דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רדיו זה השטח שלהם

תחנת "קול הגליל העליון" התאימה שידוריה למצב המלחמה בצפון: יותר מידע, מעורבות תושבים ושידורי שטח בקהילות המפונים והלא מפונים. מנהלת התחנה מספרת "אנחנו עם התושבים שלנו, שנהנים לערוך, לבחור מוסיקה, להקדיש שירים ולהגיש בעצמם, ולדעת שיש מי שמקשיב להם"
יותר שידורי שטח. רדיו קול הגליל העליון
יותר שידורי שטח. רדיו קול הגליל העליון

המלחמה בצפון ופינוים של מרבית קיבוצי הגליל העליון הרחיבה את תפקידה של תחנת רדיו "קול הגליל העליון", המשדרת בתדר 105.3 FM במסגרת תאגיד השידור הציבורי כאן ובשיתוף המועצה האזורית, אשר כל יישוביה הם קיבוצים. חגית חצב, מנהלת התחנה, מסבירה כי "הפינוי הנרחב של קיבוצים סמוכי גדר ושל עוד אלפי תושבים מקיבוצים שלא פונו בצו הביא אותנו לשנות את לוח השידורים, להתאימו למצב החדש, להוות אפיק להעברת מידע אל תושבי המועצה, לתת ביטוי לצרכים ומצוקות של קהילות ותושבים, לתת ביטוי ליוזמות ואירועים מקומיים, ולהקצות שעות שידור "בשטח" כאירוע קהילתי ולהרמת המורל. אל לוח השידורים נכנסו תוכניות דוגמת "ביקור בית", במסגרתה מגיעה ניידת השידור אל כל הקהילות, המפונות והלא מפונות. בתוכנית הזו הקהילה היא החלק המרכזי בשידור".

"יש צוות מקומי שמכין אתנו את השידור", מוסיפה חגית, "הם עורכים את התוכן, מכינים את הראיונות, בוחרים מוסיקה והקדשות ומגישים בעצמן את המשדר כולו. והקהילה מגיעה להאזין ולפרגן. בתוכנית "כסאות הפוכים" התושבים שלנו תופסים את כיסא השדרן ומגישים תכנית אישית, שמוקדשת לסיפורים האישיים שלהם בתקופת המלחמה. שם התוכנית "ביקור בית" מזכיר קצת ביקור רופא, אז לא, זה לא רופא, אבל בהחלט ריפוי. מוזיקה מחברת והרדיו עושה קסם".

התוכנית "בקצב שלכם" מציעה לקבוצות וקהילות לבחור ולהקדיש שירים. זהר לידר, שדרנית ותיקה והמפיקה הראשית בתחנה מספרת כי התכנית אהובה וזוכה לשיתוף פעולה נרחב. "מי היה מאמין שחברי כיתות הכוננות הם כאלה רומנטיים ומקדישים לנשותיהם כאלה שירי אהבה...", אומרת לידר בחיוך.
וחגית חצב מסכמת: "אנחנו רואות חשיבות גדולה בייחוד בימים אלה לבטא כמה שיותר את קולות התושבים, 'לתת להם מיקרופון', ותחושה שיש מי שמקשיב להם. התגובות בקיבוצים מפרגנות מאוד, אנשים שמחים להיות חלק מהעשייה, מההפקה, לקחת חלק בחיבור שנעשה באמצעות הרדיו".

הוספת תגובה חדשה