דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בעקבות מגפת הקורונה: נדחה הטקס לזכר חללי התנועות הקיבוציות באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים

ביום הזיכרון הטקסים בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ יבוטלו במתכונתן הרגילה. ד"ר אירית בר נתן, יו"ר יד לבנים בקיבוצים: "יקירנו נמצאים בליבנו תמיד ואני תקווה שבמהרה נוכל לשוב לשגרה, כל אחד לעיסוקיו ואנחנו לארגון הפעילויות השונות והעזרה למען המשפחות השכולות וההנצחה של יקירנו שנפלו"
אנדרטה לזכר חללי הקיבוצים
אנדרטה לזכר חללי הקיבוצים

בשבוע שעבר, קיבל שר הביטחון, נפתלי בנט, שורת החלטות ביחס לטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל האיבה תש"פ, זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם. במטרה לשמור על בריאות הציבור מחד ולקיים את המעמד הממלכתי בהתאם למסורת, הנחה שר הביטחון את משרד הביטחון ואגף כח האדם בצה"ל כי הטקסים המרכזיים ברחבת הכותל המערבי (בערב יום הזיכרון) ובהר הרצל (ביום הזיכרון) יתקיימו כמתוכנן אך ללא קהל ויועברו בשידור חי באמצעי התקשורת. בנוסף, הטקסים המקומיים ב-52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ יבוטלו במתכונתן הרגילה ובמקומם יוצב 'משמר נר' של חיילי צה"ל, העומדים לצד אבוקת זיכרון, הצדעת מפקד וחזן צבאי עם אמירת קדיש.

בכך קיבל שר הביטחון את המלצת מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אודי אדם, ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, וסמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת, אריה מועלם שהתייעץ עם יו"ר המועצה הציבורית להנצחת החייל, יו"ר ארגון יד לבנים ויו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

ד"ר אירית בר נתן, יו"ר יד לבנים בקיבוצים: "יקירנו נמצאים בליבנו תמיד ואני תקווה שבמהרה נוכל לשוב לשגרה, כל אחד לעיסוקיו ואנחנו לארגון הפעילויות השונות והעזרה למען המשפחות השכולות וההנצחה של יקירנו שנפלו בתקווה לימים טובים של בריאות ושגרה."

בר נתן כתבה למשפחות השכולות בקיבוצים: "בימים מאתגרים אלה שבה מתפרצת מגפת הקורונה ואנחנו מחויבים להישאר בבתים, אני עומדת לרשותכם בכל בעיה, קטנה כגדולה, או צורך בעזרה כל שהיא. יד לבנים והתנועה הקיבוצית ביחד עם משרד הביטחון עושים מאמצים רבים כדי לברר ולבדוק שלא חסר לכם דבר בבית, למרות המצב. על פי הוראות משרד הבריאות ומשרד הביטחון אנחנו מבטלים את כל הפעילויות בסניפי יד לבנים וההכנות ליום הזיכרון . ביום הזיכרון הטקסים בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ יבוטלו במתכונתן הרגילה ובמקומם יוצב 'משמר נר' של חיילי צה"ל, העומדים לצד אבוקת זיכרון, הצדעת מפקד וחזן צבאי עם אמירת קדיש.
בהתאם לאותם הנחיות גם הטקס שהיה אמור להתקיים בתאריך 18.5.2020 לזכר חללי התנועות הקיבוציות, באנדרטה לחללי הקיבוצים נדחה לתאריך אחר ולא ידוע." 

 

 

הוספת תגובה חדשה