דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 20.3.2015

לוגו תנועה

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

 

לצפייה בקובץ וורד, לחץ כאן. לצפייה בקובץ PDF לחץ כאן.

 

 

_________1_2

יובל השינשין

לפני כשבוע הסתיים תהליך הבחירה ההדדית של מועמדי שנת השרות בתנועה הקיבוצית, במהלכו שובצו  855 שמינסטים, ב-88 מסגרות התנדבות.
התהליך החל ברישום באתר שנת השרות של התנועה הקיבוצית. כ-2200 בנות ובני שנתון י"ב ביקשו להצטרף למסלול י"ג המבוקש, כשבסופו של תהליך הוגשו למשרד הביטחון בקשות לדחיית שרות לאותם נבחרים. מדובר על 480 בנות ו- 375 בנים שהתקבלו למשלחת שנת השרות החדשה. שיבוצם נעשה בתהליך של התאמות מול צרכים ובקשות, ובסופו של דבר אותם צעירות וצעירים יפעלו בשנת ההתנדבות ב-30 כפרי נוער, 29 פנימיות, 10 קיבוצים בעוטף עזה ובערבה, 14 חוות טיפוליות ומוסדות לבעלי צרכים מיוחדים, וב-5 מסגרות הדרכה ובתי ספר שדה.
המשלחת מורכבת משמינסטים המגיעים מ- 150 קיבוצים (מ- 40 מועצות אזוריות). בנוסף, המועצה האזורית שמחזיקה "בשיא" כמות המתקבלים היא המועצה האזורית עמק יזרעאל עם 89 שינשינים, במקביל מחזיקה מועצת בני שמעון "בשיא" משלה כאשר היא מובילה באחוזי הקבלה הגבוהים למשלחת (נרשמים התחלתיים שהתקבלו בסוף). אם כבר נתונים פיקנטיים, הרי שאי אפשר שלא לשים לב שהשם הנפוץ ביותר בקרב המתקבלות והמתקבלים הוא"יובל" (29 שינשינים). אחריו אגב, מגיעים השמות: "עומר" "ונועם".
בתמונה צוות שנת השרות של התנועה הקיבוצית, המרכז את פעילות המשלחת: איילת גודארד, עופר רימון, סער פוקס ולירז ברנד יחד עם ראשת אגף החינוך והמשימות ד"ר גבי אסם, בכפר גלים.

 

 

IMG-20150317...

20150317____...

 

בחירות 2015: התגייסות ומידה של אכזבה...

סיכום תוצאות ההצבעה בקרב הקיבוצים, בבחירות לכנסת ה-20, מגלה התגייסות יפה בקרב הקיבוצים להצביע ולמלא את חובתם האזרחית. מנגד, התוצאות הסופיות בבחירות הכלליות לא מובילות למהפך פוליטי, דבר שהתקבל באכזבה בקרב מרבית קיבוצי התנועה.
בסה"כ הצביעו בתנועה הקיבוצית 87,908 המהווים 72.2% מקרב בעלי זכות ההצבעה. מדובר על עליה קטנה לעומת אחוז המצביעים בבחירות הקודמות (71.8%), והקיבוצניקים עדיין ממשיכים להיות מהמגזרים המובילים בישראל באחוזי ההשתתפות. יום הבחירות נפתח כסדרו וכל הקלפיות בקיבוצים התנהלו כמתוכנן. מדובר על 247 קלפיות שמוקמו ברחבי הקיבוצים בארץ. במרבית הקיבוצים הוצבה קלפי אחת, ב- 45 קיבוצים גדולים יותר הוצבו 2 קלפיות, ואילו בקיבוצים גבעת ברנר, יגור ומעגן מיכאל הוצבו 3 קלפיות. עיון בתוצאות מגלה כי המפלגה שזכתה לקולות הרבים ביותר במגזר הקיבוצי היתה "המחנה הציוני" (בסוגרים אחוז המצביעים בבחירות הקודמות) - עם למעלה מ-50,000 קולות המהווים 56.97% (בבחירות הקודמות 35.7%), אחריה "מרצ" עם 14,605 קולות המהווים 16.6% (19.7%), שלישית - "יש עתיד" שהשיגה 9.87% מהקולות (15.5%), רביעית - "הליכוד" עם 5.67% (6.1%), חמישית - "כולנו" של כחלון עם 4%  (-), ואילו הבית היהודי עם 2.52% (7.1%).
מבלי להיכנס לניתוח סטטיסטי מעמיק במגמות, ניתן לציין 2 נתונים מעניינים שעולים- מרבית קיבוצי הארצי-לשעבר נתנו יותר קולות למחנה-הציוני מאשר למרצ, בעוד שבתק"ם-לשעבר נשמרו דפוסי ההצבעה ומרצ לא ירדה בהם.

 

 

DSC_076611

נבחרינו בכנסת
נחמא פורתא למערכת הבחירות האחרונה, היא הידיעה שלקיבוצי התנועה תהיה נציגות טובה בכנסת הקרובה. זה המקום לברך בחום את איתן ברושי, מזכ"ל התנועה, ואת חיים ילין ראש מועצה אזורית אשכול, על כניסתם לתפקיד החדש כחברי כנסת מטעם רשימת המחנה הציוני ומפלגת יש עתיד. ברושי (קיבוץ גבת) וילין (קיבוץ בארי), הצהירו לאורך כל מערכת הבחירות על כוונתם לפעול למען ההתיישבות, והחקלאות, תוך דגש על פיתוח הנגב והגליל ושגשוג הקיבוצים. הם מגיעים לתפקיד לאחר שבכנסת הקודמת לא הייתה נציגות אותנטית של חברי קיבוצים, דבר שהורגש והפריע לפיתוחו של המרחב הכפרי.
לא נותר אלא לאחל להם הצלחה גדולה! אנו גאים בכם ומאחלים לכם לעשות חייל בדרככם החדשה.

 
בתמונה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, מצביע השבוע בקלפי שבקיבוצו גבת.

 

Ron_Gafni_Co...

הכאב שאינו נגמר 
בימים אלה נעשות עבודות של ניקיון, טיפוח ושיפור הדרך לאנדרטת הקיבוצים לקראת טקס הזיכרון השנתי לחללי צה"ל מקרב בני ובנות הקיבוצים. הטקס יתקיים ביום חמישי 7.5.2015 – ל"ג בעומר. באנדרטה מונצחים מעל ל-3000 חללי התנועה הקיבוצית שנפלו במערכות ישראל ופעולות האיבה. לצערנו בשנה האחרונה נוספו עוד 12 נופלים. בשבועות הקרובים יוחלפו הלוחות עם השמות והתאריכים שנמצאו בהם טעויות ובכאב רב יוספו שמות החללים האחרונים. בטקס ההתייחדות ייקחו חלק אישי ציבור, נציגי משרד הביטחון וצה"ל. לפני הטקס ניתן יהיה לקבל הדרכה והסבר על האנדרטה והאזור שמסביבה. המשפחות השכולות מוזמנות למפגש מקדים בשעה 14:00 באולם האזורי "מגידו" עם מזכירות יד לבנים בקיבוצים ונציגי אגף משפחות במשרד הביטחון.

 

 

___________9

כנס ספיר לצמיחה דמוגרפית
עוד לפני המולת הבחירות האחרונה, התקיים כנס ייעודי לקיבוצי הדרום, שעסק במינוף ההזדמנויות לקליטה ולצמיחה דמוגרפית. בכנס ניתן דגש מיוחד לקיבוצי עוטף-עזה, ולשאלה כיצד מקדמים צמיחה דמוגרפית באזור מאוים. בכנס השתתפו בכירי התנועה הקיבוצית וראשי הארגונים הכלכליים. הדוברים בו עדכנו על המצב הקיים היום ועל תוכניות עתידיות, הן לטווח הרחוק, והן בהתארגנות לקראת התקציב החדש שתגיש הממשלה החדשה. במהלך הכנס אמר איתן ברושי, מזכ"ל התנועה: "קהילות קולטות הן קהילות מתחזקות הבונות עתיד משותף. הקושי העצום שנוצר אחרי המלחמה הוא גם הזדמנות גדולה. התשובה לטילים הנה: עשייה-בנייה- צמיחה. עוד לפני הקיץ האחרון היינו בעיצומה של מגמת התפתחות באזור הנגב המערבי, ועתה עלינו לנצל את המשאבים המופנים לאזור להמשך קליטה איכותית ומסיבית בקיבוצים". בנוסף לכך, הדגישו הדוברים בכנס את החיוניות שבתהליך קליטה השומר על לכידות הקיבוץ ומקפיד על הערכים ועל האופי המיוחד של הקהילות, מתוך הבנה שהקפדה זו תביא לצמיחה ולשגשוג קהילתי.

 

 

מספר אירועים מעניינים בקרוב:

·         מפגש של אמנות ואדריכלות, יתקיים שבוע הבא (27.3) בבית אורי ורמי נחושתן שבקיבוץ אשדות יעקב מאוחד. האירוע מתקיים במסגרת התערוכה "עבודת צוות" המוצגת עתה במוזיאון. לפרטים לחצו כאן.

·         ב-27 במרס תיפתחנה בגלריה הקיבוץ שתי תערוכות רישום: SUBORTUS של האמנית בל שפיר, מג'מע- של האמנית לידה שרת מסד. התערוכות יוצגו עד תחילת מאי. לפרטים לחצו כאן.    

·         "זכרון בסלון" מתקיים גם השנה בערב יום השואה בסלון הבית, בין חברים ואורחים. המפגש מחבר בין הזיכרונות לבין התכנים שנוגעים אלינו כאן ועכשיו. התנועה הקיבוצית קוראת למעוניינים להוביל פעילות זו בקיבוצם, ליצור קשר עם המארגנים בכתובת www.zikaronbasalon.com

·         העצרת המרכזית, הנועלת את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בישראל תערך בקיבוץ יד מרדכי. העצרת תתקיים בסימן 70 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה בהשתתפות נשיא המדינה, אלוף פיקוד הדרום ומזכ"ל התנועה הקיבוצית. לפרטים נוספים לחצו כאן.

 

 

סדנה לבניית תרבות מוטיבציה ומחוברות בקיבוצים

_________-_____

בשבוע הבא (23.3), תיפתח סדנת פיתוח תרבות המוטיבציה ומחוברות בקיבוץ. מדובר על חמישה מפגשים, ביוזמת צוות המטה-השיתופי, לאחר שאיתר את הנושא כדילמה המעסיקה הנהגות בקיבוצים רבים. את הסדנה יוביל פרופ' צבי סגל, החוקר את נושא המוטיבציה לאורך שנים רבות. המפגשים יעסקו בהבנת המניעים הפסיכולוגיים של המוטיבציה האישית, כיצד בונים מנהיגות מוטיבציונית, כיצד משפרים את מצב המוטיבציה של קבוצה, וכדומה. הסדנה תתקיים בקיבוץ גן-שמואל, ורשימת המשתתפים כבר מלאה. לכן החל צוות המטה-השיתופי לקיים רישום לסדנה נוספת, שתאריך קיומה טרם נקבע. לפרטים ולהרשמה ניתן לפנות למאיה שפיר: maya@tkz.co.il  יודגש כי ההרשמה פתוחה לבעלי תפקידים ולמתעניינים מקרב כלל הקיבוצים בתנועה, שנושא הגברת המוטיבציה והמחוברות לקיבוץ מעסיק אותם.
 

עידכונים על קורסי מטה
התנועה הקיבוצית

____________...

קורס לפיתוח רכזי משק ומנהלים עסקייםבקיבוץ- לפני שבוע נפתח קורס להכשרת רכזי משק ומנהלים עסקיים. הקורס החדש פותח על-ידי היחידה לפיתוח הון אנושי, אגף הכלכלה והמרכז האקדמי רופין, ומטרתו חיזוק הידע של המנהלים הכלכליים בתחומים הנוגעים למשק הקיבוצי. לאור בקשות רבות שהתקבלו מרכזי משק, ולאור העובדה שכל מפגש עומד בפני עצמו, ייפתח הקורס כךשתתאפשר השתתפות גם במפגשים בודדים מתוכו, למי מכם שאינו יכול להתפנות לקורס בשלמותו ומעוניין להשכיל בנושא מסוים.

קורס העצמה מנהיגותית במגזר הציבורי- מיועד לחברי קיבוץ העובדים בתפקידים בכירים במגזר הציבורי. התוכנית מתבצעת בשותפות עם מכון אלכ"א למנהיגות וממשל והמרכז האקדמי רופיןותכלול   15 מפגשים. ההרשמה בעיצומה, כשפתיחת הקורס מתוכננת לאפריל 2015.

קורס להכשרת דובר
/ת קיבוץ- תפקיד הדובר הנו חלק ממערך הצח"י בקיבוץ, וכשם שנחוץ צח"י מאורגן בכל קיבוץ, כך נחוץ שיהיה בו דובר מיומן. לשם כך פיתחו ביחידה לפיתוח הון אנושי קורס הכשרה לדוברי קיבוץ. הקורס מיועד לחברים ולחברות שהקיבוץ מעוניין למנותם כמי שייצגו אותו מול התקשורת הפנימית והחיצונית. הקורס יפתח ביוני ויכלול 4-5 מפגשים. על מועד ההרשמה תבוא הודעה נפרדת.
 
לפרטים על תכני הקורסים, שכר לימוד, מיקום, מלגות ומועדים יש לפנות לשלומית צימרינג, מנהלת המחלקה לפיתוח הון אנושי:  hr@tkz.co.il

 

 

________-______

בקשר לחינוך
ההרשמה ליום העיון "בקשר למקום", שיערך שבוע הבא- הסתיימה ולא נותרו מקומות פנויים. במחלקת החינוך בתק"צ כבר עמלים על הכנת יום עיון חדש למנהלי ולמנהלות החינוך בקיבוצים.

בנוסף, "ארגון הילדים והנוער" של התנועה הקיבוצית, מבקש את עזרתכם במציאת שם לארגון הקורם עור וגידים. על השם המוצע להתכתב עם ערכי החינוך הקיבוצי של הארגון: ערבות הדדית, קהילתיות, התיישבות וחקלאות, ציונות, שוויון, ויהדות כתרבות. מוזמנים להיות בקשר על כך עם דבי ב-  
deby@tkz.co.il

 

 

שיהיה לכולנו סוף שבוע נינוח ומהנה כמה שיותר.... ושבת שלום!

שי אלט, דובר התנועה הקיבוצית, 058-6650088

 

הוספת תגובה חדשה