דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 28.11.2014

לוגו תנועה

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

  להורדה כקובץ וורד לחצו כאן      28.11.14                                           

 

____________...

 הצלחתם להחזיר את "הסומק ללחיי התנועה"
עשרות מיילים והודעות התקבלו השבוע אצל מארגני כנס ההנהגות, רכזי האזור ופעילים נוספים במטה התנועה הקיבוצית ובהם פרגון גדול ותחושת שותפות שנרקמת ממפגש למפגש. "הכנס היה נהדר הן מבחינת תכנים והן מבחינת הארגון... המושבים היו מאוד מעוניינים. הייתי חצויה לאן ללכת, בדיעבד שמעתי חוויות חיוביות גם ממושבים שלא לקחתי בהם חלק",  כתבה אחת ממנהלות הקהילה שהשתתפו. יו"ר של אחד מקיבוצי הצפון כתב: "הכנס יצר בעיני רק קושי אחד: רף ציפיות גבוה ביותר לשנה הבאה.
בעיני האירוע כולו היה מאורגן למופת,
הנושאים כולם רלבנטיים, אקטואליים, חשובים ונכונים לצרכינו בעת הזאת. הצלחתם "להחזיר את הסומק ללחיי התנועה" ולהחזירה להיות רלבנטית, יוזמת, ומובילה".

 

 

 

_____________1

מחאת הפלפלים - צרכנות הוגנת, טריות ומוצרים איכותיים

 

אירועים רבים של ירידי חקלאות הוגנים מתקיימים ברחבי הארץ. השבוע התקיים אחד כזה בקיבוץ שפיים, במתחם הקניות, הקונים הרבים זכו ליחס נעים, מחירים זולים ומוצרים איכותיים היישר מהחקלאים. מוזמנים לקרוא עוד ולהצטרף לפייסבוק שלהם בלחיצה כאן
 

 

 
 

 

_________2_0

"חצי חליל" - ספר חדש למוקי צור - "מקצת מהדברים שאספר כאן על עצמי גם כשהם נראים גדולים וחשובים, אינם באים ממני אלא מהימים שבהם צמחתי ומהמקום בו החלטתי לחיות את חיי", כותב מוקי צור. הספר, שמספר את מסע חייו, הושק השבוע באירוע רב משתתפים ברמת אפעל. איתן ברושי, בירך את מוקי באירוע על היותו "קול מיוחד של סיפורים שמאפשרים לנו ללמוד את ערכם של המעשים, התנועה, ההתיישבות והחיים".

___________1

אירוע לזכרה של חביבה רייק, הצנחנית, המנהיגה - שהפכה יחד עם חבריה לסמל של נחישות ודאגה ליהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה, התקיים בנוכחות אורחים, בני משפחה, חברי קיבוצים ותושבי האזור בגבעת חביבה ביום חמישי האחרון. הכנס הוקדש לערכי המנהיגות, השליחות והמסירות הבאים לידי ביטוי בסיפור חייה, גבורתה ומותה של רייק.

______________4

הלך לעולמו הסופר, העיתונאי והעורך חבר קיבוץ בית אלפא, ישראל זמיר.
זמיר, בנו של חתן פרס נובל לספרות יצחק בשביס-זינגר, נולד בוורשה ב-1929 ובגיל 9 עלה לישראל. לחם במלחמת העצמאות ואף כתב בספרו "לכבות את השמש" על הקרב הקשה במסגרת מבצע חורב.
בתו, מירב חן ספדה לו: "איש אשכולות, מאוד מוכשר - ולמרות הייחוס, נשאר צנוע".

יהי זכרו ברוך.

 

 

____________...

 

התנועה הקיבוצית ממשיכה לפעול לסיוע וקידום אזור עוטף עזה בפרוייקטים חינוכיים, בפעילות מול משרדי הממשלה בנושא הכספים המגיעים לקיבוצים בדרום ולקיבוצים המארחים, בליווי בעלי תפקידים בקיבוצי העוטף ובפעילויות נוספות. בתוך כך ביום שלישי האחרון התכנסה וועדת חוץ וביטחון של הכנסת במהלכו של "כנס שדרות לחברה וידידות" במכללת ספיר. הישיבה עסקה בהתמודדות הממשלה עם סוגיות העורף בזמן הלחימה, מנגנוני וסכומי הפיצוי שלאחר הלחימה. רובו של הדיון עסק בשאלות ההגדרה ליישובי ספר ובהתאמת ההגדרות, שנוסחו ב1961 למציאות הנוכחית. בישיבה השתתפו נציגי הפנים, האוצר, הביטחון, צהל, מג"ב, ראשי המועצות ילין שוסטר, ראש עיריית שדרות אלון דוידי וחברי כנסת רבים. כאשר עבר הדיון לעניין הפינוי והפיצויים התלהטו הרוחות. חברות וחברי קיבוצים שהיו בישיבה מחו על שיטת הפיצויים ועל כך שאיש לא הורה להם כיצד לנהוג. איתן ברושי שהוזמן להשתתף בדיון מחה על כך, שלדבריו "היו יכולים ללמוד ממלחמות ומבצעים קודמים ולהפעיל את מל"ח כבר בימי הלחימה הראשונים. בחרו לא לעשות זאת... אני לא יודע מאילו מניעים אבל אני יודע שזו הייתה חוסר אחריות שהותירה את העורף חשוף במידה רבה לאיומים ולתחושות קשות, הממשלה מכינה, מאמנת ובונה את כל המערכות לשעת חירום אך בעת הצורך לא משתמשת בהן.זה אבסורד".

 

 

 

__________2

הכנסים האזוריים בנושא תוכנית העבודה והתקציב לשנת 2015 ממשיכים והשבוע הושלם הסבב לקראת המועצה הקרובה. ההגעה של חברות וחברי הקיבוצים ושל בעלי התפקידים הרבים יוצרת שיחה רצינית ומעמיקה ומאפשר הבנה גדולה יותר של המהלכים המתוכננים והצרכים הרבים הקיימים בקיבוצים. בתמונה - כנס אזורי במשקי "גרנות".

שתהיה לכולנו שבת שלום! ושבוע טוב...

הוספת תגובה חדשה