דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שר התקשורת נענה לפניית מזכ"ל התנועה והבטיח כי יפעל להקמת קיבוץ חדש

מזכ"ל התנועה פנה לשר במסגרת טקס חנוכת סיבים אופטיים בפלך. כזכור בישיבת המזכירות האחרונה הוחלט לבקש משרת הפנים כי במסגרת התוכנית להקמת יישובים חדשים יוקם גם קיבוץ חדש
החברים והחברות בפלך מרימים כוסית קפה שחור עם השר הנדל, מנכ"ל נורוקום ומנהל פיתוח ישובים במ.א. משגב
החברים והחברות בפלך מרימים כוסית קפה שחור עם השר הנדל, מנכ"ל נורוקום ומנהל פיתוח ישובים במ.א. משגב

שר התקשורת, יועז הנדל (תקווה חדשה), הגיע בשבוע שעבר לקיבוץ פלך לטקס חנוכת התקנת סיבים אופטיים. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שנכח גם הוא בטקס "ניצל את ההזדמנות" וביקש מהשר כי יפעל גם הוא להקמת קיבוץ חדש כחלק מתוכנית הממשלה.

מזכ"ל התנועה כתב בעמוד הפייסבוק שלו בין היתר: "לפני כ-6 שנים, בנובמבר 2015 הופיע יועז הנדל (שהיה אז עיתונאי) בפני כנס הנהגות הקיבוצים במעלה החמישה. בדבריו בכנס, סנט בנו, חברי התנועה הקיבוצית, על כי "התעייפנו ונטשנו את זירת ההגשמה הציונית..."

טוב... חלפו להן שש שנים, יועז הנדל מכהן כשר התקשורת, ונפגשנו בקיבוץ פלך לרגל השלמת חיבורו של הקיבוץ המיוחד הזה לרשת הסיבים האופטיים. אז אחרי כמה מלים על תקשורת כסם החיים בפריפריה, ואחרי התייחסות לקיבוץ פלך, המרגש אותי כל פעם מחדש, החזרתי לו ב"בעיטת וולה". הזכרתי לו את הנאום ההוא והוספתי כי אם אכן, תחליט הממשלה על הקמת 11 ישובים חדשים, כפי שפורסם, אנחנו, בתנועה הקיבוצית, דורשים שיוקם לפחות קיבוץ חדש אחד. יועז הנדל הרים את הכפפה. מעכשיו, חובת ההוכחה עליו ועל ממשלת ישראל".

כזכור, בסופו של דיון ער שהתקיים במהלך ישיבת מזכירות התנועה האחרונה, הנחתה המזכירות את מזכ"ל התנועה להודיע לשרת הפנים איילת שקד כי במידה ואכן תחליט הממשלה על הקמת יישובים חדשים, התנועה עומדת על כך שלפחות אחד מהם יהיה קיבוץ.

כאמור, שר התקשורת הגיע לפלך לשם חנוכת התקנת סיבים אופטיים. הטקס שנערך בהשתתפות מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, נציגי נורוקום וחברי הקיבוץ. זוהי אבן דרך משמעותית בדרכו של קיבוץ פלך, אשר נמצא בתנופת התפתחות גדולה בשנים האחרונות. השר קיבל תצוגת תכלית של התקנת הסיבים, סייר בקיבוץ, שמע על הפיתוח והאתגרים בקיבוץ הפריפריאלי, והתעניין מאוד במודל הייחודי של פלך כקיבוץ קבוצות שיזורי.

 

הוספת תגובה חדשה