דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 24.10.2014

לוגו תנועה

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

להורדה כקובץ וורד רגיל - לחצו כאן

____________...

60 לנחל עוז והקפות בעלומים - ככה חוגגים בעוטף

אחרי ימים ארוכים של לחימה במהלך "צוק איתן", כשהקהילה נעה ונדה, ולאחר שספגו אנשי הקיבוץ מכות קשות ברכוש ובנפש חגגו בתום שבוע סוכות אנשי נחל עוז את חגיגות ה-60 לקיבוץ עם אורחים רבים, חברים טובים ותוכנית עשירה. מעל 1000 איש השתתפו באירוע המרשים שביטא תהליכי שיקום וחזרה לשגרה המתרחשים באזור עוטף עזה ובקיבוץ נחל עוז בפרט מרגע שתמה הלחימה. ערב לאחר האירוע בנחל עוז חגגו אלפים את "שמחת תורה" באירוע הקפות רב משתתפים שהתקיים בקיבוץ עלומים בארגונן של תנועות הקיבוץ הדתי והתנועה הקיבוצית יחד עם המועצות האזוריות שדות נגב בראשותו של תמיר עידאן ושער הנגב בראשותו של אלון שוסטר שנכחו ובירכו באירוע. אורחים נוספים שהגיעו להקפות היו השר אורי אורבך, תא"ל רפי פרץ הרב הראשי לצה"ל, אלופי צה"ל ורבים נוספים. 

    
 

בפגישה חשובה שהתקיימה השבוע בין מדור הגיל הרך במחלקת החינוך התנועתית בהובלת חלי זלינגר וירון רייכמן, מנכ"ל ברית פיקוח עם אנשי משרד הכלכלה הוסכמה נוסחה שתאפשר לחברי קיבוץ לקבל מענקים על חינוך בגיל הרך באופן זהה לאזרחי מדינת ישראל שאינם חברים בקיבוצים. זו היא התקדמות פורצת דרך שתשפיע באופן משמעותי על כיסן ויכולתן הכלכלית של משפחות וקיבוצים רבים.

 

שנת השירות בעוטף עזה - מתחילים לעבוד

30 מתנדבים החלו השבוע את פעילותם בשנת השירות הייעודית שהוקמה בקיבוצים נירים וגברעם במטרה לחזק ולהיות חלק ממאמצי החזרה לשגרה של אזור עוטף עזה. מסגרת נוספת של שנת השירות תחל את פעילותה בימים הקרובים בקיבוץ עין השלושה. המתנדבים ומסגרות הפעילות גוייסו והוקמו על ידי צוות שנת השירות של מחלקת המשימות בתנועה הקיבוצית ובשיתוף פעולה עם המועצות האזוריות והאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון. המשימות המגוונות של המתנדבים שסיימו זה עתה את בית הספר התיכון ינועו בין חינוך, סיוע בחקלאות ובשמירה על האזור, השתתפות ואחריות בתוך חיי החברה והקהילה באזור וחיבורים בין יישובים ותושבים שונים במסגרות הפעילות. איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר השבוע: "בניית מסגרות שנת השירות ופעילות נוספת אותה מקיימת התנועה הקיבוצית במטרה לתמוך ולסייע לתושבי אזור עוטף עזה הן יישום ברור ומתבקש של תפקידה של התנועה הקיבוצית כתנועה ארצית שיכולה וצריכה לחזק את קיבוציה הן בתקופת משבר והן בימי השיקום והבנייה שבאים תמיד אחריו. אני מאמין כי נוכל להיות חלק מתהליך בו אזור עוטף עזה והקיבוצים הרבים בו ימשיכו להתחזק ולעמוד בעצמה מול אתגרי המציאות".

 

 

___________-...

ביום חמישי האחרון התכנסו מעל 400 חברות וחברי קיבוצים במשמר העמק ליום דיונים ולמידה שארגן המטה השיתופי בתנועה הקיבוצית בהובלת מאיה שפיר ומריו טויב לזכרו של חבר הכנסת לשעבר, אמרי רון ז"ל. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שברכה את באי הכנס קראה להם "לפעול מתוך אותם ערכים המקיימים ומשמרים את הקיבוץ השיתופי למען החברה הישראלית כולה ולמען הובלת רעיונות השיתוף, הסולידריות והסוציאליזם בתוכה". איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר בדבריו: "המטה השיתופי חייב להירתם למשימה של שמירת הערכים בהם הוא מאמין ואותם הוא מקדם במרחב התנועתי כולו ולא רק בחייהם של הקיבוצים השיתופיים... עלינו לפעול יחד לחזק את המרכיבים המשותפים בין הקיבוצים על גוניהם על מנת ליצור יחד תנועת חזקה ומשמעותית".

 

 

בנייה בקיבוצים - מתקדמים בצעדים גדולים

חשוב לדעת כי ההסכמים והוראות היישום של חלופת האגודה וחלופות השיוך הנוספות כמו גם פתרונות בנושאים כמו שימושים בלתי חקלאיים והיתרי בנייה מידיים מצויים בתהליך אינטנסיבי של גיבוש בין הצוותים המקצועיים בתנועה הקיבוצית לבין אלה של משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל. בפגישה שהתקיימה בין הצוותים השבוע שררה אווירה של התקדמות משותפת ופרטים רבים הוסכמו בתחומים השונים.

 

 

תוכנית העבודה ל-2015 וכנס ההנהגות - מטה התנועה הקיבוצית בשטח

השבוע החלו להתקיים כנסים אזוריים (הראשונים היו מוצלחים במשקי עמק יזרעאל ובמילואות) אליהם מוזמנים כלל החברים ובעלי התפקידים ובהם מציגים אנשי מטה התנועה את תכנית העבודה המתוכננת לשנת 2015 על מנת לקבל הערות ושיפורים שיוכנסו אליה בתום הכנסים. לכנסים שהתקיימו השבוע הגיעו חברות וחברים רבים ואנו מקווים כי ההגעה והדיונים החשובים ימשיכו בנוספים, ניתן למצוא פרטים על הכנסים באתר התנועה.

כמו כן חשוב להזכיר כי עוד נותרו קיבוצים מעטים שלא רשמו את נציגיהם(בעלי תפקידים בלבד) לכנס ההנהגות בו ישתתפו שרים בכירים, סופרים, אנשי אקדמיה ועוד ויתקיים ב-18.11 במעלה החמישה. מוזמנים להירשם במייל (eti@tkz.co.il)

 

 

יום הזיכרון ה-19 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל

19 שנים חלפו מאז אותה עצרת בה נרצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, 19 שנים בהן הפערים הכלכליים בין אזרחי ישראל רק מתרחבים. הדמוקרטיה נאלצת לעמוד במבחנים ומתקפות מדי יום ותהליך השלום נראה כאילו היה חלום רחוק. בתוך כך יתקיימו השנה שתי עצרות לציון יום השנה ה-19 להירצחו של רבין, האחת, שתתקיים ב-1.11 בכיכר רבין ותובל על ידי ארגון "ישראל יוזמת" בראשותו של יובל רבין, בנו של יצחק ז"ל, תעסוק בדרך השלום ובמאמצים שיש לעשות כדי להחזיר את מדינת ישראל לתקווה ולתהליך אמיתי של יצירת שלום עם שכניה. ינאם בה הנשיא לשעבר שמעון פרס, והשנייה בארגונן של תנועות הנוער תתקיים שבוע לאחר מכן ב-8.11, גם היא בכיכר רבין ותעסוק בקריאה חדה נגד גזענות ובעד שמירה על הדמוקרטיה הישראלית ושלטון החוק מול אויביהם ובה ישתתף נשיא המדינה ראובן (רובי ריבלין). 

 

rabin-2014-NEWS

 

מזכירות התנועה הקיבוצית קוראת לחברות וחברי התנועה להגיע בהמוניהם לעצרות ולהיות שותפים בהשבת דרך השלום והדמוקרטיה לדמותה של מדינת ישראל ומאמינה כי אלה אינם רעיונות נפרדים שיש לקיימם בעצרות שונות, המזכירות קראה למארגני העצרות לפעול בכל כוחם על מנת לשתף פעולה לקראת יום השנה ה-20 שיחול בשנה הבאה. מזכירות התנועה ופעיליה נפגשו עם מארגני העצרת שתתקיים ב-1.11 והבטיחו שייעשו כל שביכולתם להביא את מירב המשתתפים מהתנועה הקיבוצית לאירוע.

 

מוזמנים להקשיב שוב, ואולי להיזכר בחשיבות ההגעה לעצרות הזיכרון, ל "שיר לשלום" בלחיצה כאן.

 

שתהיה לכולנו שבת שלום!

הוספת תגובה חדשה