דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

איך אומרים קיבוץ בספרדית?

שגריר מקסיקו ומזכיר שני משגרירות ברזיל הגיעו בשבוע שעבר (רביעי, 23.11) לקיבוץ יגור לראות מקרוב ולהכיר את מודל החיים הקיבוצי ולקדם אפשרויות לשיתופי פעולה לחשיפה ולמידה של צעירים ממדינתם בקיבוצים, במסגרת הרחבת האפשרויות של תכנית מתנדבי חו"ל
שגריר מקסיקו מקבל הסברים על ההיסטוריה של יגור
שגריר מקסיקו מקבל הסברים על ההיסטוריה של יגור

תכנית מתנדבי חו"ל בקיבוצים מרחיבה את אפשרויות ההתנדבות גם בתחומי קיימות וקואופרציה. זו הייתה הסיבה לביקור שערכו בקיבוץ יגור שגריר מקסיקו ומזכיר שני משגרירות ברזיל, שבאו לראות מקרוב ולהכיר את מודל החיים הקיבוצי ולקדם אפשרויות לשיתופי פעולה לחשיפה ולמידה של צעירים ממדינתם בקיבוצים.

הביקור בקיבוץ הוותיק, ביוזמת תכנית מתנדבי חו"ל של התנועה הקיבוצית, ומרסלו וניצה שוטלנדר, כלל היכרות עם הסמלים המוכרים – חדר אוכל, מכבסה, בתי ילדים, מפעל וענפי חקלאות, אך גם חממת חסות הידרופונית, וביקור ב"סליק" בו החביאו ראשוני הקיבוץ כלי נשק להגנת היישוב.

האורחים נפגשו במהלך הסיור עם מתנדבים צעירים ממדינות באמריקה הלטינית הנמצאים כעת בקיבוץ, ושמעו הסברים מפיו של אודי קינן, יו״ר יגור, ועמוס נצר, ראש המועצה האזורית זבולון והדס דניאלי ילין, חברת יגור שכיהנה עד לאחרונה בתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית. עוד השתתפו בביקור עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, קרן פרדו, מנהלת מחלקת מתנדבי חו"ל ומור צודק, המנהלת האדמיניסטרטיבית של התכנית, אילת סלע יונגרמן, רכזת קשרי הממשל של התנועה וארי שנער, רכז עולים ומתנדבים.

לקראת סיום הביקור התקיים דיון על אתגרי הרחבת התכנית, במציאות של הנחיות חדשות מצד רשות האוכלוסין וההגירה, שהגדירה לאחרונה כי צעיר ממדינה שהתמ״ג (תוצר מקומי גולמי) שלה נמוך בכ-50% מהתמ"ג ישראל - לא יכול להגיע לארץ כמתנדב מחו"ל.

הדס דניאלי ילין מציינת כי "תכנית המתנדבים הוותיקה עדיין קיימת, אך גם היא הותאמה לאורח החיים הקיבוצי המשתנה. חשיבותה של התכנית כמקרבת בין צעירים וצעירות מחו"ל לישראל ולתנועה הקיבוצית - רק עולה עם השנים, והרחבתה לקהלי יעד חדשים ומדינות נוספות תאפשר לנו שיתופי פעולה חדשים, וכפועל יוצא מזה תמשיך לייצר לישראל "שגרירים" ו"שגרירות" בארצות מוצאם".

הוספת תגובה חדשה