דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תערוכה חדשה בגלריה בארי: כְּלוּב הַצְּלָעוֹת | אליסיה שחף

ביום שישי הקרוב, 12.08.22, בין השעות 11:00-13:00, יתקיים בגלריה בקיבוץ בארי אירוע פתיחת התערוכה והשקת ספר האמנית של אליסיה שחף "כלוב הצלעות", על מרחבים לימינליים ודברים שגדלים מזרעים. אוצרת: סופי ברזון מקאי
תערוכה חדשה בגלריה בארי: כְּלוּב הַצְּלָעוֹת | אליסיה שחף

"על קיר לבן את מציירת את האלגוריות של המנוחה, וזו תמיד מלכה מטורפת ששוכבת מתחת לירח על העשב העצוב של הגן הישן. אבל אל תדברי על הגנים, אל תדברי על הירח, אל תדברי על הוורד, אל תדברי על הים. דברי על מה שאת יודעת. דברי על מה שרוטט בעמוד השדרה שלך ועושה אורות וצללים בעיניים שלך, דברי על הכאב הבלתי פוסק בעצמות שלך, דברי על הסחרחורת, דברי על הנשימה שלך, היאוש שלך, הבגידה שלך. הפעולה שאני כופה על עצמי כל כך חשוכה, כל כך שקטה. הו, דברי על השקט".

אלחנדרה פיסרניק - מתוך "כְּלוּב הַצְּלָעוֹת", ספר האמנית של אליסיה שחף.

"כלוב הצלעות", תערוכת היחידה של אליסיה שחף וספר האמנית המלווה אותה, נולדו בתקופת הקורונה. גרעינה התהווה בטיולים יומיומיים עם הכלבה שלה סביב הבית, אז אספה שחף חֲזָרָה לביתה יצירי טבע- פרחים נבולים או מתמתחים, זרעים פוקעים, ענפים מתכלים, עלים מתפזרים. בטקס מאגי אוספת שחף את תושבי הגן. על רקע שחור ובאור טבעי צילמה אותם. הצמחים שלה הם לא ייצוג בוטאני, מוצג לשימור או מחקר, אלא יצור אחר, בן כלאיים. בכוח מבטה הגופים הופכים לבשר חי. גוף מתכווץ, מזדקן, מתפתל, מבקש להיעלם לתוך עצמו, להיסגר ולא להיפתח שוב, מחפש להיראות בקצותיו הפרומים כתחרה, להיות ראוי למבט, מגיר את תכולתו, מתפרש בעונג, מסיים את חייו, נולד מחדש.

הטבע עבור שחף הוא נקודת אחיזה טובה לקצות אצבעות כואבות מטיפוס, סוכן סמוי של ריפוי כאבים וכמיהות. הצילום שלה מבקש לחזור לשורשים יציבים של מעשה צילומי ושימוש באור, כתגובה לשטח ההפקר המשובש בתוכו מצאה את עצמה וממנו הייתה צריכה לחלץ את עצמה. לצד הסדרה הבוטאנית מלווים את התערוכה חלקי טקסט. משפטים קצרים, מחשבות לא גמורות, זרמי תודעה פרומים. כל אלו מרכיבים מבט סקרן, בוחן, או מגשש אל מול מורשת השושלת הנשית והמשפחתית שלה. בתערוכה זו שחף משוחחת ומתעמתת עם זיכרונות רדומים, שאלות של זהות, מקורות, מיקוד והתפזרות, מציאת דרך ואובדנה, השלת עורות ופרישת כנפיים רטובות לייבוש בקרני השמש.

לחצו כאן למידע נוסף על התערוכה והגלריה
 

פתיחה: יום שישי, 12.8, בשעות 11:00-13:00
נעילה: יום שבת, 3.9.
שיח גלריה: יום שישי, 27.8, בשעה 12:00 - בהשתתפות: אליסיה שחף, סופי ברזון מקאי - אוצרת התערוכה וגילי זיידמן - אוצרת עצמאית.

שעות פתיחה של הגלריה:
שני, שלישי, חמישי, שישי: 09:00-13:00
שבת: 10:00-14:00
או בתיאום מראש
 

 

הוספת תגובה חדשה