דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 19.12.2014

לוגו תנועה

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן

 

______0

הקשר עם התפוצות - משימה חשובה של כולנו
ביום חמישי האחרון התקיימה בבית התנועה הקיבוצית ישיבה בהשתתפות חברות וחברים העוסקים כבר שנים רבות בקשרים עם יהדות העולם, ביניהם רני טריינין, ס' יו"ר הסוכנות היהודית, אנשי תנועות הנוער בעולם, השר לשעבר אהרון ידלין, מנהלי האולפנים בקיבוצים השונים, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ומשתתפים נוספים שעוסקים ועסקו בנושאים הרלונטיים. בפגישה עלה דיון מורכב ומשמעותי שהבהיר כי אחת המשימות הלאומיות הקריטיות ביותר הינה הקשר למליוני היהודים החיים במדינות שאינן ישראל והחל להיבנות מחדש החזון שיוביל את התנועה הקיבוצית לחידוש וחיזוק אותם קשרים בשנים הקרובות. הקמת צוות זה הינה חלק מתכנית העבודה לקראת שנת 2015 ותוצריה יהוו יסוד לעשייה של המחלקות השונות הנוגעות בנושא במטה התנועה. בתום המפגש מונה צוות בראשות יגאל צחור שמטרתו להציג למזכירות התנועה הקיבוצית מסמך עבודה בנושאים שעלו בפגישה .

 

 

______

כנס איגוד התעשייה הקיבוצית

 

ביום רביעי האחרון התקיים במלון מעלה החמישה כנס איגוד התעשייה הקיבוצית. התעשייה הקיבוצית רשמה עלייה משמעותית במכירותיה השנה והגדילה את רווחיה והכנס עמד בסימן התחזקות וצמיחה. איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית שהשתתף בכנס בירך את היושבים וקרא ליצירת חיבורים חזקים בין כלל הגורמים במערכת הכלכלה והתעשייה הקיבוצית "אם נצליח לקדם את החיבור הזה תהפוך התעשייה הקיבוצית לקטר של התעשייה הישראלית כולה והמשק הקיבוצי על כל מרכיביו יהפוך לאחד הגורמים החזקים ומהשפיעים בכלכלה ובחברה הישראלית, זו היא תמונת עתיד חשובה עד מאד בעיניי" 
 

 

התנועה לעתיד הנגב המערבי תקיים מחר (שבת) בשעה 19:00 הפגנה מול הקריה בתל אביב במחאה על המדיניות הביטחונית - מדינית של ממשלת נתניהו, זאת בעקבות נפילת פצמ"ר בישובי אשכול היום בבוקר. ניתן למצוא פרטים בפייסבוק של התנועה.

______2

ילדי קבוצת "אלה" מקיבוץ משמר העמק, בנים ובנות בני 10, החליטו לא להשאיר את הילדים החולים לבד. בסיוע השף של חדר האוכל בקיבוץ, הם הכינו אתמול סופגניית ענק - 60 ס"מ קוטרה ו־15 ס"מ גובהה. את המאפה העצום הביאו לילדים חולי סרטן, המאושפזים ביחידה האונקולוגית לילדים בבית החולים העמק בעפולה. 

"אין מצווה גדולה יותר מאשר לשמח ילדים חולים, וזו היתה הכוונה של ילדי הקיבוץ", סיפרה מנהלת המטבח בקיבוץ, אילנית מרקוביץ', "הם מאחלים לילדים בבית החולים חג שמח ושיהיו בריאים, ומקווים שהסופגנייה תהיה להם טעימה". הכוונה הטובה כנראה השיגה את המטרה, כי בבית החולים מספרים על תגובות נלהבות. "מרגש אותי בכל פעם מחדש לראות את התגובה על פני הילדים המטופלים אצלנו", אמר מנהל היחידה האונקולוגית לילדים במרכז הרפואי העמק, ד"ר הרצל גבריאל, "אני מודה בשמם ובשם היחידה לילדי משמר העמק שחשבו עלינו".

במהלך הימים האחרונים עסק איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית באופן קדחתני ומעמיק בשאלת העמדת מועמדותו לכנסת ה20 של מדינת ישראל ברשימת מפלגת העבודה. חברים רבים וביניהם מוקי צור, אהרון ידלין, יעל שאלתיאלי, עדנה סולודר, איציק באדר, יונתן בשיא, שלום שמחון, תורה שרייבר, יונה פריטל, שמואל ריפמן, יוסי ורדי, איציק חולבסקיואחרים פנו אליו בבקשה כי על אף ההתקדמויות הרבות שנעשו בשנתיים בהן כיהן כמזכיר התנועה ישים את שמו לבחירה על מנת שיהא לתנועה הקיבוצית ולהתיישבות כולה נציג ראוי ואיכותי בכנסת הקרובה. זאת מתוך הבנה כי "תחת הנהגה משותפת אנו עושים צעדים גדולים כדי להחזיר את התנועה הקיבוצית למקומה הנכון.
הבחירות שבפתח מפתיעות במועדם. לא צפינו זאת, אך כמובן, שאנו מברכים על ההזדמנות לקידום מהלכים שיצרו מציאות פוליטית אחרת ואוהדת ".
 לאחר התלבטויות רבות בחר ברושי לרוץ לרשימת העבודה לכנסת ולנסות להיות נציג ההתיישבות בה. בימים הקרובים יחל את השתתפותו בפריימריס של מפלגת העבודה .

 

שתהיה לכולנו שבת שלום!

הוספת תגובה חדשה