דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שנים עשר מצטיינא: מצדיעים למצטייני הנשיא לשנת תשפ"ג מהקיבוצים

השנה התברכנו בלא פחות מתריסר (12!) חיילים וחיילות שזכו ביום העצמאות באות מצטיין הנשיא לשנת תשפ"ג, בטקס שהתקיים בבית הנשיא במעמד הנשיא יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט. מזכ"ל התנועה: "בתנועה הקיבוצית תמיד חינכו, מחנכים ונמשיך לחנך ולטפח לשירות משמעותי ומיטבי בצבא ובמערכת הביטחון למען המדינה וכלל אזרחיה"
12 המופלאים: מצטייני הנשיא לשנת תשפ"ג מהקיבוצים. צילום: דובר צה"ל
12 המופלאים: מצטייני הנשיא לשנת תשפ"ג מהקיבוצים. צילום: דובר צה"ל

טקס מצטייני הנשיא המסורתי התקיים אתמול (רביעי) בגינת משכן הנשיא שבירושלים כחלק מחגיגות יום העצמאות הקבועות. במהלך הטקס הוענקו אותות הצטיינות ל-120 חיילים וחיילות, קצינים וקצינות בשירות סדיר, שתרמו "תרומה יוצאת דופן" לצה"ל ולמדינה. הטקס נערך במעמד הנשיא יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט.

הנשיא הרצוג ברך בדבריו את 120 החיילים והקצינים המצטיינים: "צה"ל הוא צבא העם. ואתם, המצטיינות והמצטיינים, יחד עם המשפחות המסורות והאוהבות שלכם, שנותנות לכם את הכוח, ושמגיעה להן היום תודה ענקית, אתם הפנים הכי יפות של מדינת ישראל", אמר. "לחיילות ולחיילים הבודדים שנמצאים כאן היום לבדם, אני רוצה לומר: אתם לא לבד, אתם חלק ממשפחת מדינת ישראל. אתם, יחד עם כל המשרתות והמשרתים – בצה"ל, בגופי הביטחון, המשטרה במשמר הגבול וביטחון הפנים, בשירות הלאומי והאזרחי – כולכם סמל לדור צעיר ונהדר, דור ישראלי חדור שליחות, מנהיגות, ונתינה".

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, ברך גם הוא את המצטיינים: "הצטיינותכם בראש ובראשונה היא הבחירה שלכם בשירות משמעותי. בזכותכם ובזכות חבריכם בכל היחידות, צה"ל יהיה חזק יותר, מוכן ונכון, מעז ויצירתי גם בעתיד. הרוח שלכם, האיכות והנכונות, ינצחו כל איום שיגיע, מאיראן הרחוקה, משלוחותיה לאורך גבולות הצפון והדרום או מהטרור הפלסטיני הפועל בתוכנו. אני מביט בכם, ורואה אותנו: בני הדתות והעדות כולן, בני עיר ובני כפר, ילידי הארץ ועולים, דתיים וחילוניים. אתם פסיפס אנושי מרהיב, מכל חלקי החברה הישראלית, מכל המקצועות הצבאיים ומכל היחידות. אתם צה"ל, שישראל בו היא אחת, והוא פועל באחדות המטרה ובשילוב זרועות".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ברך את מצטייני הנשיא לשנת תשפ"ג, ואמר: "לשמחתנו גם הפעם התברכנו ביום העצמאות בחיילים וחיילות מהקיבוצים שמקבלים את אות ההצטיינות מנשיא המדינה. מצטיינים אלו מצטרפים לחבריהם המקבלים אותות הצטיינות בחטיבות וביחידות השונות, ולעשרות בני וחברי קיבוצים המשתייכים לפיקוד הבכיר ביותר בצה"ל. בתנועה הקיבוצית תמיד חינכו, מחנכים ונמשיך לחנך ולטפח לשירות משמעותי ומיטבי בצבא ובמערכת הביטחון למען המדינה וכלל אזרחיה. התנועה לקחה על עצמה להמשיך ולחבר את הדור הצעיר, כמו גם את כלל חברות וחברי הקיבוצים, לתרומה מתמשכת לטובת כלל החברה בישראל בכל דרך אפשרית. פרויקט החיילים הבודדים שפועל בקיבוצים כבר יותר משלושה עשורים סיפק גם הפעם מצטייני נשיא ואנו גאים בו מאוד".

אז קבלו את המצטיינים שלנו (כל הצילומים באדיבות דובר צה"ל):
 

סמ"ר נ׳ – קיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, בן 22, לוחם בשייטת 13 וצוער בבה"ד 1 

סמ"ר נ'

לנ׳ שתי אחיות אשר משרתות בתפקידים משמעותיים בצה״ל, אחת המשרתת כקצינת ת״ש והשנייה שירתה ביחידה מסווגת. לפני הגיוס, בחר נ׳ לצאת לשנת שירות דרך התנועה הקיבוצית אותה ביצע במוסד לגמילה מסמים ואלכוהול. הוא התגייס לשייטת 13, עבר טירונות בבא״ח גולני ואחריה החל את המסלול המורכב בעתלית. נ׳ סיים את המסלול בהצלחה לפני כשמונה חודשים, שירת כלוחם והמשיך בתפקיד מרכזי בהכשרת דור הלוחמים הבא. נ׳ נמצא כעת בקורס קצינים בבה״ד 1 ועם סיומו יחל את תפקידו בתור מפקד צוות ביחידה. התחביבים שלו הם לבשל, לטייל ולשחות. ברוח יום העצמאות, הדבר הכי ישראלי בעיניו זה לעשות על האש עם החברים והמשפחה עם צ׳ימיצ׳ורי ארגנטינאי.
נ׳ עלה והצלח!
 

סגן נועם סקורי - נגבה, בת 21, קצינת חמ"ל בחטמ"ר פארן 

סגן נועם סקורי

נועם התגייסה באוקטובר 2020 ועשתה טירונות ולאחר מכן קורס סמב"ציות בג'וליס. בסיום הקורס שובצה להיות סמב"צית בחטמ"ר צפונית, ושירתה שם בזמן מבצע 'שומר החומות'. בהמשך קודמה להיות אחמ״שית. לאחר מכן יצאה לבה״ד 1 ובסיום הקורס שובצה בחמ"ל של חטמ״ר פארן ונמצאת שם כבר קרוב לשנה. לדבריה היא "מרגישה מאוד משמעותית בתפקיד - אני יד ימינו של המח"ט, אני מקור הידע. בנוסף אני עוזרת לחיילות וזה מאוד חשוב לי". לפני הגיוס לצה"ל התנדבה לשנת שירות דרך התנועה הקיבוצית ב"נירים" - פנימייה לנוער קצה, וזו הייתה חוויה מאוד משמעותית עבורה. לנועם יש שני אחים קטנים וכלבה בשם ג'וי והתחביבים שלה הם לרקוד, לטייל, מוזיקה, ים ולאכול. הדבר הכי ישראלי בעיניה זו האחווה בעם.
נועם - עלי והצליחי!

 

סמל לודט ליבמן - אושה, בת 22, לוחמת בקרקל (נמצאת כרגע בשלב של פרק משימה במסגרת גרעין נח"ל)

סמל לודט ליבמן.

לודט עלתה מהפיליפינים עם אמה כשהייתה ילדה, ובישראל אמא שלה התחתנה עם אברהם, שאימץ את לודט כבתו. לודט מספרת שהקשר שלהם מרגיש מאוד טבעי. לפני הגיוס לצבא היא ביצעה שנת שירות באשדוד במסגרת תנועת המחנות העולים. היא התגייסה באוגוסט 2021 דרך גרעין נח״ל לגדוד קרקל, ולאחר טירונות ואימון מתקדם של שמונה חודשים עלתה עם הפלוגה הרובאית לקו. לאחרונה התחילה לודט את פרק המשימה במהלכו היא עוזרת למלש"בים עם תהליך הגיוס ומכינה אותם לקראתו, כולל בבית הספר בו למדה. היא אוהב לטייל והדבר הכי ישראלי בעיניה זה לחגוג כריסמס בנצרת או חיפה.
לודט - עלי והצליחי! 
 

סמ"ר נ' - קיבוץ במועצה האזורית מטה אשר, בן 22 לוחם ביחידת 669

סמ"ר נ'

נ׳ נולד בארה״ב להורים קיבוצניקים וגדל בסן פרנסיסקו. הוא התגייס בנובמבר 2020 ליחידה הטקטית לחילוץ מיוחד של חיל האוויר (669), עבר מסלול של שנה ושמונה חודשים ועלה לפלגת לוחמים. נ׳ עתיד לצאת לקורס קצינים ובסיום הקורס יהיה מפקד צוות. הוא מרוצה מאוד מהתפקיד, במסגרתו לקח חלק בהמון חילוצים וזה מאוד משמעותי. בתיכון הוא שיחק כדור מים והיה בצופים בארה"ב, ולפני גיוסו לצה"ל היה חניך במכינה הקדם צבאית 'מיצר'. נ׳ מגיע ממשפחה צבאית, סביו השתתפו בכל מלחמות ישראל ואחד מהם היה מ״פ ביחידה מובחרת. יש לו שני אחים ובין תחביביו נמצאים כדור מים, טיולים וגלישה. הדבר הכי ישראלי בשבילו זה קיבוצים. 
נ' עלה והצלח!

 

סמל נ' – קיבוץ במועצה האזורית הגליל העליון, בן 20, לוחם ומפקד חוליה בזרוע האוויר והחלל

סמל נ'

נ' התגייס באוגוסט 2021 לזרוע האוויר והחלל, ולאחר הכשרה ממושכת שבה לא הוא וחבריו לא היו חשופים באמת לתפקיד, הם התחילו לשלב את הלוחמה המורכבת שלמדו עם העיסוק של היחידה הספציפית. לאחר ההכשרה הוא יצא לקורס מ"כים, ובחמישה החודשים האחרונים הוא לוחם ומפקד חוליה. בתור נער הוא שיחק רוגבי ולמד בתיכון עמק החולה. בנוסף, הוא היה חניך בתנועת נוער ולפני גיוסו לצה"ל יצא לשנת שירות במסגרתה.לנ׳ אח ואחות קטנים, הוא גר בקיבוץ איתם ועם הוריו ומאוד מחובר אליהם. דמות שמהווה עבורו מודל לחיקוי זו סבתא שלו – לאורך השנים היא אימצה המון ילדים עם צרכים מיוחדים, מעין משפחת אומנה גדולה, והוא מספר כי גדל איתם והם כולם בקשר עד היום. התחביבים שלו הם מוזיקה, חברים וריצה והדבר הכי ישראלי בעיניו זו האכפתיות בעם והערבות ההדדית.
נ׳ - עלה והצלח! 
 

סמ"ר עומר שלומות – ברעם, בן 22, לוחם בגדוד 50 של הנח"ל

סמ"ר עןמר שלומות

עומר התגייס בנובמבר 2020 לחטיבת הנח"ל ושובץ כלוחם בגדוד 50, כמו אביו שמשמש בתפקיד גזבר הקיבוץ. במהלך ההכשרה נפצע בברך ובסיומה עבר ניתוח שאחריו ירד מלוחמה לתקופה. בתקופה זו היה עשרה חודשים במפקדת החטיבה וחיכה מאוד לחזור לתפקיד לחימה. ביוני 2022 הוא חזר לבא״ח נח"ל בתור משה״ד (מש"ק הדרכה), ובמסגרת התפקיד הוא עובד צמוד למ״פ ולמ״מ. לדבריו הוא נהנה מאוד מהתפקיד ומהאנשים סביבו. לפני הגיוס לצה"ל הוא התנדב לשנת שירות במסגרת התנועה קיבוצית, אותה ביצע בפנימיית כפר גלים. עומר הוא הבכור מבין 4 אחים, אחות אחת מורה חיילת והשאר תלמידים. התחביבים שלו הם תופים וכדורגל. הדבר הכי ישראלי בעיניו זה צה"ל - לא משנה מה קורה מסביב, בצבא כולם חברים. 
עומר - עלה והצלח! 
 

סמ"ר ע' - מעיין ברוך, בן 20, לוחם וסמל צוות ביחידת אגוז

סמ"ר ע'

ע' התגייס בינואר 2021 לקורס טיס. לאחר כמה חודשים נפל מהקורס, שובץ ביחידת אגוז ועשה מסלול של שנה וארבעה חודשים. בחודשיים האחרונים הוא סמל צוות ביחידה. יש לו אחות קטנה בת 17, לפני גיוס. התחביבים שלו הם שחייה וטיולים והדבר הכי ישראלי בעיניו זה לעקוף בתור.
ע' - עלה והצלח! 

 

רב"ט ג'סיקה רבקה  זגדון - צאלים, בת 23, מדריכת איסוף בבית הספר להגנת הגבולות

רב"ט ג'סיקה רבקה זגדון

ג'סיקה עלתה לארץ מצרפת באוגוסט 2021 כדי להתגייס בתור חיילת בודדה דרך גרעין צבר. לפני שעלתה למדה עברית באוניברסיטה בפריז. ג׳סיקה התגייסה בנובמבר 2021 לקמ״ד איסוף קרבי, לאחר מכן עשתה קורס מ״כים של חי״ר גבולות והיום היא מדריכת איסוף קרבי בבית הספר להגנת הגבולות (מחנה סיירים לשעבר). התחביבים שלה הם אמנות ומוזיקה והדבר הכי ישראלי הוא אנשים חמים ומקבלים.
ג'סיקה - עלי והצליחי!


סגן קארין פנצ'ב - מגן, בת 23, סגנית מפקד מצ"ח ירושלים

סגן קארין פנצ'ב

בתור ילדה הייתה קארין בעלת חוש מפותח לאמת ולצדק ועם ערכים אלה התגייסה לתפקיד חוקרת במצ"ח. היא שירתה בפלוגת שוטרים צבאיים, יצאה לקצונה לאחר שנה בתפקיד ושובצה כקצינת חקירות בירושלים. לאחר מכן קודמה לתפקיד סגנית מפקד. קארין נותנת מענה למפקדים בכירים בכל הגזרה ומטפלת בפשיעה חמורה בצה"ל. היא תורמת תרומה משמעותית לשמירה על חוסנו המוסרי של צה"ל, ובכך מסכלת וחוקרת מקרי פשיעה מורכבים. קור הרוח שלה, יכולת הרתימה של החיילים, חתירה למגע ומצוינות הם אלו שגרמו לבחור בה למצטיינת נשיא. תרומתה המשמעותית לצה"ל ניכרת בכל יום ויום בתפקיד המורכב אותו היא מבצעת. לפני הצבא הייתה חניכה בתנועת השומר הצעיר ועשתה שנת שירות בקהילה. היא אוהבת לטייל, למדה קראטה 12 שנים ויש לה חגורה שחורה. הדבר הכי ישראלי בעיניה הם החגים.
קארין - עלי והצליחי!

 

רב"ט סופיה לוינסקי - אשדות יעקב מאוחד, בת 21, תצפיתנית בגדוד 636

סופיה לוינסקי אשדות יעקב מאוחד

סופיה עלתה לארץ לבדה לפני כ-4 שנים מברזיל. כשהגיעה לארץ החלה ללמוד בויצ"ו הדסים. היא גרה בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד אצל משפחה מאמצת – יהודית ועופר זנדאני.היא התגייסה בינואר 2022 והגיעה למחו״ה אלון, שם עשתה קורס עברית. לאחר מכן עברה קורס בבית הספר להגנת הגבולות ושובצה בחודש יוני כתצפיתנית בגדוד איסוף 636. סופיה מעידה שהיא מרוצה מאוד מהתפקיד ומספרת כי היא "מרגישה מאוד חשובה, ושאנשים יכולים לישון בשקט בזכותינו. התחביבים שלה הם לטייל ולהיות עם המשפחה והחברים, והדבר הכי ישראלי בעיניה זה צה"ל. יהודית ועופר מספרים כי סופיה הפכה במהירות לבת בית, ממש כמו ילדה נוספת למשפחה: "היא הגיעה אלינו לפני שנה וחמישה חודשים וכבר מההתחלה ראינו שהיא מיוחדת – יש בה משהו מאוד שמח, רגיש וחברותי. היא מספרת לנו שהיא רואה את הבית שלה כאן בישראל ובאשדות יעקב. אין מה להגיד – סופיה היא ילדה אהובה".
סופיה - עלי והצליחי!


רב"ט ס' - קיבוץ במועצה האזורית עמק חפר, בת 19, סמב״צית בחיל המודיעין

רב"ט ס' מקיבוץ במועצה האזורית עמק חפר

רב״ט ס׳, בת 19, נולדה בברזיל וכשהייתה בתיכון עברה ללמוד לבדה בפנימייה במדינת צפון קרוליינה שבארה"ב, בה למדה שנתיים, ולאחר מכן עברה לפנימייה אחרת במדינת מסצ'וסטס לשנתיים נוספות. ס' עלתה לארץ באוגוסט 2021 כדי להתגייס לצה"ל בתור חיילת בודדה במסגרת תכנית גרעיני צבר המשותפת לתנועת הצופים והתנועה הקיבוצית, והגרעין שלה נקלט בקיבוץ במועצה האזורית עמק חפר. הוריה עדיין מתגוררים בברזיל. בינואר 2022 התגייסה תחילה לבסיס מחו״ה אלון, שם עברה קורס עברית. במהלך הקורס במחו"ה אלון  היא התוודעה לפרויקט 'ליאם' שמטרתו לגייס עולים חדשים למודיעין. ס' חקרה על הפרויקט והביעה בו עניין, ולאחר סיום הקורס היא הגיעה דרכו לתפקיד סמב״צית מודיעין, במסגרתו היא משמשת גם כקה״דית ביחידה. ס׳ מספרת כי עוד חמש בנות שהיו יחד איתה במחו"ה אלון משרתות עכשיו באותו התפקיד ובאותה היחידה. התחביבים שלה הם לשיר, לנגן ולטייל, והדבר הכי ישראלי בעיניה זה ראשי תיבות, ויש המון כאלה.
ס' - עלי והצליחי!


סמל יערה כרמל - טירת צבי, בת 21, מפקדת בחמ"ל תצפיות בגדוד האיסוף 595

סמל יערה כרמל

יערה התגייסה באוגוסט 2021 כתצפיתנית ועברה הכשרה שבסופה השתבצה בגדוד 595 והגיעה לחמ"ל "אביטל". לדבריה "היה לי מאוד משמעותי אבל קשה". יצאתי לפיקוד במאי וחזרתי לפקד בחמ"ל "ערער" בחרמון. בחודש מאי האחרון יצאה לקורס מפקדות ובסיומו חזרה לחמ״ל "ערער" בחרמון, בו היא מפקדת בשמונת החודשים האחרונים. היא מרוצה מאוד מהתפקיד ומרגישה סיפוק אדיר מלעזור לחיילות שלה ומהעבודה המבצעית. יערה הייתה פעילה בבני עקיבא עד כיתה ח' וכשהייתה בתיכון "יצאה בשאלה" בתהליך הדרגתי שהיה משמעותי מאוד עבורה. לפני גיוסה לצה"ל הייתה חניכה בשלוחת חצבה של המכינה הקדם צבאית "ערבה", מכינה מעורבת של דתיים וחילוניים, בנים ובנות. ליערה יש שלושה אחים ושלוש אחיות והיא האמצעית - האח הגדול בן 29 והקטן ביותר בן 12. אחותה הגדולה, סתיו, שירתה גם היא כתצפיתנית, יצאה להיות מפקדת - והיא מהווה עבורה דוגמא. תחביביה הם לטייל, לבשל, לנגן על גיטרה ויוקליילי, לצייר וספורט והדבר הכי ישראלי בעיניה היא הדאגה אחד לשני כשקורה משהו, עזרה אחד לשני, דבר שלא רואים בשום עם אחר.
יערה - עלי והצליחי! 

הוספת תגובה חדשה