דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 7/11/2014

לוגו תנועה

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

ניתן להוריד קובץ וורד בלחיצה כאן וכקובץ PDF בלחיצה כאן

 

____________...

8 מיליון שקלים שמיועדים לקיבוצים שאירחו את תושבי עוטף עזה והדרום במהלך "צוק איתן" הושגו השבוע אחרי תהליך ממושך שניהל מטה התנועה הקיבוצית מול משרדי האוצר והביטחון. התקציבים כבר החלו לעבור למועצות האזוריות ויגיעו לקיבוצים בקרוב. בתוך כך קיים מטה התנועה הקיבוצית סיור ארוך ומקיף באזור עוטף עזה ופגש את מתנדבי שנת השירות החדשים שהגיעו לאזור. 
בתמונה כתבת שער מ"ידיעות אחרונות" ביום שלישי על משפחות  רבות המגיעות בימים אלה לחיות ולהקלט בעוטף. ניתן לקרוא כאן את הכתבה

 

 

_______-____...

התנועה הקיבוצית מברכת את רם שפע (השמאלי בתמונה), מקיבוץ גבעת חיים איחוד על מינויו השבוע לתפקיד סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית.
רם שפע אמר בתום ישיבת הנשיאות כי "התפקיד שלנו כהתאחדות הוא לקחת את מערכת ההשכלה הגבוהה ולהשתמש בה ככלי לשיפור פני החברה. " בהצלחה לרם במילוי תפקידו!

 

 

השבוע חתם שר האוצר ח"כ יאיר לפיד על חלופת האגודה כפי שאושרה במועצת מקרקעי ישראל ובכך הושלם המהלך הממשלתי בנושא החלופה. בימים אלה פועל צוות הבנייה והשיכון של התנועה הקיבוצית מול עשרות קיבוצים המגישים את פרטיהם כדי להיות בפיילוט לביצוע החלופה. אנו מאמינים כי בשבועות הקרובים יחל הפיילוט לפעול בקיבוצים ברחבי הארץ. התקדמות נוספת שהתרחשה השבוע היא אישר התקנון של קרן סלע שייעודה יהיה סיוע לקיבוצים עם קשיים בנושא יצירת הפנסיה לחבריהם. תקנון הקרן אושר במזכירות התנועה ובשולחן הארגונים הכלכליים והיא תחל לפעול בינואר 2015

מזכירות התנועה הקיבוצית החליטה על הקמת קרן לעידוד בני הקיבוצית לשרות ארוך בצבא ובכוחות הביטחון. הקרן תפעל מתוך ראיית התנועה הקיבוצית כי השרות הצבאי והשירות בשליחות המדינה בכלל הנם משימה תנועתית ולאומית מן המדרגה הראשונה.
הקרן תעניק מלגות בסכומים שונים למשרתים בכוחות הביטחון בכלל ובקבע ארוך בצה"ל בפרט על מנת לסייע במימון לימודים, דיור, רכב או כל מטרה אחרת עליה תחליט הנהלת הקרן. לקרן מונתה הנהלה ציבורית בה ישתתפו בין השאר רחל רבין-קיבוץ מנרה, ירון רם, קיבוץ מעגן מיכאל, שאול סנקר מקיבוץ יד מרדכי ונציגי התנועה הקיבוצית וקרן קמ"ע.
 
איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית "אנחנו רואים בשירות הצבאי ובשירות בכוחות הביטחון כולם את אחת המשימות הלאומיות החשובות ביותר העומדות בפני בני ובנות הקיבוצים היום. זה הוא שביל פיתוח למנהיגות ואחריות שיש לטפחו ולקדמו. הקמת הקרן הינה הזדמנות אמתית להביע את הערכתנו למשרתי הקבע וכוחות הביטחון מהקיבוצים ולפעול באופן אמתי על מנת לתמוך ולסייע להם בבחירתם הראויה".

 

 

___________90

קיבוץ אשדות יעקב איחוד חגג ביום שישי האחרון יום הולדת 90.
האירוע, עליו עמלו בקיבוץ חודשים רבים, היה אמור להתקיים תחת כיפת השמיים. לאור התחזית הגשומה החליטו קברניטי המופע לשכור אוהל ענק ולקיים את האירוע.
בערב המרגש נכחו כ 1,200 איש. הוא החל בברכות שונות ובמחווה מרגשת לוותיקי הקיבוץ והמשיך עם מופע במתכונת קרקס, תחת כיפת האוהל שחצץ בין הגשם בחוץ לבין השמחה שבפנים.

 

____________...

גם מועצה אזורית מגילות חגגה השבוע 40 שנים להתיישבות באזור. איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית השתתף בחגיגות בקיבוץ כפר שלם וברך את המשתתפים הרבים "אנחנו, חבריכם לתנועה הקיבוצית, מעריכים ומתמלאים גאווה על היצירה, החיים, התיירות, התעשייה והתרבות שבניתם כאן בחבל הארץ המיוחד הזה ועומדים לצדכם לעוד שנים רבות" גם 

 

חשוב לזכור כי נותרו מקומות אחרונים לנציגי קיבוצים שטרם נרשמו לכנס ההנהגות

(להרשמה - לחצו כאן)

שתהיה לכולנו שבת שלום!

הוספת תגובה חדשה