיים לרפתות באמצעות מספר אגודות קואופרטיביות, השייכות גם הן ליצרני החלב. בשנים האחרונות הובילה ההתאחדות מאבקים רבים לשמירה על משק חלב מתוכנן ומפוקח בישראל. בנוסף, היא התמודדה עם אתגרים משמעותיים בתקופת הקורונה ועם משברים ענפיים כדוגמת הפסקת פעילות מחלבות רמת גולן בשלהי 2022. ההתאחדות חתמה בין היתר על הסכם מול משרד האוצר עד לשנת 2026. ההסכם שומר על מגנון מחיר המטרה ליצרני החלב עבור ייצור החלב הגולמי ומבטיח ודאות תכנונית בענף. 

האתגר הראשון שיעמוד לפתחו בתפקיד יהיה חיזוק משקי החלב בדרום ובצפון, לאחר ששר החקלאות אבי דיכטר אימץ בנובמבר 2023 את המלצת מועצת החלב והתאחדות יצרני החלב להגדיל את מכסות החלב ברפתות העוטף בשנת 2024, במטרה לסייע במאמצי שיקום היישובים שנפגעו במתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר. רפתות העוטף מהוות 6% מסך כל תפוקת החלב בישראל והן פועלות ב-23 קיבוצים וב-22 מושבים באזור. מאז ה-7 באוקטובר חזרו בתמיכת ההתאחדות כל רפתות העוטף לפעילות מלאה, כולל רפת קיבוץ כיסופים, שנחרבה כליל במתקפת הטרור ומנהלה, ראובן הייניק, נרצח בידי המחבלים.

דגן יראל מסר: "גאה על הזכות להוביל את יצרני החלב בישראל ומודה על האמון בי. התקופה האחרונה חידדה את הצורך בחיזוק החקלאות הישראלית לטובת שמירה על ביטחון המזון במדינה וכבסיס לביטחון לאומי. רק יצרני חלב חזקים יבטיחו כי לעולם לא יחסר חלב איכותי ומזין בישראל - לא בשעת מלחמה ולא בשעת אירועי קיצון אחרים. יצרני החלב היו הראשונים לחזור לעבודה חקלאית לאחר השבת השחורה, ואני סמוך ובטוח כי הם ימשיכו ויעמדו בחזית אתגרי התקומה והשיקום של החקלאות ואמצעי הייצור בדרום, בצפון ובכל נקודה".

ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית והמנכ"ל היוצא של התאחדות יצרני החלב, בירך את יראל על בחירתו לתפקיד ואמר: "יכולותיו, ניסיונו ואישיותו של דגן יתרמו רבות להמשך ביסוס פעילות יצרני החלב בישראל למול התנאים המורכבים ובתמיכה חסרת פשרות של השותפים במרחב הכפרי והממשלה. נאחד כוחות ויחד נפעל עד התלם האחרון על-מנת שנזכה לראות את הרפתות, החקלאות ואמצעי הייצור אף מתעצמים יותר מבעבר, כסמל לסיכוי ולתקווה שכולנו מייחלים להם".

הוספת תגובה חדשה