דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תערוכה חדשה בגלריה בארי: וכל הציורים לא יכסו / טליה ישראלי

טליה ישראלי פותחת את שנת 2023 בגלריה בבארי בתערוכתה 'וכל הציורים לא יכסו', שהיא המשך לתערוכות שהציגה בגלריה מאיה ובגלריה ברבור בחודשים האחרונים. היא ממשיכה בעיסוקה בנוף הישראלי המושטח והמסוגנן, שהיא שואבת ממקורות היסטוריים. אוצרת: ד"ר זיוה ילין
תערוכה חדשה בגלריה בארי: וכל הציורים לא יכסו / טליה ישראלי

ישראלי אוספת רפרודוקציות ישנות מתוך מדריכי מקומות כמו "כל מקום ואתר", טרום עידן האינטרנט, שהודפסו בשחור על גבי נייר שהצהיב מיושן, מדריכי טיולים ל"ידיעת הארץ" והכרת הארץ. המקומות המצוירים אינם ייצוג של מקום קונקרטי. הושמטו מהם הפרטים והם הופכים לכל מקום, למושג של נוף מושטח ומודפס ובמקרה של ישראלי מרוסס מבעד למגזרת נייר. הטכניקה הייחודית שהיא פיתחה כרוכה בעבודה מפרכת וידנית של העתקה של חלקים מהרפרודוקציה, גזירה וחיתוך, ריסוס בספריי וכך שכבה על גבי שכבה, עם תוספות של רישום בעיפרון. נוצר דימוי נופי, הרים, דרכים, אגמים, צמחייה ומבנים, מושטח ומסוגנן כתפאורה, כששיטת הריסוס מבעד למגזרת הנייר משאירה פס של הילה בין המשטחים המרוססים, מהם מבצבץ המצע, שמסגיר את הטכניקה הלואו-טקית, המסורבלת, הידנית. ודווקא זה מה שיוצר את החן של העבודות. 

המצעים עליהם עובדת טליה ישראלי הם לוחות עץ שנאספו, ולעיתים היא עובדת גם ישירות על הקיר בגלריה. מצעי העץ הישן, המשומש, חוברים לנוף, לרפרודוקציה ולספר שדפיו מצהיבים. לעיתים היא מרססת רקע ורוד שמזכיר את הנייר המקורי ששינה את צבעו ויוצר הסטה מרעננת מהמקור.

שיח גלריה בהשתתפות האמנית: שישי, 3.2, בשעה 11:00.
נעילה: 11.02.23

לחצו כאן למידע נוסף על התערוכה והגלריה

שעות פעילות הגלריה:

שני, שלישי, חמישי, שישי: 9:00-13:00,
שבת: 10:00-14:00 או בתיאום מראש

הוספת תגובה חדשה