דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כפר מסריק עלה לשלב הגמר בתחרות של האו"ם לבחירת 'כפר תיירות גלובלי הטוב בעולם'

התחרות 'כפרי התיירות הטובים ביותר' נערכת על ידי ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO) כחלק מהעבודה של הארגון להפוך את התיירות למניע של פיתוח ורווחה כפרית. לפני כחודש בחר הקיבוץ לגשת לתחרות יחד עם עמותת התיירות "אשכול מערבי" ולצורך כך הפיק סרטון תדמית באנגלית שזיכה אותם בעלייה לגמר. בשנה שעברה נבחר נאות סמדר לשלב הגמר

מטרת התחרות היוקרתית, המתקיימת בפעם השלישית ברציפות, היא למנף את התיירות הכפרית. זאת, מתוך רצון לשמור על הצביון הכפרי והתיירותי של יישובים בגודל של עד 15,000 תושבים. החשיבות לקידום כפריים תיירותיים נובעת מהרצון לשמר את האופי הקהילתי לצד הנופים הקשורים אליהם, מערכות ידע, מגוון ביולוגי ותרבותי, תוך חתירה לקדם גישות חדשניות ובנות קיימא לפיתוח התיירות ביעדים כפריים.

באוגוסט-ספטמבר תתבצע הבחירה ברשימה העולמית על ידי יועצי הוועדה בארגון התיירות של האו"ם, ובאוקטובר תתקיים ההכרזה על הזוכים. עד כה, למעלה מ-70 כפרים מכמעט 40 מדינות הוכרו ככפרי התיירות הטובים ביותר. 40 נוספים נבחרו להשתתף בתוכנית השדרוג, במסגרתה הם נהנים מחניכות מומחים והזדמנויות נטוורקינג.

אפרת פלד שדה, מנהלת תיירות כפר מסריק 'סוד הפלא הקיבוצי', מספרת כי מיזם התיירות הקיבוצי המתפתח הוקם לפני תשע שנים ומבוסס על אתר המורשת של הקיבוץ המספר על ראשית התעשייה הקיבוצית עם מפעלי אסקר ונעמן. המבנים הייחודיים בכפר מסריק בנויים מלבני בוץ שייצרו מאדמת ביצת נעמן בשנות ה-40. "לאתר מגיעות קבוצות מהארץ והעולם לחוויה קיבוצית, בה הם ישנים באתר הלינה, אוכלים בחדר האוכל ומסיירים בקיבוץ של פעם ובקיבוץ המתחדש ומשתתפים במגוון פעילויות בהן הם רוקדים, שרים ומציירים במרכז המבקרים ומבקרים בענפי החקלאות ובנחל הנעמן הסמוך".

פלד שדה מספרת כי לפני כחודש הם בחרו לגשת לתחרות העולמית של 'כפר תיירותי גלובלי' יחד עם עמותת התיירות אשכול מערבי: "במסגרת התחרות הפקנו סרטון תדמית נפלא באנגלית עם הבמאי גולן אלבו, המתאר את הייחודיות של הקהילה, התרבות, המורשת וסגנון החיים המיוחד. עלינו לשלב הגמר ואנו מקווים להוות מוקד תיירותי משמעותי, ערכי וייחודי במטה אשר".

לפני שנה בחרה ועדה מיוחדת במשרד התיירות את היישובים שייצגו את ישראל בתחרות זו וקיבוץ נאות סמדר מהערבה הדרומית נבחר להיות אחד משלושת הנציגים יחד עם כפר כמא וציפורי.

צפו בסרטון ששלחו כפר מסריק לתחרות

הוספת תגובה חדשה