דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בנק מרכנתיל החל להעניק הלוואות בערבות קמ"ע לשיפוץ דירות בקיבוצים

בנק מרכנתיל הצטרף לשורת הבנקים הנותנים אמון בקרן הערבויות התנועתית קמ"ע, המסייעת לקיבוצים ומשפחות בקיבוצים להשיג מימון לטובת שיפוץ דירה או בינוי בתנאים נוחים. על העסקה הראשונה חתומה משפחה מקיבוץ שובל
משפתת כרמלי מקיבוץ שובל. תנאים נוחים
משפתת כרמלי מקיבוץ שובל. תנאים נוחים

קרן הערבויות התנועתית "קמ"ע" רשמה השבוע ציון דרך נוסף כאשר גם בנק מרכנתיל הצטרף לרשימת הבנקים הנותנים בה אמון ומעניקים הלוואה הנשענת על ערבות קמ"ע. 

קמ"ע הוקמה לפני יותר מעשור על מנת לסייע לקיבוצים, ובהמשך לחברי קיבוצים, לקבל אשראי מהמערכת הבנקאית. בשנים האחרונות הוסיפה הקרן פעילויות נוספות, ובראשן העמדת ערבויות לחברים הבונים בקיבוץ, ונדרשים להלוואות משכנתא לפני סיום הליך השיוך. הקרן מעמידה לבנק ערבות על חצי מגובה המשכנתא כבטוחה להבטחת החזר הלוואת השיכון שלוקח החבר. על מנת לשפר את תנאי ההלוואות לחברי קיבוץ, מחפשת הקרן מסלולים שונים שיעזרו לחזק את התחרותיות בשוק המשכנתאות. לפני כשנה נחתם הסכם למתן ערבויות להלוואות משכנתא של בנק מרכנתיל. הבנק מצטרף להסכמים קודמים שכבר הוצעו לציבור עם בנק מזרחי טפחות, בנק לאומי ובנק הפועלים.

את העסקה הראשונה עם מרכנתיל ביצעו זיוה ומורן כרמלי מקיבוץ שובל, שהתקבלו לחברות בקיבוץ לפני כחמש שנים. "אחרי שמשפחתנו גדלה, החלטנו לעשות שיפוץ משמעותי בבית. בחנו מספר הצעות ובחרנו לשים את מבטחנו בהצעת בנק מרכנתיל לחברי שובל, וזאת אחרי שנעשה תהליך בחינת ההצעות, שכלל שקלול נתונים כמו מחיר השיפוץ, היקף ערבות קמ"ע, התמהיל, הגמישות ושיעור הריבית", מספר מורן כרמלי. רכז המשק בשובל, צחי שגב מוסיף מצידו כי "ערבות קמ"ע מסייעת לקבלת הצעה אטרקטיבית, ובראייה ארוכת טווח היא עשויה לסייע גם במצב בו הלווים נקלעים, חלילה, לקשיים ונדרשת גמישות של המלווה. העמדת הערבות מצד קרן תנועתית איתנה, מסייעת לצלוח בעיות במידה והבנק פחות גמיש או שהמשפחה הלווה נקלעת למשבר כלשהו. מוסיפה אתי פלקסר, מנהלת מחלקת המשכנתאות בקמ"ע: "מלבד שיפור התנאים וסיוע הקרן לעת משבר (בתקווה שלא יגיע), מסייעת הקרן בקשר עם הגורמים הרלבנטיים בבנקים, בהכרת הקיבוץ ואילוציו ובייעוץ לחברים בנבכי התהליך בבנקים וברשם המשכנתאות".

דגן לוין, מנכ"ל קמ"ע מוסיף כי במהלך השנה הקודמת חצתה קרן קמ"ע רף של מיליארד ₪ עסקאות בהן העמידה ערבות להלוואות שיכון שלקחו חברים. "הארץ זרועה במשפחות צעירות שהצטרפו לקיבוץ ובנו את בית חלומותיהן באמצעות הלוואות שיכון לחברי קיבוץ בערבות קמ"ע", הוסיף לוין  השבוע, "וידנו נטויה להמשך הפרויקט ולפרויקטים שכנים כמו משכנתא פנסיונית (הלוואות ל"גיל הזהב"). לדבריו בעקבות המלחמה חלה ירידה חדה בהיקף הלוואות השיכון בקיבוצים (כמו בכל הארץ), "אך אנו מזהים ניצנים של תחילת חזרה מבורכת לשגרה". 

הוספת תגובה חדשה