דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אגף צעירים ומעורבות בחברה מסכם את שנת תשפ"ג

מוזמנים ומוזמנות להתרשם מעיקרי העשייה של אגף צעירים ומעורבות בחברה בשנה החולפת
חניכי מחזור קיץ 2023 של גרעין צבר שהגיעו לישראל כדי להתגייס לצה"ל ונקלטו בקיבוצים. צילום: נועם פיינר
חניכי מחזור קיץ 2023 של גרעין צבר שהגיעו לישראל כדי להתגייס לצה"ל ונקלטו בקיבוצים. צילום: נועם פיינר

מחלקת חיילים בודדים: מלווים יותר מ-700 חיילים המשרתים בצה"ל במעמד של "חייל בודד" ומאומצים בחום ובאהבה ביותר מ-100 קיבוצים. השנה גייסנו בעזרת שותפינו בקק"ל תקציב של 14 מיליון ש"ח לטובת שדרוג ושיפוץ דיור לחיילים בודדים בקיבוצים בעוטף עזה, בנגב ובגליל. בנוסף, גייסנו עשרות אלפי שקלים נוספים לרכישת מכשירי חשמל וציוד ביתי אחר לרווחת החיילים והבאנו לשיפור תנאי ההסכם בין משרד הביטחון לקיבוצים "המאמצים".

הדור הבא בחקלאות: יזמנו והוצאנו לפועל את תוכניות "הדור הבא" בחקלאות, באמצעותן מאות צעירים עובדים בחקלאות בעשרות קיבוצים. תוכנית זו ותוכניות נוספות מציעות הכשרה ותגמול לצעירים העובדים בענפי חקלאות.

שירות משמעותי: ממשיכים בפעילות המסורתית הערכית של הכנת הנוער בקיבוצים לגיוס ושרות משמעותי, ועושים זאת בשיתוף פעולה רחב עם מועצות אזוריות וקיבוצים. מיסדנו והרחבנו את "הגרעין הפיקודי", במסגרתו מגיעים בוגרי ש"ש לשירות קרבי.  

סייענו לקיבוצי עוטף עזה בימי הסלמה ביטחונית, ובנינו תכנית פעולה גמישה להושטת עזרה בשעת חירום בדרום ובצפון.

פעלנו לחיבור הקיבוץ לעיר - ביססנו את פרק ההכנה לגיוס לנח"ל בעבודה חקלאית בסמר שבערבה, והפעלנו את פרק המשימה הלאומית, בו הגרעין מחזק את הפריפריה בפעילות בעכו וסמטה-אשר גם יחד.

צעירים משפיעים ומובילים:

במסגרת תוכניות המנהיגות של "רשת הצעירים" הכשרנו צעירות וצעירים להוביל ולהיות מעורבים בתפקידי מפתח משפיעים במרחב האזורי והקיבוצי. 

הקמנו תכנית חדשה - "משתחררים בשביל" - המיועדת לצעירים אחרי שחרור מהצבא. 

המשכנו בהרחבת מעגלי השפעה ומעורבות בעולם, עם תכנית בינלאומית המפגישה בין צעירים בקיבוצים לצעירים בגרמניה.  

מיסדנו והרחבנו את פורום מובילי ועדות הצעירים בקיבוצים, חיברנו לשטח ולכלל אגפי התנועה והפכנו את הפורום לבסיס מידע חי ושופע לטובת צעירי הקיבוצים.

מעורבות חברתית: יותר מ-100 קיבוצים השתתפו בשנה החולפת במבצעי תרומה לנזקקים, והרחבנו את פורום אנשי המקצוע של "בתים לחיים" בקיבוצים, בהם מתגוררים אנשים עם צרכים מיוחדים המקבלים מענה לכל צרכיהם ומנהלים אורח חיים שלם בסביבה תומכת ואוהדת.  

הוספת תגובה חדשה