דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ראשי ההתיישבות העובדת לשר הביטחון גנץ: "שדה התעופה הבינ"ל השני חייב לקום בנבטים. החלטתך תקבע את עתיד עמק יזרעאל"

לאחרונה שיגרו מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, מזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח ויו"ר מרכז השלטו האזורי, שי חג'ג', מכתב לשר הביטחון בני גנץ, בו הם קוראים לו לסיים את המחלוקת ארוכת השנים ולהורות על הקמת שדה תעופה משלים בנבטים
ניר מאיר, שי חג'ג' ועמית יפרח במפגש שהתקיים לפני כמה חודשים עם ראשי המאבק נגד הקמת שדה התעופה בעמק
ניר מאיר, שי חג'ג' ועמית יפרח במפגש שהתקיים לפני כמה חודשים עם ראשי המאבק נגד הקמת שדה התעופה בעמק

לפני כשבוע, בעת ביקור באזור עם ראש עיריית דימונה, הצהיר ראש הממשלה נתניהו כי יבחן מחדש הקמה של שדה תעופה בנגב ובכוונתו להקים צוות מומחים שיבחן את הנושא מחדש.

במקביל, פנו בנושא מזכ"לי תנועות הקיבוצים והמושבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות לשר הביטחון גנץ, וביקשו ממנו לקיים את הבטחתו ערב הבחירות הקודמות: "ערב הבחירות האחרונות אמרת לנו בקולך כי אתה עומד לצידנו בהגנה על עמק יזרעאל מול איום שדה התעופה. התחייבת כי תפעל להקימו בנגב. זה הזמן לקיים. אין זמן טוב מזה. החלטתך תקבע את עתיד העמק". 

במכתבם הם מציינים כי חוסר המשילות השורר בישראל בשנים האחרונות גורם לכאוס תכנוני המוביל לפגיעה נרחבת ומתמשכת במרחב הכפרי בישראל, וכי הם רואים אל מול עיניהם כיצד נגרמת פגיעה אדירה בשטחים הפתוחים והחקלאיים ובערכי טבע, נוף ומורשת באופן היסטורי וחסר תקדים, כאשר האיום הדרמטי והמשמעותי מכולם הוא ההחלטה להקים בלב עמק יזרעאל שדה תעופה בינלאומי שני בישראל: "אין איום גדול מזה לחקלאות הישראלית. אין פגיעה נרחבת מתוכנית זו לתנועת ההתיישבות כולה", הם כותבים. 

בנושא התנגדות צה"ל הם מציינים כי טיעוני חיל האוויר אינם זרים להם והם מייחסים להם חשיבות רבה, אולם נוכח חוות דעת חד משמעיות של מיטב אנשי הביטחון וחיל האוויר לשעבר, הקובעים באופן חד משמעי כי תעופה אזרחית יכולה להתקיים בבטחה בנגב, הם קוראים לו לקבל את ההחלטה עכשיו: "אתה מכיר את התועלות האדירות לנגב, את החשיבות בהצלת העמק, את הצורך בהחלטה שתסיים ויכוח מקצועי בו רבים נמנעו מלהכריע. אנו יודעים כי יש בך את העוז והרצון להביא להחלטה מושכלת ממנה ירוויחו כל תושבי ישראל."

הוספת תגובה חדשה