דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שר הביטחון בני גנץ: "נותן לממשלה ציון בינוני בטיפול במשבר הקורונה"

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ באירוע הבחירות של התנועה הקיבוצית: "אני מייצג את הערכים המסורתיים של תנועת העבודה ואחדות העבודה. שמרב מיכאלי תראה במעשים ובהצהרות שלה מה ממנה קשור לרבין, שתגיד על מספר שבע ברשימה שלה האם הוא היה מסכים שזה יקרה אי פעם במפלגה שלו"
שר הבטחון בני גנץ: "נותן לממשלה ציון בינוני בטיפול במשבר הקורונה"
שר הבטחון בני גנץ: "נותן לממשלה ציון בינוני בטיפול במשבר הקורונה"

"ביבי הונה את מדינת ישראל בשעתה הקשה ביותר. מי שמוליך שולל את ישראל בשעתה הקשה ביותר לא יקבל יותר את הקול שלי," כך אמר יו"ר כחול לבן ושר הביטחון רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ בכנס התנועה הקיבוצית שנערך היום. "נתניהו לא התעלה לגודל השעה, הפר הסכמים ולא אישר את התקציב ומכאן אי אפשר עוד היה לשבת איתו," הוסיף גנץ וסיכם - "חד משמעית – אני לא מתכוון לשבת עם נתניהו."

בראיון לעיתונאי "כאן חדשות", מואב ורדי הסביר גנץ את הנימוקים שהובילו אותו ואת כחול לבן לחבור לקואליציה עם נתניהו: "הבחירה היתה בין החלפת נתניהו לבין לשרת את העם כשחצי ממשלה בידיים שלנו. מימי רבין לא היה מצב שהממשלה היא חצי מרכז ושמאל. זה קרה בזכותי ובזכות כחול לבן. אי אפשר להתעלם מהסיטואציה: לא היתה לנו אפשרות להקים ממשלה לבד, למרות שניסינו. מ-2009 ועד עכשיו היה שלטון יחיד וזה השתנה כשנכנסו לממשלה. זהו הישג שלנו."

בהתייחסו למשבר הקורונה אמר גנץ כי הוא נותן לממשלה "ציון בינוני" על טיפולה במשבר. "נתניהו לא יקבל ממני קרדיט על החיסונים", אמר גנץ, "זה תפקידו של ראש ממשלה. מי שהביא את החיסונים זה מערכת הבריאות בגיבוי המערכות האחרות. אנחנו הכנסנו את מערכת הביטחון להתמודד עם הקורונה, ומאות ישובים נהנו מעבודת מערכת הביטחון בקורונה".  

שר הביטחון התייחס לדברי ראש הממשלה אמש על ראש המוסד, יוסי כהן ואמר: "יוסי כהן הוא ראש מוסד. הוא עושה את תפקידו כראש מוסד וכדאי שיתמקד בתפקידו כראש מוסד ושאף אחד לא יערבב אותו במשהו אחר. לא יכול להיות שראש ממשלה מערבב בעל כורחו מישהו בעל תפקיד ממלכתי - ראש שב"כ או ראש מוסד בפוליטיקה".

ורדי הפנה אל גנץ שאלה מהקהל בנושא החקלאות: "מדוע שהחקלאים יתנו את אמונם בכם, לאחר שלמרות ששר החקלאות מטעמכם הוא קיבוצניק, לא הצלחתם לקדם מדיניות משמעותית עבורם?".

גנץ: "קידמנו נושאים רבים ולא הצלחנו לפתור את כל הבעיות בשנה. אלון שוסטר (שר החקלאות) קידם דברים רבים בחקלאות - הצלחנו להסתכל בצורה מאוזנת יותר הן על האינטרס של החקלאי והן על האינטרס של האזרח. זו היתה שנה מאתגרת – התקדמנו רבות אך יש עוד עבודה – אעשה מאמץ לשמור את תיק החקלאות ואת שוסטר כשר החקלאות. קודם כל אנחנו נקדם את חוק החקלאות, אני חושב שזה אבן הראשה של כל הדברים, כי ברגע שיש חוק חקלאות והחקלאות בישראל תיתפס כחלק מהתשתית הלאומית הנדרשת, כך ייטב לאזרחי ישראל. נצטרך לעמול על מחיר מים הוגן, נצטרך לבדוק שבצורה מאוד מאוזנת הוותמ"לים והעבודות הגיאוגרפיות הן מאוד שמרניות ומאפשרות למרחב הכפרי להמשיך להתפתח. חייבים לחדש תשתיות – זו תחילתה של הדרך ונמשיך."

לשאלה שעסקה בעמדתו בנושא הפלסטינים השיב גנץ כי כחול לבן מנעה סיפוח חד צדדי ביהודה ושומרון. "האפיק הזה נחסם ואפיק הנורמליזציה התרומם". לגבי פינוי התנחלויות הדגיש שר הביטחון כי "צריך להימנע מהזזה של אנשים בגושי ההתנחלויות", אך לא היאחזויות בלתי חוקיות.

לסיכום נשאל גנץ - מה תגיד לקיבוצניק שמתלבט האם לבחור בכחול לבן או במפלגת העבודה? והשיב: "אני מייצג את הערכים המסורתיים של תנועת העבודה, אחדות העבודה, אפילו מפא"י בהיבטים הבטחוניים, המדיניים, הכלכליים והחברתיים. חמישה מתוך שמונת האנשים בראש רשימת כחול לבן הם מההתיישבות העובדת. שמרב מיכאלי תראה במעשים ובהצהרות שלה מה ממנה קשור לרבין, שתגיד על מספר שבע ברשימה שלה האם הוא היה מסכים שזה יקרה אי פעם במפלגה שלו".

לצפייה בריאיון המלא עם בני גנץ: לחצו כאן
לצפייה בקטע קצר מדבריו של גנץ בנושא הקיבוצים והחקלאות: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה