דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שני קיבוצים עירוניים בדרך להיקלט לחברות בתנועה הקיבוצית

מזכירות התנועה הקיבוצית החליטה להמליץ למועצת התנועה לקבל את הקיבוצים העירוניים "מעשה" ו"משעול" לחברות בתנועה הקיבוצית. עם קבלתם הצפויה יעלה מספר הקיבוצים החברים בתנועה הקיבוצית ל-259. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "לאחר עשר שנים של התאוששות וצמיחה, התנועה הקיבוצית בשלה כבר להתרחב לקלוט לתוכה קיבוצים חדשים, אשר מגוונים ומעצימים את יכולותינו"
חברי קיבוץ משעול וילדיהם.
חברי קיבוץ משעול וילדיהם.

בישיבתה האחרונה שהתקיימה ביום ראשון השבוע (9.3) החליטה מזכירות התנועה הקיבוצית, פה אחד, להמליץ בפני מועצת התנועה על קבלתם לחברות בתנועה של הקיבוצים העירוניים "מעשה" ו"משעול". ישיבת מועצת התנועה הקיבוצית הקרובה בה צפויה להתקבל ההחלטה בנושא לאחר דיון, עתידה להתקיים בעוד כחודש  (12.10.23).

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר במהלך ישיבת המזכירות כי "המהלך שהבשיל כעת חשוב בעיני מאוד, לשני הצדדים. בכוחה של התנועה הקיבוצית לסייע לקיבוצים הללו באתגרים הניצבים בפניהם, ומאידך אנחנו מתברכים וגאים בפעילותם החינוכית המרשימה ובתרומתם של חברי הקיבוצים העירוניים הללו למדינה ולחברה. לאחר עשר שנים של התאוששות וצמיחה, התנועה הקיבוצית בשלה כבר להתרחב לקלוט לתוכה קיבוצים חדשים, אשר מגוונים ומעצימים את יכולתנו". 
עוד הוסיף מאיר בנושא: "התנועה הקיבוצית היא היום מסגרת גג לקיבוצים מגוונים שונים. עם קליטתם של הקיבוצים החדשים יעמוד מספר קיבוצי התנועה הקיבוצית על 259 קיבוצים. אני מקווה ומעריך כי בעקבותיהם של משעול ומעשה יבואו קיבוצים עירוניים נוספים".

"משעול" הוא קיבוץ מחנכים עירוני בנוף הגליל (נצרת עילית לשעבר) שהוקם בשנת 2002 על ידי תנועת הבוגרים המחנות העולים ("קבוצות הבחירה"), המורכב מקבוצות שיתופיות ובו כ-70 חברים וכ-80 ילדים. החברים עוסקים בעבודה חינוכית-חברתית ופועלים למען שוויון חברתי וחיזוק הדמוקרטיה ברוח מגילת העצמאות. "מעשה" הוא קיבוץ שיתופי של בוגרי השומר הצעיר, המתגוררים ופועלים במספר מוקדים עירוניים. בקיבוץ 100 חברים, 50 מועמדים ו-65 ילדים. החברים עוסקים בתחומי החינוך והחברה בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של המדינה, ובנוסף מפעילים את מכלול מסגרות הפעילות של תנועת הבוגרים.

המהלך לצירופם של קיבוצים עירוניים לחברות בתנועה הקיבוצית החל לפני כשמונה שנים, בביקור של מטה התנועה, בקיבוץ "משעול". נדרש זמן ממושך בשביל להכין את התשתית המשפטית לקליטה מן הסוג הזה ולהגעה להסכמות עם הקיבוצים הללו ועם חבריהם. לאורך כל השנים הללו טיפלו בנושא פעילי המחלקה המשפטית של התנועה הקיבוצית והמשנים למזכ"ל התנועה, גיל לין והדס דניאלי ילין, אשר הכינו את ההחלטות המתאימות במועצות ובוועידות התנועה.

הוספת תגובה חדשה