דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

באים לתקן

כ-200 צעירים וצעירות, סטודנטים ברובם, הגיעו במוצאי שבת לבית ברל לתיקון ליל שבועות של תכנית 'יהב' (מיזם חינוכי חברתי ברוח התנועה הציונית), כדי לשמוע לאורך הלילה מספר הרצאות מפי דוברות ודוברים שונים, ולעסוק יחד בנושאים של יהדות כדת וכתרבות, במשבר האקלים ובתקשורת, ובסוגיות של צדק על שלל גווניו- מבחינה משפטית, חברתית, מעמדית
תיקון ליל שבועות של תכנית "יהב" בבית ברל
תיקון ליל שבועות של תכנית "יהב" בבית ברל

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב ויש שהוא נאחז במסורת הקיימת ומוסיף עליה, ויש שהוא יורד לגלי גרוטאות, חושף נשכחות, ממרק אותן מחלודתן, מחזיר לתחייה מסורת קדומה, שיש בה להזין את נפש הדור המחדש".

ציטוט זה מתוך המאמר "מקורות לאכזב" שכתב ברל כצנלסון, היה גם המסר של תיקון ליל שבועות הראשון שקיימה תכנית "יהב", שהתקיים בערב שבועות לאורך הלילה. היה זה מפגן מרהיב של מסורת ישנה-חדשה השבה לחיים בעוצמה וחיות. מסורת ציונית ויהודית, הומניסטית, שיוויונית ויפה, הנוגעת בנושאים רבים כל כך. הלילה נסוב כולו סביב רעיונות ישנים-חדשים, שמורים לנו להיות אקטיביים בחברה בה אנחנו חיים.  בין הדוברות והדוברים היו ד"ר נועה לביא, חגית גפן, יהונתן טוקר, יותם רגב, אבי דבוש ואורי איזק, שהעשירו את המשתתפים והמשתתפות בידע ומחשבות להמשך. 

מתקנים יחד
מתקנים יחד

נחשון אלוני (עין החורש), מנהל "יהב": "המסורת שלנו כעם, שלא אחת אנו בוחרים להניח אותה בצד, שולחת אותנו אלפי שנים לאחור כחלק משרשרת דורות ארוכה-ארוכה, מחברת אותנו לרעיונות מדהימים ומציבה בפנינו סולם ערכים הומניים שרואים את החלש וחותרים אל הטוב והצודק. כך גם בחג השבועות, קוראים במגילה ומצווים לזכור כי גרים היינו. לזכור, כי חובה עלינו לנסות ולתקן את העוולות בחברה, לרדוף את הצדק באשר הוא ולא לעמוד מנגד. להיות אנשי אמת, פעילים, שמצמיחים ובונים קומות חדשות במפעל המדהים הזה שנקרא מדינת ישראל, ושואבים ויונקים את הרוח והרעיונות מדורות קודמים, תוך בחינה ורצון לחדש. לעשות זאת יחד, בהנאה, לבקש להרחיב דעת אבל גם לדעת לפעול. מי יתן ותהיה זאת תחילתה של מסורת". 

בקיום הערב לקחו חלק התנועה הקיבוצית, בהובלת אגף צעירים ומעורבות בחברה, קרן ברל כצנלסון, המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית, מכינת "בארי" ומכינת "רעות" של התנועה הקיבוצית.

נפגש בשנה הבאה!

תכנית "יהב" היא תכנית מנהיגות וחינוך ברוח ערכי תנועת הציונות, הפועלת זו השנה החמישית בקרב צעירות וצעירים בגילאי 19-17 בפריסה ארצית משדה בוקר בדרום ועד שלומי בצפון, במסגרות שנת שירות, מכינות קדם צבאיות ומועצות אזוריות.

הוספת תגובה חדשה