דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רק בגלל (האין) רוח

בשל חוסר ברוחות בוטל המשט במחזור השני של הרפסודיה. ההחלטה שהתקבלה על מנת לשמור על בטיחות הנערים והנערות לא היתה פשוטה, אך כמו תמיד – רוח האדם ניצחה גם הפעם. טור מיוחד של ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, דבי ברא"ס
רק בגלל (האין) רוח

״החיים זה מה שקורה לך בזמן שאתה מתכנן תכניות". תכננו, נערכנו, ציפינו, התארגנו, ואז, הרוח לא הגיעה. חיכינו לה שעתיים ארוכות הנוער שר לה ועודד את הגעתה, נבחנו האופציות האפשריות ואת חלון הזמן לקבלת החלטות. ואז החלטנו – בטיחות הנערות והנערים מעל הכל, והמשט המפואר של רפסודות צבעוניות לא יצא לדרך, התסכול והאכזבה היו מנת כל הנוכחים על חוף חוקוק.

אנרגיה מכבידה שהופנתה להזדמנות לשיעור לחיים ואנחנו ערכנו וניסחנו מסרים למדריכים ולמדריכות שיעבירו אותם לנוער הנפלא שהגיע מהקיבוצים מדרום ועד צפון. וזו הפרשנות לאירוע המפתיע שהוצעה למדריכי הנעורים הנוער - וכשהמסרים מובאים בהתאמה כך הם מתקבלים.  אותנו, צוות אגף החינוך והרפסודיה - זה ריגש

כמו שכבר כתבתי - בכל פעילות שבאחריות אגף החינוך של התנועה הקיבוצית - הבטיחות של הנערות והנערים נמצאת בראש סדר העדיפויות של כולנו ולצערנו הרוח שלא הגיעה - מנעה את קיום המשט.

כל מי שלוקח חלק ברפסודיה יודע שהמשט הוא אינו גולת הכותרת היחידה של הרפסודיה. שלושת ימי הרפסודיה בנויים כרצף פעילויות חינוכיות משמעותיות, מאתגרות ומגבשות. פעילות המזמנת התמודדות עם אתגרים רבים ובהם אתגרי החום והשטח, חיי קבוצה חינוכית, מעגלי השיח, מפגש חינוכי ארצי, טורנירי ספורט ובילוי המשותף במימי הכנרת ועוד. ועל אף הקושי האובייקטיבי, הכל קורה באווירה טובה ושמחת נעורים.

אז גם אני, כמו מדריכי הנעורים, כותבת מכאן לכל בני ובנות הנוער שלקחו חלק במחזור הזה של הרפסודיה למרות החום הצלחתם להעמיד רפסודות לתפארת.

חשוב לנו להגיד לכם תודה - אין כמוכם!

ובכל זאת - מה הרווחנו מהאירוע המפתיע?

כדאי לקבל ולהכיר את העובדה ״שהחיים זה מה שקורה לך בזמן שאתה מתכנן תכניות". הפעם זה קרה  בגלל הרוח בכנרת ויקרה ביום אחר בגלל סיבות שונות ומשונות.

החוויה הקבוצתית, העשייה המשותפת היא דלק להמשך עשייה ועמידה אל מול כל אתגר שתבחרו לקחת או יגיע לפתחכם. ושוב, גם בתנאים משתנים שלא תמיד תלויים בכם.

מדריכים - תהיו גאים בעבודה שלכם ובעבודה של הנערות והנערים ויותר מהכל - גאוות היחידה שלכם כקבוצה. נצלו את האירוע, בחנו אותו עם הקבוצה וקחו ממנו יחד עם הנערות והנערים את הכוחות והיכולות שלכם שסייעו בהתמודדות עם השינוי בתכניות - הם שלכם ויעמדו לרשותכם בכל שינוי שינחת במפתיע בחיים. וזה הולך לקרות לא מעט. מניסיון...

אז המחזור השני הסתיים שונה מהמצופה, אך ההרגשה בהתבסס על התגובות בתום פירוק הרפסודות בחוף הבנייה, ואלו שלא הפסיקו להגיע בכל דרך אפשרית גם לאחר החזרה הביתה, היא שהחוויה הכוללת של בני ובנות הנוער והמדריכים היא שהמחזור השני של רפסודיה 2022 היה משמעותי עבורם.

שינויים בתכניות הם החיים עצמם, זכינו לשיעור בכל כך הרבה מעגלים.

וגם על זה אני מודה!

מִי-הָאִישׁ.ה, הֶחָפֵץ.ת חַיִּים;

אֹהֵב.ת יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב.
 

אנחנו נחים וחוזרים למחזור 3 בבוקר יום ראשון. בינתיים תהנו מהתמונות של המחזור השני (לצערנו רק ביבשה).

הוספת תגובה חדשה