דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הנשיא הרצוג: "תומך בכך שאורנה שמעוני תקבל את פרס ישראל למפעל חיים"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הצהיר בברכה מצולמת אותה שלח למשתתפי ועידת התנועה הקיבוצית ה-6, שהתקיימה בגליל העליון, כי הוא תומך בהענקת פרס ישראל על מפעל חיים לאורנה שמעוני מאשדות יעקב מאוחד: "אורנה מביאה לידי ביטוי את הסיפור המופלא של התנועה הקיבוצית". מזכ"ל התנועה: "כעת הזמן שתקבלי הכרה עבור פעילותך ותרומתך רבת השנים למען החברה הישראלית"

התנועה הקיבוצית החליטה להגיש את מועמדותה של אורנה שמעוני בת ה-80 לקבלת פרס ישראל על מפעל חיים עבור תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, והבוקר קיבלה מועמדותה חיזוק משמעותי מנשיא המדינה שאמר כי הוא "תומך בכך שאורנה שמעוני, נציגת הקיבוצים, תקבל את פרס ישראל על מפעל חיים כיוון שהיא מביאה לידי ביטוי את הסיפור המופלא של התנועה הקיבוצית".

עוד אמר הרצוג בברכתו למשתתפי ומשתתפות הוועידה כי "התנועה הקיבוצית מגלמת את כל היופי והטוב שבלהיות ישראלי. כשאומרים התנועה הקיבוצית כוללים בנשימה אחת נאמנות לדרך, אחיזה בשורשים ועקרונות יסוד, ערבות הדדית והיכולת הפלאית להתחדש כל הזמן ולהיות רלוונטיים לדור ולתקופה. תרומתה של התנועה הקיבוצית לבניין הארץ, העם, החברה והמדינה לא תסולא בפז. מדינת ישראל זקוקה לכם בחזון ובמעשה".

ניר מאיר ואורנה שמעוני לאחר דבריו בוועידה
ניר מאיר ואורנה שמעוני לאחר דבריו בוועידה. צילום: דנה בר-און

אורנה, בת תל יוסף וחברת אשדות יעקב מאוחד, שכלה את אחיה, שמואל ז"ל שהיה טייס ונהרג בתאונת אימונים, וכעבור שנים את בנה, סגן איל שמעוני ז"ל שנפל בסמוך למוצב ריחן בדרום לבנון. אורנה הייתה פעילה מרכזית במאבק למען יציאת צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון, הקימה ומתחזקת שנים רבות את "גבעת הפרחים שנקטפו" – אתר זיכרון באי השלום להנצחת שבע הנערות שנרצחו על ידי חייל ירדני בנהריים והיא הרוח החיה והפועלת מאחורי "בית איל" – בית לזיכרון הנופלים ולקידוש החיים – המשמש מרכז לשילוב בעלי צרכים מיוחדים יחד עם כל גווני הקהילה השונים, באמצעות פעילות תרבותית, חינוך, בריאות וספורט. בבית איל פועל גם המרכז להנצחת הנופלים על אדמת לבנון ובפעולות האיבה שיצאו ממנה. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, התייחס לתמיכתו של הנשיא במועמדותה של אורנה: "אני מבקש להודות לכבוד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, על ברכתו הכנה ועל תמיכתו החשובה והבלתי מסויגת בהענקת פרס ישראל לארונה שמעוני עבור תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה".

מאיר פנה לשמעוני אשר השתתפה בוועידת התנועה הקיבוצית ואמר לה: "ידעת שכול, אובדן וכאב קשה מנשוא. מתוך האובדן האישי הקשה בחרת בחיים, בחרת בעשייה למען הכלל, בזיכרון ובנתינה אינסופית למען האחר. אם יש משהו שאני חש שמאפיין אותך זו הנתינה האינסופית והחתירה לעשיית הטוב. 

בעשייתך, ובהווייתך אורנה, את מייצגת את הרוח הקיבוצית והרוח הישראלית. הלב הגדול שלך והנתינה האינסופית שלך, בשילוב הנחישות שבה את פועלת (שאיש אינו יכול לעמוד מולה ולסרב לבקשותייך) והאמונה בצדקת דרכך ובמאבקים למען הטוב המשותף, מהוות דוגמה לכולנו כיצד מתוך אובדן יוצרים חיים, מתוך זיכרון מייצרים תקווה ולצד זיכרון תורמים לקהילה.

אני מאחל לך הרבה בריאות והמשך עשייה. עם ישראל כבר זכה בך בפעילותך המרשימה לאורך השנים. כעת הזמן שתקבלי הכרה עבור פעילותך ותרומתך רבת השנים למען החברה הישראלית. התנועה הקיבוצית גאה להציג את מועמדותך לפרס ישראל ואני מאמין שאין ראויה ממך לקבלת הפרס.

הוספת תגובה חדשה