דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 1.5.2015

לוגו תנועה
____________...
קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית
לצפייה בקובץ וורד לחצו כאן. לצפייה בקובץ PDF לחצו כאן
 
_BC4272E7-95...
מדרום תפתח הטובה- התנועה הקיבוצית פתחה במיזם לעידוד קליטת משפחות בקיבוצי עוטף עזה
 
בימים אלה, החלה התנועה הקיבוצית במיזם חדש לעידוד קליטת משפחות צעירות בקיבוצי עוטף עזה. פעילות ייעודית זו נובעת מרצון לקדם פתרונות עבור קיבוצי עוטף עזה, שיוצאים ממשבר לא פשוט, של פגיעות בנפש וברכוש. התנועה מזהה בקיבוצים, ובעיקר בצמודי הגדר, כמתמודדים עם מגוון בעיות, ובראשם האיום הביטחוני, אשר הובילו אותם לצורך בצמיחה מוגברת ובחיזוק המרקם החברתי. מהלך זה יוצא לפועל עכשיו, בהתאם לרוח התקופה בה משפחות מבקשות להעתיק את מקום מגוריהם, עם תום שנת הלימודים של ילדיהם, ולהספיק להתמקם במקום החדש במהלך הקיץ.
כשבועיים מתחילת הפעילות, מספר החשיפות עומד על למעלה מ-90 אלף מתעניינים. מדובר בנתון גבוה, בהינתן שזוהי פעילות ממוקדת לקהל מפולח. כל הפניות מטופלות ומועברות ישירות לרכזי הקליטה בקיבוצים אשר לגביהם ישנה התעניינות, כאשר לתהליך שותפים המחלקות לצמיחה דמוגרפית ואסטרטגיה במועצה האזורית אשכול ושער הנגב. את המיזם מוביל ירון לינדמן מהמחלקה לצמיחה דמוגרפית בתנועה, יד ביד עם דר' רינת גלילי מנהלת אגף חברה וקהילה ובשיתוף מלא עם רכזי האזור "הדרומיים" רננה יעקב ואסף ארטל.
d661a44b-18b...
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ח"כ איתן ברושי: "ככה עושים היום ציונות. יש להצדיע לקיבוצי עוטף עזה ולאלו שבוחרים להצטרף ולהקים בית במקום עם משמעות. קליטת משפחות חדשות לקיבוצים צמודי הגדר היא משימה לאומית שהתנועה הקיבוצית והמועצות האזוריות לקחו על עצמן, ואנו נמצאים בעיצומו של מבצע למימושו. נייחל שהשקט באזור יימשך ויאפשר לנו להתעסק בדברים שהם שליחות עבורנו: קליטת משפחות, צמיחה ושגשוג, שיקום החקלאות ועזרה בפיתוח מקורות הכנסה". 
 
20150429_175...
הסדר הביניים בחלופת האגודה יוארך בשנה 
השבוע התקיימו 2 פגישות חשובות בנושא הבנייה בקיבוצים עם שר השיכון והנהלת רמ"י. נסיבות חיצוניות, כפירוק הממשלה והבחירות, ובעיות פנימיות-מנהלתיות ברמ"י, מקשות על יישום בפועל של החלטות בנייה בקיבוצים. הפגישה הראשונה התקיימה עם ההנהלה הבכירה של רמ"י, בראשותם של עו"ד עדיאל שומרון, וליאורה טושינסקי המשמשים כמנהלים בפועל. את התנועה ייצגו מנהלי אגפי הכלכלה והמשפט ובראשם מזכ"ל התנועה, ח"כ איתן ברושי. בדיון מקיף הוצגו בפני הנוכחים הסטאטוסים של ההחלטות השונות, ובראשם חלופת האגודה (1380). מזכ"ל התנועה הבהיר שהתנועה הקיבוצית אינה מוכנה להשלים עם מצב בו מוערמים קשיים ומכשולים, המעכבים פתרונות למצוקת הבנייה בקיבוצים. מסר זה הובן כהלכה וסיכום הפגישה היה ברוח טובה ומתוך רצון לזרז את יישום ההחלטות. בין היתר, התקבלה בקשת התנועה להאריך את הסדר הביניים (החלטה 1314) בשנה עד סוף שנת 2016, ויתכן אף מאוחר יותר. כזכור, מדובר בהחלטת רמ"י המאפשרת קבלת היתרי בניה טרם בחירת הקיבוץ במסלול השיוך, שנקבע במקור לשנתיים עד דצמבר 2015. 
בהמשך, התקיימה פגישה עם שר הבינוי היוצא, אורי אריאל, כשאת התנועה ייצג הרכב דומה. בפגישה נדונו נושאים הרלוונטיים לבניה בקיבוצים ודרכי המימון. הפגישה הוגדרה כטובה ומועילה, ובסיומה נקבע כי צוותי העבודה המשותפים ייבחנו דרכים להאצת החלטת 1380 לרבות צירופם של קיבוצים נוספים למתווה, וכן יואצו דיוני ועדת רפלד הדנה בסוגיית השימושים הבלתי מוסדרים. בסיום הפגישה אמר מזכ"ל התנועה לשר אריאל כי הוא מאמין שאותה רוח של יוזמה ושיתוף פעולה הוגן תשרור גם  בהמשך פעילותו הפוליטית. 
 
kamea-logo_1
קרן קמ"ע למשכנתאות מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2015
אתי פלקסר, רכזת מחלקת המשכנתאות בקמ"ע, מדווחת כי במהלך הרבעון נלקחו  21הלוואות שיכון בערבות קמ"ע, מרביתן מבנק מזרחי (17 הלוואות), 3 מבנק לאומי, ולראשונה מאז הקמת הקרן, נלקחה גם הלוואה מבנק איגוד. היקף ההלוואות עומד על למעלה מ- 10 מיליון שקל. מרבית ההלוואות נלקחו ע"י חברי חולדה, והשאר מקיבוץ נחשונים, הראל, גת, דפנה, דברת, יד מרדכי, בית קמה ואף הלוואה ראשונה שנלקחה ע"י חברי קיבוץ  עין גדי.  כזכור, מעניקה הקרן לחברי קיבוץ ערבות בשיעור של 50% מסכום ההלוואה, וכך מתאפשר לחברים לקבל הלוואות בתנאים אטרקטיביים בכל הפרמטרים החשובים כתקופת ההלוואה, שיעור הריבית והיקף הביטחונות. במקרים מסוימים ערבות קמ"ע אף מאפשרת את קבלת ההלוואה שבהעדרה לא הייתה ניתנת לחבר. 
 
1894361-18
שעתנו היפה...
משפחות קיבוציות רבות עברו השבוע רגעים של חששות לנוכח הדיווחים על רעידת האדמה הקשה שפקדה את נפאל. כמו רבים בארץ, הן חוו ניתוקי קשר עם ילדיהם נוכח הקשיים האובייקטיביים שנגרמו בנפאל. אירוע זה הציף שוב את רוח הערבות ההדדית בתנועה הקיבוצית, כאשר ע"פ הדיווחים, רבים מבני ובנות הקיבוץ היו מהגורמים הפעילים בפעולות החילוץ, וסיוע ביצירת תקשורת בין "מנותקי הקשר" למשפחותיהם בארץ (הן מטיילים והן אלו שיצאו במשלחות החילוץ). התנועה הקיבוצית נקטה יוזמה כאשר דף הפייסבוק של התנועה הפך, מיד לאחר הרעש, ללוח מודעות שבו צויינו קיבוצניקים עמם נותק הקשר. מפעילי הדף ביקשו עזרה בהפצה ובהרחבת התהודה. דיווח זה (פוסט) הגיע למעל ל- 6000 שיתופים, בפחות מ-24 שעות! זהו נתון תקדימי, שלא היה מאז הקמת הדף. בסה"כ צבר פוסט זה 6,468 שיתופים, המבטאים חשיפה ל- 410,112 גולשים פעילים (!). כעבור יומיים, דיווחנו בהקלה כי כל מי שצוין בפוסט, יצר קשר ושלום לו. מוזמנים להצטרף לעמוד התנועה הקיבוצית (עשו like כאן.)
בנוסף על כך הקרן ההומניטארית מיסודו של אייבי נתן ז"ל והתנועה הקיבוצית – אגף חינוך ומשימות, חברו לארגון "תבל בצדק", ופונים לעזרה בתרומות כספיות בכדי לשלוח משלחת אנשים עם ניסיון בפוסט טראומה ובעבודה עם ילדים, וכן לצורך אפשרויות נוספות של עזרה מיידית לנפגעי רעידת האדמה. למידע נוסף ודרכי העברת תרומות- לחצו כאן.
 
602016047009...
טקס ההתייחדות השנתי - חללי התנועות הקיבוציות
טקס הזיכרון השנתי לחללי צה"ל ופעולות האיבה מקרב בני ובנות הקיבוצים, יתקיים בשבוע הבא, ל"ג בעומר (7.5) החל מהשעה 16:30. האירוע ייפתח בשעות הצהריים, באולם האזורי "מגידו" במפגש של המשפחות השכולות עם נציגי אגף ההנצחה במשרד הביטחון וכן עם מזכירויות יד לבנים שבקיבוצים. מטרת המפגש היא לסייע ביצירת קשרים בלתי פורמליים בין המשפחות השכולות לבין הגופים הרשמיים המלווים אותם במשך השנה. מפגש זה ילווה בחום גם ע"י הגופים התנועתיים ובראשם נציגי אגף חברה, בריאות וקהילה, ויהיה בכך המשך ישיר לקשר שהתהדק מאז קרבות "צוק איתן". בתום המפגש ייצאו המשפחות בהסעות מאורגנות אל עבר האנדרטה הממוקמת ביער הקיבוצים שבסמוך לקיבוץ עין השופט. הטקס עצמו יעמוד בסימן 12 הנופלים ומשפחותיהם שנוספו השנה למעגל השכול הנורא, בהן משפחותיהם וחבריהם של 7  חללי צה"ל שנפלו במהלך קרבות צוק איתן, כמו גם של הילד דניאל טרגרמן (בן 4 במותו) מקיבוץ נחל עוז, ושחר מלמד וזאביק עציוני (הרבש"צ) מקיבוץ נירים, שנהרגו מפגיעות פצמ"רים. נציגי המשפחות מלמד ועציוני ידליקו את נר הזכרון בתחילת הטקס. יצוין כי זהו טקס של כל התנועות הקיבוציות, ויינתן מקום של כבוד לקטעי חזנות והקראת פרקי תהילים לעילוי נשמת הנופלים. בטקס ישולבו קטעי מוזיקה בביצוע הרכב מתוך להקת 'פינה בעמק' של המועצה האזורית עמק יזרעאל בניצוחו של אורי קריב. הטקס ילווה במשמר כבוד של חיילי חיל החינוך. האירוע פתוח לציבור ואנו מזמינים את כל חברי הקיבוצים להגיע ולהוקיר את זכר הנופלים. 
 
יריד חשיפת תהליך הבחירה ואפשרויות ההתנדבות לשנת השירות לשכבת י"א 
אגף חינוך ומשימות מזמין את שכבת י"א ליריד שנת שירות של התנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי שיתקיים בשני מועדים: יריד בצפון ב- 8.5 בקיבוץ מזרע, ויריד בדרום - 15.5 בקיבוץ בארי. התכנסות בשעה 9:00 סיום משוער ב- 14:30. התכנית כוללת הכרות עם עולם שנת השרות והמכינות, תהליך המיונים, מפגש עם שינשינים מעשרות קומונות ומעגלי שיח בנושא ש"ש. מומלץ מאוד גם לכל מי שמתלבט או חושב בכיוון של מכינה קדם צבאית, שנת שירות בתנועת נוער, בתנועה הקיבוצית או בכל גוף משלח אחר. לפרטים מלאים לחצו כאן.
 
אקסטרים מהפך לחיילים הבודדים!
photo_2_(2)
ביום שישי האחרון (24.4), קיימו חניכי תנועת "אחרי!" בדרום מבצע מרגש למען החיילים הבודדים בקיבוצי עוטף עזה. החניכים והחניכות בגלאים 15-18 המגיעים מערי הנגב, הגיעו לשבעה קיבוצים באזור עוטף עזה (נגבה, עלומים, סעד, כיסופים, מגן, עין השלושה וניר עוז) בהם מתגוררים חיילים בודדים וגרעיני צבר שהתגייסו לאחרונה לצה"ל. חניכי "אחרי!" שיפצו את המתחמים, הקימו פינות ישיבה וצבעו את מתחמי המגורים, מתוך רצון להעניק למקום תחושה ביתית. מספרתמרים בן יקר, רכזת הדרכה ב"אחרי!": "זוהי פעילות מרגשת בכל כך הרבה מובנים. אני עצמי הגעתי לארץ לפני 7 שנים במסגרת גרעין צבר ונקלטתי נהדר אצל משפחה מדהימה בקיבוץ בית העמק. לחניכים היה חשוב לפעול באופן משמעותי למען אותם חיילים שמשפחתם לא בארץ, ומכאן הייתה קצרה הדרך ליוזמה לטיפוח מקום מגוריהם שבקיבוץ". לפעילות הזו גייסו החניכים גם חברות מסחריות שתרמו לטובת החיילים הבודדים, צבעים ופלטות עץ שהפכו במהרה לספסלים ופינות ישיבה. מוזמנים לצפות בסרטון שהכינו החניכים. לצפייה לחצו כאן.
האחד במאי - למען חברה צודקת 
____________7
היום הוא האחד במאי, המוכר כביטוי לסולידריות לארגוני העובדים וכביטוי למאבק למען תנאי עבודה טובים יותר. תאריך זה מתבטא כיום בעצרות, צעדות, וימי עיון הקוראים לכלכלה הוגנת וחברה צודקת. אותם מסרים אוניברסליים נדרשים גם בימינו, בישראל 2015, שבה מועסקים עובדים רבים על ידי חברות כוח אדם, ואלה המועסקים בהעסקה ישירה הדואגים להתאגד במסגרת ארגוני העובדים. את אירועי היום מובילים תנועות הנוער, כמו התנועות "דרור ישראל" ו"הנוער העובד והלומד", שיחד עם ההסתדרות וארגונים נוספים, ציינו את האירוע תוך דגש על ההתאגדות האנושית ועל המאבק נגד ניצול בני נוער. בתנועת "השומר הצעיר" מציינים זאת במצעד מסורתי, שיתקיים היום (שישי) ב-12:00 בי-ם, תחת הכותרת: "למען זכויות עובדים/ות, למען הזכות להתאגד, למען הסולידריות והשוויון". המצעד ייצא מכיכר הדווידקה ובסופו תתקיים עצרת מרכזית. ח"כ איתן ברושי מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "לצערי גם כיום, עלינו להיאבק ולדרוש את הפיכת החברה בישראל- לחברה צודקת יותר, כזו היודעת להעניק שכר הוגן וזכויות סוציאליות לכל האזרחים. מאבק זה מגיע מתוך תפישה ערכית של שוויון זכויות מלא וקבלת האחר. לא נסתפק בפחות מזה, כי זהו חלק מהמעשה הציוני של ההתיישבות בארץ. נמשיך לפעול בדרך עקבית ומסורה למען סולידריות חברתית, ודאגה לעובדים ובראשם הדאגה לעובדים בפריפריה." 
 
1897864-18
די לאלימות!
חניכי תל"מ בקיבוצי התנועה הקיבוצית היו בין היוזמים והמארגנים של הפגנת בני העדה האתיופית כנגד אלימות המשטרה. אשר (אשגרה) סלמסה בוגר תל"מ בקיבוץ גבעת חיים מאוחד שמשפחתו חוותה טרגדיה קשה בעקבות אלימות שוטרים נגד אחיו יוסף ז"ל, יזם וארגן קבוצות חניכים מגן שמואל וגלעד שהצטרפו להפגנה שהתקיימה אתמול בירושלים.
הגדילה לעשות ענת סיינך מגלעד שבעזרת הצוות והילדים מהגן בו היא עובדת, הכינו שלטים וכרזות להנפה ואף הציגו אותם בקיבוץ גלעד כדי לעורר מודעות לתופעה. גם החניכות מניר אליהו יזמו הפגנה בחדרה לפני מספר שבועות במחאה על גילויי גזענות כלפי בני ובנות העדה.
יעל, מורן, רות ואיציק מצוות תל"מ בתנועה הקיבוצית גאים מאד ביוזמה ומעורבות החניכים במאבק נגד התופעה, מזדהים ומחזקים את ידיהם של הצעירים הנחושים ומאחלים להם ולנו הצלחה.
 
מספר אירועים מעניינים בקרוב:
  • חושבים מחדש על לימודי הכלכלה- ב- 6.5 יתקיים בסינמטק, כנס ייחודי המאורגן על ידי ״פורום סטודנטים לכלכלה״, הפועל ליצירת פלורליזם בתכנים הנלמדים בעשורים האחרונים. לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן.
  • מתנדבים לקטיף בצל בקיבוץ שלוחות- ארגון לקט, מזמין מתנדבים להגיע לקטיף הבצל המתבצע בקיבוץ שלוחות ולסייע להעבירו לנזקקים. הפעילות תתקיים בין התאריכים 29.4 ל-7.5. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • טקס הזיכרון השנתי לחללי צה"ל בני ובנות הקיבוצים. הטקס יתקיים באנדרטת הקיבוצים, ב- 7.5, ל"ג בעומר. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • סדר יום חדש לשמאל- יד טבנקין ויד יערי חברו ליצירת שיח חשוב על מקום השמאל בחברה והאלטרנטיבות שהוא יודע להציע. יום העיון יתקיים ב- 22.5 ברמת אפעל. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • האופרה במצדה - בהמשך לפעילות מטה התרבות, תינתן הנחה מיוחדת לחברי התנועה הקיבוצית ברכישת כרטיסים למופעי האופרה במצדה. לפרטים לחצו כאן.
  • צוותא- האופרה שרה בצוותא- ב- 20.5 סולני אופרה שרים משירי אהוד מנור. קוד 2015 לכרטיסים מוזלים. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • קונצרט ללא גבולות- זיכרון ותקווה בלב העימות. אירוע מיוחד, מלא השראה, שיתקיים ב- 4.6.15, בקיבוץ כפר-עזה. לפרטים נוספים לחצו כאן.
 
20150429_112...
שווה להיות חבר
השבוע הגיעה נציגת משקארד לבית התנועה הקיבוצית על מנת להציג לעובדי התנועה את הכרטיס החדש מבית משקי הקיבוצים. מדובר בכרטיס חדש מבית ישראכרט, שהוא גולת הכותרת למועדון הלקוחות החדש שמוקם. מועדון לקוחות זה יחליף מהיום את כל המועדונים הקודמים )משק, חברים), ומטרתו להעניק הטבות והנחות שיסייעו בחסכון כספי בתחומים רבים ומגוונים. מועדון זה כבר קידם הסכמים עם ספקים שונים, אשר יגלמו הטבות בתחומי המזון, דלק, טקסטיל, ביטוחנופש, כלי בית ומופעי תרבות. נציגי משקארד ביקשו להתחיל את פעילותם השיווקית עם פעילי התנועה, כאשר בתקופה הקרובה הם מתכוונים להגיע אל כל חברי הקיבוצים ולהציע להם להצטרף למועדון. מוזמנים להיכנס לאתר המועדון לפרטים נוספים ולצפייה בכל ההטבות- לחצו כאן.
 
לסיום אאחל סוף שבוע רגוע ומהנה ועמוס בבשורות טובות. שבת שלום!

שי אלט, דובר התנועה הקיבוצית, 058-6650088

הוספת תגובה חדשה