דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 24.4.2015

לוגו תנועה
קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית
לצפייה בקובץ וורד לחצו כאן. לצפייה בקובץ PDF לחצו כאן.
 
___________-...
שמונה ממקבלי אות ההצטיינות לפני הטקס. (דובר צה"ל/ ידיעות הקיבוץ)
13 מבין 120 מצטייני נשיא המדינה – מהקיבוצים
בתנועה הקיבוצית גאים בבחירתם של 13 חיילים, המגיעים מקיבוצי התנועה, שזכו לקבל את אות 'מצטיין נשיא המדינה'. החיילים קיבלו את אות ההצטיינות במסגרת האירוע המרכזי של יום העצמאות, אשר ערך נשיא המדינה. האות מוענק מדי שנה ל- 120 חיילים וקצינים מצטיינים שנבחרו בקפידה מכל יחידות צה"ל. כל החיילים נטלו חלק במבצע "צוק איתן" האחרון. הגאווה השנה מתעצמת לנוכח הנתון כי 13 החיילים מהווים למעלה מ-10% ממקבלי האות, וכן, העובדה שבין מקבלי אות ההצטיינות, ישנם ארבעה חיילים המגיעים מגרעיני צבר (בשיתוף הצופים), הנמצאים בקיבוצי עוטף עזה, ותורמים רבות למרקם החברתי בקיבוצים המארחים.
***
החיילים המצטיינים שהשתתפו בטקס בבית הנשיא השנה:
  1. סג"מ  דר רביב, מלכיה, בת 20, מפקדת מחלקה, מפעילות האמרים.  
  2. רב"ט לאה קלדרוני, גבעת ברנר, בת 21, אחראית על מתנדבים הבאים לישראל להתנדב במסגרת פרויקט שראל (חיילת בודדת).
  3. סמ"ר עמנואל ניטקי, כפר עציון, בן 22, משרת בפלס"ר צנחנים.
  4. רב"ט ס', קיבוץ לביא, בת 20, מש"קית מודיעין ביחידה מיוחדת (חיילת בודדת).
  5. סמל מ', קיבוץ מעוז חיים, בת 22 , לוחמת ביחידת "עוקץ".
  6. סמל אור רבין,  קיבוץ ניר עם,  בת 19, משרתת כתצפיתנית בגדוד נשר בנחל עוז.
  7. סמ"ר יונתן ניסמן, כנרת. לוחם בפלס"ר גולני בן 25. (חייל בודד).
  8. סמל ניקיטה סידרצ'וק, מרחביה, בן 23, צלף ומדריך קרב מגע בצנחנים (חייל בודד). 
  9. סמל ס', קיבוץ שמיר, בת 21, משרתת בחטיבת המחקר באמ"ן. התגייסה לאחר שנת שירות במסגרת "השומר הצעיר" בחולון. 
החיילים המצטיינים המגיעים מגרעיני צבר:
  1. סמל אפרים בן יקר, מגרעין צבר שבעין-השלושה, בן 22 עלה לישראל מאוסטרליה ומשרת כלוחם ביחידת "יהלום" של ההנדסה הקרבית.
  2. רב"ט צ'לסי גובר, מגרעין צבר שבקיבוץ מגן, בת 22, עלתה לישראל מארה"ב ומשרתת ביחידת חילוץ והצלה של פיקוד העורף;
  3. סמל יונתן שטרק, מגרעין צבר שבניר-עוז, בן 21, עלה לישראל מצ'ילה ומשרת כלוחם ביחידת 669 של חיל האוויר;
  4. רב"ט הילה קשאי, מגרעין צבר שבקיבוץ כיסופים, בת 19, עלתה לישראל מארה"ב ומשרתת בחיל התותחנים.    
150422dv005111
שלושת חניכי צבר עם הוריהם, לאחר הטקס. משמאל, איה שגיא מנהלת פרויקט צבר. (דודי  ועקנין)
 
_______
יריית הפתיחה- מעבר סמינר אורנים לות"ת
השבוע התארחה משלחת בכירה ממכללת אורנים, בישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית, על מנת להציג את תחילת המהלך להעברת המכללה לסמכות הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת). מהלך ראשוני זה מגיע בעקבות הבנה כי פניו של הות"ת לצירוף מכללות חינוך נוספות לשירותיו ובראשם מכללת אורנים שמוכרת כמפעל חינוכי בולט בתחום הכשרת מורים וגננות, כמו גם בקידום ופיתוח מנהיגות ומעורבות חברתית. בראש המשלחת עמד חגי מרום, יו"ר הוועד המנהל, ופרופ' יערה בראון, נשיאת המכללה (וילידת קיבוץ רביבים), אשר הציגו את עיקרי התוכנית. המכללה מבקשת לקדם מהלך זה, כמענה למגוון תחומים עימם היא מתמודדת, כגון; תוספת תקציבים למחקר, חיזוק אקדמי (לרבות התאמות לשכר המרצים), קידום בניה בתחומה (שיפוץ ובניינים חדשים), והאפשרויות המגוונות לבניית תכנית חומש. בישיבת המזכירות, הציגה הנהלת המכללה נוסח אמנה הצהרתית שלאחר שתחתם בינה לבין התנועה הקיבוצית, תהווה נספח מחייב בהסכם מעבר המכללה לסמכות הות"ת. עיקרה של האמנה מדברת על שמירת זכויות התנועה הקיבוצית במכללה לרבות שימור ערכי החינוך, התרבות והתפישה הפדגוגית הקיבוצית. מי שמלווה תהליך זה מטעם התנועה, היא ד"ר גבי אסם, מנהלת מחלקת החינוך. בסיום הדיון, קיבלה מזכירות התנועה החלטה עקרונית המציידת את מכללת אורנים בברכת הדרך למהלך ההצטרפות לות"ת, אותו היא רואה כמתבקש. 
 
_____1
תקוה טננבוים ראשת המוסד לבוררות בתנועה הקיבוצית
בתום תהליך מיון וראיונות אישיים, נבחרה תקוה טננבוים לעמוד בראש המוסד לבוררות בתנועה הקיבוצית. תקוה מחליפה את יוסי חלבי, והיא תחל בקרוב בתהליך חפיפה מסודר. תקוה בת 47 נשואה ואם לשתי בנות, חברת קיבוץ ניר עם. בעברה הייתה פעילה בכירה בתנועת הצופים, וממקימות קיבוץ הר עמשא. תקוה בעלת השכלה מכובדת הכוללת תואר ראשון בחינוך וסוציולוגיה, תואר במשפטים (שימשה כעו"ד פעיל), ותואר שני במנהל ומדיניות ציבורית. בארבע השנים האחרונות שימשה כמזכירת קיבוץ כפר עזה. במהלך תהליך המיון הרשימה תקוה בהצגת יכולת לשלב בין מקצועיות משפטית, לבין יכולת ניהולית של מערכות בהן נדרשים יחסי אנוש ברמה גבוהה. תקוה טננבוים אמרה לאחר הבחירה: "אני רואה את המוסד לבוררות וגישור של התנועה כמגדלור שתפקידו להנחיל תרבות של יישוב מחלוקות בדרך של הוגנות וצדק על בסיס אמון וכבוד הדדי. אשמור על עצמאות המוסד בכל הקשור לפסיקותיו. יישוב מחלוקות בדרך שמוביל המוסד תחזק את הקהילות הקיבוציות מבחינה חברתית וערכית".
בהצלחה לתקוה!
 
התנועה הקיבוצית מרכינה ראש וזוכרת את 3,062 בניה ובנותיה 
ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, חברי הקיבוצים התייחדו עם בני המשפחות, חבריהם ויקיריהם של 3062 חללים מקרב הקיבוצים. מניין הנופלים בתנועה הקיבוצית מתחיל בימי ראשית ההתיישבות, בשנת 1913. אחרון הנופלים, שרון חן מקיבוץ אלונים, לוחם ביחידת "אגוז", שהיה גם ספורטאי מצטיין ומת בעת שירותו הצבאי. שיעור הנופלים מקיבוצי התנועה, עומד על למעלה מ-13% מכלל הנופלים במערכות ישראל.
השנה הוקירו גם את 12 המשפחות הקיבוציות שנוספו בשנה האחרונה, למעגל השכול הנורא, בהן משפחותיהם וחבריהם של 8 חללי צה"ל שנפלו במהלך קרבות צוק איתן, כמו גם של הילד דניאל טרגרמן (בן 4 במותו), מקיבוץ נחל עוז ושחר מלמד מקיבוץ נירים, שנהרגו מפגיעות פצמ"רים. ביום רביעי בבוקר התקיימו טקסי זיכרון בקיבוצי התנועה, וב- 252 קיבוצים שחוו שכול במערכות ישראל, עלו החברים לחלקות הקברים בהם קבורים יקיריהם. ח"כ איתן ברושי 
מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "התנועה הקיבוצית שילמה מחיר יקר ביותר של נופלים שחירפו את נפשם בהגנת המולדת. נופלים אלה מייצגים את הקשר האיתן הקיים מאז ראשית ההתיישבות, להגנה ולביטחון היישוב והמדינה. זהו יום של חום וחיבוק למשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן. מילים לא יתארו את כאבם וסבלם, ונרצה להיות ראויים למורשת בניהם." 
_________1_4
 
___________11
הרפסודיה בפתח - 20 שנה לרצח רבין
אגף המשימות בתנועה הקיבוצית מדווח על תחילת ההכנות לרפסודיה השנתית. הרפסודיה השנה תצא מחוף חוקק ועד חוף דוגית, ותערך בסימן מרכזי של 20 שנה לרצח רבין. גם השנה תשלב הרפסודיה פעילות אתגרית וייחודית לחברת הנעורים הבוגרת ט-י"ב, הכוללת יציאה לשטח כקבוצה, לינה, בישול (תחרות בישול בפויקה!) וכמובן, בניית רפסודה בעבודת צוות. אורי אופיר, רכז צוות הרפסודיה: "מדובר באירוע שהוא במת מפגש ארצית ותנועתית המחזקת את הקשר והזהות של החניכים לתנועה הקיבוצית ולערכיה. לפיכך חשוב לנו השנה לקיים מפגשי הכנה במתכונת המשלבת בין הצד הארגוני והבטיחותי לבין תכנים חינוכיים שיקודמו ברפסודיה".
הרפסודיה עצמה תערך בשלושה מחזורי פעילות:
 19-21/7, משט ב-21/7. מתואם עם תנועת השומר הצעיר.
 22-24/7, משט ב-24/7.
 26-28/7, משט ב-28/7. שימו לב- היום הראשון של מחזור זה הינו צום תשעה באב.
מוזמנים לצפות במסמך מפורט שהוציא צוות הרפסודיה כהכנה ראשונית. לצפייה לחצו כאן.
 
כאב שאינו נגמר 
IMG-20150421...
ההכנות לקראת טקס הזיכרון השנתי לחללי צה"ל ופעולות האיבה מקרב בני ובנות הקיבוצים, נמצאות בעיצומן, כולל עבודות ניקיון, טיפוח ושיפור הדרך לאנדרטת הקיבוצים. השבוע סיים הצוות (בריכוזו של איציק שפרן), את השלמת התקנת לוחות ההנצחה עם עדכוני שמות הנופלים. בעצב לא קל, נוסף לאנדרטה לוח הנצחה המנציח את שמותיהם של חללי "צוק איתן" מקרב קיבוצי התנועה.
הטקס עצמו יתקיים ביום חמישי 7.5.2015 –ל"ג בעומר, החל מהשעה 16:00.
בטקס ההתייחדות ייקחו חלק אישי ציבור, ובראשם אלוף פיקוד הצפון, האלוף אביב כוכבי שהבטיח את השתתפותו, נציגי משרד הביטחון, צה"ל ומוזמנים נוספים. לפני הטקס ניתן יהיה לקבל הדרכה על האנדרטה והאזור שמסביבה. המשפחות השכולות מוזמנות למפגש מקדים באולם "מגידו" עם מזכירות יד לבנים בקיבוצים ונציגי אגף משפחות במשרד הביטחון.
 
ג'וליאן רזניק צורף לוועדה לבחינת הפעילויות המתוקצבות
julian
במהלך המועצה האחרונה שהתקיימה לפני פסח, התקבלה החלטה לצרף נציג נוסף מטעם תנועות הנוער לוועדה לבחינת הפעילויות המתוקצבות בראשות רן כוחן.
בתום תהליך איתור, נקבע השבוע במהלך ישיבת המזכירות, כי ג'וליאן רזניק, מזכ"ל תנועת הבונים דרור, יצורף ויהיה הנציג הנוסף בוועדה.
כזכור הוועדה, מוקמת כהיערכות מוקדמת לשנה הבאה בה יסתיימו עשר השנים מאז ועידת כפר-בלום (שנת 2006), שנקבעו כסד הזמן לתקצוב ולתמיכה בגופים הנלווים לתנועה, וזאת על-פי הסדר עם קרן "חבצלת".
תפקיד הוועדה יהיה ללבן את מטרות הפעילות הציבורית של התנועה, להכין להחלטת מועצת התנועה הצעה להמשך התמיכה ומתן ההקצבה התנועתית לפעילויות הציבוריות, וכן הידוק ומיסוד הקשר עם קרן חבצלת.
 
____1_2
עצרת יד מרדכי
בעצרת הנעילה של יום הזכרון לשואה ולגבורה בקיבוץ יד מרדכי, השתתפו כל פעילי התנועה הקיבוצית, והיא נערכה בהשתתפותם של אלפי אנשים בראשות נשיא המדינה ראובן ריבלין ומזכ"ל התנועה הקיבוצית, ח"כ איתן ברושי שנשאו דברים בטקס. חניכי תנועת השומר הצעיר, חברי משלחת הקומונרים ונציגי הנהגת התנועה נטלו חלק פעיל בהפקת האירוע. לפני תחילת הטקס ביקשו נציגי תנועת הנוער להעניק מזכרת לנשיא המדינה, מהוועידה הארצית, כהוקרה והערכה על פועלו הציבורי ועל היותו דמות מפתח בשמירה על אופייה הדמוקרטי של החברה הישראלית. 
לדברי החניכים, בראשות איתי זיידנברג, מנכ"ל השומר הצעיר, הם רואים בנשיא המדינה שותף אמת בעשייה למען קירוב לבבות בימים של שסעים ושנאה.
 
מספר אירועים מעניינים בקרוב:
  • כנס מחקרי הגליל 2015- יתקיים השנה בתאריכים: 29-30.4. זו השנה השנייה שיד טבנקין משתתפת באופן פעיל ומשמעותי בכנס. מוזמנים לקחת חלק. לפרטים לחצו כאן.
  • ימים לראות טוב- האחד במאי בחממה שבעין שמר. שלושה חוקרים- שלוש נקודות מבט על הקיבוץ. לפרטים לחצו כאן.
  • טקס הזיכרון השנתי לחללי צה"ל בני ובנות הקיבוצים. הטקס יתקיים באנדרטת הקיבוצים, ב- 7.5, ל"ג בעומר. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • סוף שבוע אדמה ורוח בקיבוץ לוטן- היכרות חווייתית עם הקיבוץ ואפשרויות הקליטה שבו יתקיים בסוף השבוע של 8-9.5. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • צוותא- קבלת שבת- יום השנה החמישי לפטירתו של לובה אליאב .קוד 2015 לכרטיסים מוזלים במחיר 50 שח. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • תרבות בראש אחר- כנס התרבות השנתי של מטה התרבות בתנועה, יתקיים השנה בכפר המכביה ב- 26.5. מהרו להבטיח את השתתפותכם. לפרטים נוספים לחצו כאן.
 
148-DSC_536311
הפועל מטה אשר-עכו ניצחה השבוע את מכבי תל אביב במשחק השלישי בסדרת הגמר על אליפות ישראל בכדורעף, וזכתה בדאבל שלישי ברציפות. בכך היא מסיימת עונה מדהימה בלי אף הפסד! מיד בתום המשחק השחקנים וצוות הקבוצה חגגו עם האוהדים הרבים מהקיבוצים ומעכו. הגיעו לעודד ולהשתתף בחגיגה (ולהעניק את צלחת האליפות), ח"כ איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, יורם ישראלי (געתון), ראש המועצה האזורית מטה אשר, ושמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, ואף ח"כ זוהיר בהלול, תושב עכו ואיש ספורט ותיק.
ברכות חמות!
 
שבוע הבא חוזרים לשגרה מלאה... אז נצלו היטב את הסופ"ש הקרוב למנוחה, נופש, טיולים ומשפחה... שבת שלום!

שי אלט, דובר התנועה הקיבוצית, 058-6650088.

הוספת תגובה חדשה