דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סקר הקליטה השני יוצא לדרך!

בשנת 2020 ערכה מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה סקר מקיף על הקליטה בקיבוצים. קצת יותר משנתיים אחרי, משיקה המחלקה סקר המשך שנועד לגלות מה השתנה בתחומי הצמיחה והקליטה, אילו אתגרים חדשים עומדים בפני הקיבוצים ולאן פנינו. היעד אומנם שאפתני – 200 קיבוצים משיבים - אבל אנחנו סומכים על שיתוף הפעולה שלכם
Image by Pexels from Pixabay
Image by Pexels from Pixabay

לסקר הקליטה הראשון, שנערך בקיץ 2020, היתה מטרה אחת מרכזית – לעגן בנתונים את תחושות הבטן, ההנחות וההשערות שהיו לעוסקות ולעוסקים בתחום הקליטה בתנועה הקיבוצית אודות הצמיחה והקליטה בקיבוצים: כמה קיבוצים קולטים לחברות מלאה? בכמה קיבוצים פועלות ועדות קליטה? איך בונים לחברים החדשים? מה עלויות הקליטה? מה האתגרים המרכזיים? ועוד ועוד.

הסקר הניח תשתית לתכנית העבודה של מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה, ובעיקר סיפק לקיבוצים שלל נתונים ותובנות שסייעו להם לקיים דיונים ולקבל החלטות בנושאים שונים. בהמשך לסקר ההוא, נערך ב-2021 סקר חברות וחברים חדשים, שבחן את נקודת המבט של הנקלטים בתהליכי קליטה.

היום, יותר משנתיים אחרי, יוצא לדרך סקר קליטה חדש, המבוסס בחלקו על הסקר הראשון, אשר נועד לזהות התפתחויות ושינויים שחלו בקיבוצים, וגם לבחון את אופן ההתמודדות עם נושאים שלא נכללו בסקר הקודם, כמו קליטת יורשים, קליטה מרחוק, היערכות לבנייה רוויה ועוד.

היעד שהציבו ענת מרלא ואיילת הריס ממחלקת צמיחה ופיתוח קהילה הוא להגיע ל-200 קיבוצים משיבים, כדי לייצר בסיס נתונים שיהיה בעל תוקף ושימושי עבור כלל הקיבוצים. כל שנדרש הוא ממלא/ת תפקיד אחד/ת מכל קיבוץ שיקדישו בין 10-15 דקות למילוי השאלון (לא נדרשת הכנה מיוחדת או נתונים שאין בשליפה בראש). בקיצור – אין תירוצים וכולם ממלאים!

הסקר יהיה זמין למילוי עד סוף נובמבר והתוצאות יתפרסמו בתחילת 2023.

למילוי השאלון:

שאלון מותאם לקיבוצים מתחדשים – לחצו כאן

שאלון מותאם לקיבוצים שיתופיים – לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה