דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 27.2.2015

לוגו תנועה

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

 

לצפייה בקובץ וורד לחצו כאן. לצפייה בקובץ PDF לחצו כאן.

____________1_0

 

נחתמה אמנת שותפות בין התנועה הקיבוצית ו"מעגל הקבוצות"

במהלך ישיבת הנהלת מטה התנועה הקיבוצית, שהתקיימה בתחילת השבוע, נחתמה אמנת שותפות עם "מעגל הקבוצות". בכך מגיע לסיומו תהליך ארוך שנים של קשר לא פורמאלי בין הגופים, ומקבל גושפנקה של שיתוף פעולה מוסדר. מעגל-הקבוצות הוא פדרציה של   13קבוצות שיתופיות )ביניהן שני קיבוצים עירוניים), הפזורות ברחבי המדינה ובעיקר בטבורי הערים המרכזיות. הקבוצות בנויות על בסיס שיתופי ומקפידות על עקרונות סוציאליים. פעילותן אינה מוגבלת רק בתוך הקבוצה, אלא מבקשת להשפיע ישירות על סביבתם במגוון פעילויות חינוכיות, ציבוריות וחברתיות. הקשר בין מעגל הקבוצות לתנועה החל לפני כעשור מול "הזרם השיתופי", שהנהיג אמרי רון ז"ל. מאוחר יותר, ועם הקמת מטה הקיבוץ השיתופי, התהדק הקשר והחלו להירקם פעילויות משותפות. עם כניסתו של איתן ברושי לתפקיד מזכ"ל התנועה, הוא הציב את מיסוד שיתוף הפעולה בין הגופים כאחד מהיעדים שבכוונתו להגשים. לתפישתו של ברושי, חברי מעגל הקבוצות הם שותפים רעיוניים טבעיים, המקדמים את ערכי הקואופרציה והשקפת עולם סוציאל-דמוקרטית עדכנית. 

 

 

'מאחזים חוקיים בלב החברה הישראלית'
במהלך אירוע החתימה על האמנה בין התנועה למעגל הקבוצות, אמר איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "מעגל הקבוצות הם 'מאחזים חוקיים ומחזקים בלב החברה הישראלית'. השותפות בינינו מובנת מאליה, ויש לעודד את המשך פעילותם המשפיעה באופן מעורר התפעלות על סביבתם הקרובה. אני שבע רצון מהמהלך, הממסד את שיתוף הפעולה ושיעמיק את הקשרים בין שני הגופים". בהמשך לדברי ברושי, נקבע כי פעילות מעגל-הקבוצות תתואם אל מול אגף החינוך והמשימות שבתנועה הקיבוצית. בסיום האירוע ביקשה הנהלת התנועה להודות בחום למאיה שפיר, מנהלת מטה הקיבוץ השיתופי, על טוויית הקשר בין הגופים והובלת תהליך מיסוד שיתוף הפעולה.

 

 

ZEL_6006_01

קדימה, לשירות משמעותי!
אתמול התקיים באפעל אירוע חלוקת תעודות הוקרה לאנשי ביטחון מצטיינים (קצינים ונגדים) ובעלי זיקה לקיבוצם. הטקס נערך בהמשך לפעילות הקרן ע"ש דן שומרון לעידוד קצונה ופיקוד בכיר של התנועה הקיבוצית. 25 המצטיינים נבחרו לאחר תהליך איתור ומיון קפדני בין כלל המשרתים בתנועה הקיבוצית. על תהליך הבחירה היו אמונים ועדת ההיגוי של הקרן, שכללה נציגים של התנועה הקיבוצית ונציגי ציבור, כרחל רבין-יעקב, (מנרה); עו"ד תורה שרייבר(כפר-גלעדי), ירון רם (תא"ל במיל', מעגן מיכאל); ושאולי סנקר (סא"ל במיל', יד- מרדכי). את התעודות העניק מזכ"ל התנועה הקיבוצית, (סא"ל במיל') איתן ברושי. באירוע עצמו נכחו קציני צבא בכירים ובראשם קצין חינוך ראשי, תא"ל אבנר פז צוק, בן קיבוץ עין השלושה. 

 

 

לאחר חלוקת התעודות ביקשו כמה מהחיילים לשאת דברים, שעמדו על הקשר שבין הקיבוץ לשירותם. דברים נוקבים נאמרו מפיו של סא"ל א', מפקד יחידה סודית ובן קיבוץ עין השופט. סא"ל א', לא היה ממקבלי התעודות אך ביקש לדבר כקצין בכיר ובן קיבוץ. לדבריו: "בקיבוץ נוצקו בנו ערכים של התיישבות, עבודה, הכלל שקודם לפרט, חולצה כחולה, ציונות, אהבת הארץ וכו'. בניגוד למה שלפעמים טועים לחשוב- בני הקיבוצים המשיכו בכל השנים להתנדב ולהוביל בשירות ביחידות הקרביות ביותר".
סא"ל א', דמות נערצת המוכר כקצין המסייע לבני קיבוצים, ביקש בדבריו גם להתמודד עם התנהלות בעייתית בעיניו בשנים האחרונות, "מי מאתנו לא נתקל 'בכתף קרה' שקיבל מהקיבוץ או בחוסר נכונות לסייע למשפחות המפקדים? האמת היא שנתקלנו לא פעם ביחס שנע בין קרירות לאדישות. לאור זאת, אני חושב שהיוזמה שראינו הערב, היא יוזמה חשובה ומבורכת שמסמנת שינוי כיוון ותיקון היסטורי ביחס של התנועה הקיבוצית למשרתי הקבע בתוכה. אנשי התנועה ובראשם המזכיר- אתם ראויים לכל שבח על כך. בנושא עידוד השירות המשמעותי של בני קיבוצים- אנא ראו בנו חיילים שלכם. נגיע לכל מקום ולכל קיבוץ כדי לעודד לשירות בקבע".

 

 

___________8

____________...

הכינוס השנתי של הארגונים הכלכליים

השבוע התקיים האירוע השנתי של התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים. מדובר בפורום הכלכלי המרכזי של הקיבוצים, בראשות ניר מאיר (קבוצת-שילר), וחברים בו, דרגים בכירים משמונת הארגונים האזוריים, ומהארגון הארצי, "משקי הקיבוצים". מדובר באירוע דו-יומי, המתקיים בשנים האחרונות במתכונת המוקדשת לאזור גיאוגרפי. השנה היה ברור לחברי הפורום כי האירוע יתקיים בעוטף עזה, על מנת לעמוד על הפעילות הכלכלית חברתית במקום. ואכן, היומיים הללו הוקדשו לשלל ביקורים, סיורים והרצאות מבני המקום שתיארו את המתרחש בעוטף עזה. סופו של היום הראשון היה מרגש והוקדש לביקור בקיבוץ נירים. הביקור נפתח במנהרת התקיפה שהתגלתה בשדות הסמוכים לקיבוץ, ומשם הגיע הפורום לבית האריזה החדש של גידולי השדה (בעיקר של בטטות). מי שקיבל את פניהם היה מרכז המשק, גדי ירקוני, שאיבד את 2 רגליו באותו אירוע טראגי בסוף מבצע צוק איתן, בו קיפחו את חייהם החברים זאביק עציון ושחר מלמד ז"ל. הסיור כלל הצגת הפעילות המשקית במקום, בנוסף, ניתן מקום של כבוד לסיקור עמידתם ההרואית של חברי הקיבוץ תחת מטר בלתי פוסק של ירי תלול מסלול. איתן ברושי: "לראות את גדי מוביל את המערכת המשקית של קיבוצו, כאילו דבר לא קרה, זה לא פחות ממרשים ומרגש, ומשקף את חלומותינו ותקוותינו כאשר ביקרנו אותו בבית החולים." בנוסף לכך אמר ברושי כי "פורום הארגונים הכלכליים הוא אבן-יסוד בכלכלה הקיבוצית. הקשר בין התנועה הקיבוצית לארגונים חיוני להגנה על האינטרסים הקיבוציים וחיוני לא פחות לחברה הישראלית." ביום השני לכינוס פגש הפורום בניר-עם, את פרופ' טרכטנברג מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר האוצר, וביקש להבין את פעילותו הפוליטית העתידית ומידת ההשפעה על הקיבוצים. מוזמנים לצפות בסרטון המסכם את האירוע. לצפייה לחץ כאן.

 

 

ישראל רוצה שינוי!

לתשומת לבכם; בשבת הבאה (7.3), בשעה 19:30 מתארגנת עצרת ענק, א-מפלגתית, בקריאה ברורה לשינוי בבחירות הקרובות. פעילי קיבוץ פלך, נענו ליוזמה מטעם המארגנים ומטפלים בכל הקשור להשתתפות המגזר הקיבוצי.
מוזמנים לקחת חלק ולהיות בקשר: bus070315@gmail.com

 

 

הקמת חוגי בוגרי המחנות העולים

_MG_8865

תנועת הנוער המחנות העולים, נמצאת בשיאו של תהליך היסטורי ומרגש - הקמתו של חוג בוגרי המחנות העולים. התנועה שהוקמה בשנת 1926 בת"א, והייתה לתנועת הנוער הלומד הראשונה שנוצרה בארץ ישראל, נמצאת בשלבים האחרונים של עיצוב מטרות החוג ואופי פעילותו. חוג זה יוקם לאור ביקוש הולך וגובר של בוגרי התנועה להחיות, ולו במעט, את אותם זיכרונות נעימים מתקופתם בתנועת הנוער. בנוסף לזיכרונות הנוסטלגיים, יתבקש חוג הבוגרים גם להשתלב בפעילויות ערכיות שמובילה התנועה ויש בהם להשפיע על החברה ולהופכה לצודקת ושוויונית יותר. המחנות העולים מזמינים את בוגריה להתרשם ולקבל פרטים נוספים על החוג. ההזמנה פתוחה לכל מי שהיה חניך, מדריך, חבר גרעין, ש"ש וכו'. 
מוזמנים בחום. להתרשם, לחצו 
כאן.

קמחא דפסחא

______3

המנהג הקדום, להעניק תרומות ומצרכי מזון לנזקקים לקראת ובעת חג הפסח, לא יפסח גם השנה על התנועה הקיבוצית. אגף המשימות בתנועה מקדם, באופן מרשים, מבצע מקיף לאירוח נזקקים בקיבוצים במהלך ליל הסדר. בכך תבוא לביטוי אותה מסורת קיבוצית, הנשענת על עקרונות הערבות ההדדית ודאגה לפרט. על-פי התכנון יפתחו קיבוצים רבים את שעריהם למי שאין באפשרותו לשבת סביב שולחן ערוך עם מסובין ואוכל. ההרשמה לאירוח בעיצומה. קיבוצים המעוניינים לארח מתבקשים לפנות לאגף המשימות. שימו לב: אין צורך לדאוג להסעות או ללינת לילה, אלא רק לשולחן ערוך ולאווירה חגיגית וחמה.

לפרטים ולהרשמה ניתן לפנות בטלפון:03-6925398  או במייל :mesimot@tkz.co.il

 

 

724

קורס ממונות על מניעת הטרדות מיניות בקהילה. שבוע הבא (3.3), ייפתח קורס בן עשרה מפגשים להכשרת ממונות על מניעת הטרדות מיניות. מתוך המורכבות של התמודדות קהילתית עם התופעה של תקיפה/הטרדה/ניצול מיני, עולה הצורך בהכשרה ייחודית לממונות המיועדות לפעול בקרב קהילות קטנות, ערכיות וסגורות יחסית. קורס זה יעביר את הממונות בקיבוץ מסלול תיאורטי וחוויתי שייתן להן כלים וידע שיאפשרו להן להתמודד עם מצבים מורכבים, העולים כתוצאה מתקיפה והטרדה מינית. לפרטים נוספים, ניתן לפנות לאתי צפני, במייל: eti@tkz.co.il

 

 

מספר אירועים מעניינים בקרוב:

  • "חיילים יצאו לדרך" – משירי הלהקות הצבאיות. ב-9.3, במוזיאון החלוציות שבאפעל. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • "אתיקה בפוליטיקה". ב- 10.3 יערך כנס שינשינים בשיתוף בית יגאל אלון (35 שנה למותו), בנושא "אתיקה בפוליטיקה". הכנס ייערך בסינמטק בת"א בהשתתפות חברי הכנסת מכל מגוון הקשת הפוליטית. לפרטים נוספים אנא לחצו כאן.
  • 70 שנה לחגיגות העומר ברמת יוחנן. האירוע יצוין בכנס מיוחד ב- 19-20 במרץ. האירוע המיוחד שנוצר ברמת יוחנן הפך לנכס צאן ברזל של התרבות היהודית המתחדשת בארץ ישראל. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • גלריה הקיבוץ, תערוכה חדשה שנפתחה השבוע: עינת בסט- מדורי הספורט והתסרוקת. התערוכה תתקיים עד ה- 21.3. באופן מיוחד בתערוכה זו הגלריה תהיה פתוחה גם בשבתות בנוכחות האמנית. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • פסטיבל עין גב לזמר עברי 2015 - יתקיים ב- 6-7-8 באפריל, חוה"מ פסח תשע"ה. החלה מכירת כרטיסים מוקדמת ומומלץ להזדרז... לפרטים נוספים לחצו כאן.
 

 

71973

לשעשועון ידע קליל וחדש בערוץ 2 (של ידע כללי), מחפשים משפחות. מדובר בשעשועון חדש המתוכנן להיות משודר בשעות השיא בשידורי קשת. התוכנית תעלה לשידור במהלך אפריל, והצילומים עצמם יהיו בסוף חודש מרץ בנווה אילן. הפקת התוכנית תשמח לשלב נציגות של משפחות מהקיבוצים... המשפחה צריכה לכלול 4 נפשות ובהחלט אפשר לשלב סבים/סבתות/דודים/בני דודים/הורים/גיסים/כלות/ילדים/אחים (מעל גיל 16), או לחילופין רביעיית חברים עם קשר מעניין ואנרגטי. הדרישה היחידה "שיהיו קלילות ומעניינות". בשעשועון ניתן לזכות במגוון פרסים, כולל רכב.  למהירי החלטה ניתן לחזור למייל:
Shirly.farkash@keshet-tv.com

 

 

קיבוצניקים יקרים, אנו עומדים בפני חג פורים. אשמח לקבל מכם תמונות וסרטונים של תחפושות "מגניבות", אנקדוטות וסיפורים מעניינים על החג, פעילויות מתוכננות, אוספים ושלל מסורות למייל הבא: dover@tkz.co.il

שיהיה לכולנו סופ"ש מהנה ונינוח, ושבת שלום!
שי אלט, דובר התנועה הקיבוצית, 058-6650088.

הוספת תגובה חדשה