דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שר החקלאות ופיתוח הכפר הנכנס, עודד פורר: "הגבול אליו תגיע המחרשה הוא שיקבע את גבולה של המדינה"

השר היוצא, אלון שוסטר: "נאבקתי בשנה האחרונה יחד עם שותפים רבים על מקומו של המרחב הכפרי כרכיב חיוני של מדינת ישראל, ועל קיימותה של חקלאות יעילה, מתקדמת ומשגשגת עבור בני הדור הזה והדורות הבאים"
השר היוצא עם השר החדש. צילום: עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית.
השר היוצא עם השר החדש. צילום: עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית.

ביום שלישי התקיים טקס חילופי שרים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, עם כניסתו לתפקיד של עודד פורר (ישראל ביתנו) במקומו של ח"כ אלון שוסטר (כחול-לבן). את הטקס כיבד בנוכחותו שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן. גם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ראשי תנועות ההתיישבות וראשי החקלאים לקחו חלק בטקס חילופי השרים.

השר הנכנס, עודד פורר, אמר בטקס: "הגבול אליו תגיע המחרשה הוא שיקבע את גבולה של המדינה. כנצר למשפחת חקלאים מייסדי העיר רחובות, תמיד הערכתי והוקרתי את העבודה והקושי אותו חווים העוסקים במלאכה. לא נצליח לשמר את החקלאות אם לא נכניס דור חדש, דור שיעבד את הקרקע אך גם יהיה חלק ממחקר ופיתוח של טכנולוגיות שיקדמו את הענף לעתיד חדש. בכוונתי להציג בתקופה הקרובה תוכנית אב לחקלאות שתשמור על החקלאות הישראלית מצד אחד, ומצד שני תייצר תחרות חופשית לירקות ופירות ותשמור על מחירים שפויים לצרכנים. העבודה היא רבה, נתחיל חזק ונגביר את הקצב עוד יותר עם הזמן".

אביגדור ליברמן, שר האוצר: "החקלאות עוברת טלטלה כבר כמה שנים טובות והיא זקוקה ליציבות, חזון ואופק. אם אנחנו רוצים לא להמשיך במדיניות של טלאי על טלאי אנחנו חייבים לגבש תכנית אב לחקלאות ישראל בפרספקטיבה של 2050". עוד הוסיף ליברמן כי "למדינת ישראל יש יתרון אדיר בהון האנושי ואנחנו מוכרחים לשמור על הנכס שנקרא "חקלאי יהודי".

השר היוצא, ח"כ אלון שוסטר, נפרד: ״כבן הכפר וכמי שחי את ענפי החקלאות מילדות, נאבקתי בשנה האחרונה יחד עם שותפים רבים על מקומו של המרחב הכפרי כרכיב חיוני של מדינת ישראל, ועל קיימותה של חקלאות יעילה, מתקדמת ומשגשגת עבור בני הדור הזה והדורות הבאים. חקלאות שעליה מבוסס ביטחון המזון של מדינת ישראל. אני מאחל לשר החדש הצלחה גדולה בתפקידו. עודד, הצלחתך היא הצלחת עם ישראל כולו".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר בירך את השר פורר: "אנחנו שמחים שמשרד החקלאות ופיתוח הכפר נמסר לידיו של שר שביקש ונאבק על התפקיד. שמחנו לשמוע על התיאום בין השר פורר לשר האוצר ליברמן, ואנחנו בטוחים ששיתוף פעולה בין שני המשרדים מתוך ראיה משותפת של עתיד וטובת החקלאות יבטיח שהאנרגיות המופנות ישקעו בפיתוח עתידי ולא במאבקים הדדים משתקים".

 

הוספת תגובה חדשה