דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 13.3.2015

לוגו תנועה

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

 

לצפייה בקובץ וורד לחצו כאן. לצפייה בקובץ PDF לחצו כאן.

____________...

 

קורסי המד"צים של תנועות הנוער יפתחו לכל שכבת הגיל של כיתה ט' בקיבוצי התנועה

במסגרת מדור החינוך החברתי-קהילתי בתנועה הקיבוצית פועל שולחן משותף לתנועות הנוער הכחולות, בהובלתה של דבי ברא"ס (מנהלת המדור לחינוך חברתי). שולחן זה מבקש לקדם תהליכים של שיתופי פעולה בין תנועות הנוער לחינוך החברתי בקיבוצים. "שולחן תנועות הנוער" הוא פלטפורמה שתתרום משמעותית לתהליכים שיאפשרו את פועלה של תנועת הנוער לצד החינוך החברתי בקיבוצים - במערכת של "גם וגם" ולא אחד על חשבון השני. ניצן ראשון לשת"פ הזה יופיע כבר בקיץ הקרוב, כאשר קורסי המד"צים של תנועות הנוער יהיו פתוחים עבור כל שכבת הגיל של כיתה ט' (15-16) בתנועה הקיבוצית. עד כה היו הקורסים האלה פתוחים עבור חניכי תנועות הנוער בלבד, וכעת תהיה נגישות רבה יותר לכל בני ובנות הנוער שיהיו מעוניינים לקחת בהם חלק. הבחירה בקורסי המד"צים של תנועות הנוער אינה מקרית- היא נובעת מכך שהכשרת המד"צ מהווה נדבך חשוב ביותר בהכשרת בני הנוער כמנהיגים צעירים. "אנו מבקשים למצב את קורס המד"צים כעוגן משמעותי המתאים לכל מערכת יישובית הפועלת על-פי עקרונות החינוך הקיבוצי", אומרת דבי ברא"ס. "הקורס מזמן לבני הנוער מגוון של כישורים ויכולות שכל חברה שואפת להם: מנהיגות, לקיחת אחריות,התמדה, ודוגמה אישית".

 

 

ZEL_9652

ZEL_9751

אתיקה ופוליטיקה

הכנס השנתי של השינשינים התקיים השבוע בסינמטק. למארגני הכנס במחלקת המשימות, היה מובן מאליו כי המפגש יכלול חיבור למערכת הבחירות שאנו בעיצומה, ויכיל תובנות נדרשות עבור החניכים שיצביעו השנה לראשונה בחייהם. הבנה זו הובילה לחיבור לעמותת בית יגאל אלון, ולדיון מעמיק בנושא של אתיקה ופוליטיקה, במובן הילכו שניהם יחדיו? היה זה יגאל אלון ז"ל עצמו שטבע את הביטוי "אתיקה בפוליטיקה", והיה בין מגשימה הבולטים. באירוע עצמו השתתפו כ-450 שינשינים, והוא הונחה ע"י ד"ר גבי אסם, מנהלת מחלקת החינוך. את האירוע פתחו מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ויו"ר הועד המנהל של בית יגאל אלון. לאחר דברי הפתיחה, עלו זה אחרי זה, חברי הכנסת, שי פירון, עומר ברלב, תמר זנדברג, ודב חנין, אשר התבקשו להתייחס לנושא האתיקה וכיצד זה עומד אל מול פעילותם והתנהלות שאר חבריהם בכנסת. הדיון היה פתוח ולווה בהשתתפות השינשינים.
בדבריו של איתן ברושי הוא ביקש להציג את הפוליטיקאי כדמות המחויבת להקפיד על התנהלות שהיא מודל לחיקוי, ולפתחו עומדת היכולת להוציא לפועל את הבטחות הבחירות: "היכולת לבצע מבלי לאבד קשר עין עם המטרה, ומבלי לשכוח את השליחות מטעמה יצאת- היא אתיקה אמתית, וראוי לבחון את הפוליטיקאים אם בסופו של דבר ביצעו את שליחות בוחריהם". בהמשך ביקש ברושי לעמוד על הקשר הנדרש בין מדינאי לבין היכולת לראות לרחוק; "ליגאל אלון היתה יכולת ראיית העתיד. היה בו משהו נבואי, וראוי שנלמד את השיעור שהוא העביר לנו. כאשר הוא הציג את "תוכנית אלון" הידועה, תקפו אותו מכל עבר, כולל בתנועה הקיבוצית. היום, על התוכנית הזו בדיוק יחתמו ב-2 ידיים גם הפוליטיקאים מהימין הקיצוני". לאירוע הוזמנו גם נציגים של מפלגות הימין שבחרו שלא להגיע.

 

 

יום הבוחר

למי שעוד לא שם לב, ביום שלישי יתקימו הבחירות לכנסת ה-20. לא תמצאו כאן קריאה למי להצביע, אך כן תמצאו כאן קריאה ברורה ללכת להצביע ולהשפיע. לכל אחד יש פתק אחד וכל אחד צריך לחשוב שקולו הוא הקובע. בואו לא נמעיט בגודל השעה. חלקים נרחבים בתנועה הקיבוצית מצפים לשינוי ההנהגה הפוליטית ומייחלים לעתיד טוב יותר להם, לילדיהם, לקיבוצם ולמדינה. הדרך לעשות זו היא לא בקיטורים או בחוסר אכפתיות, אלא ע"י הפתק בקלפי. בבחירות האחרונות רשמו הקיבוצים אחוזי השתתפות בהיקף של 71%, למרות שיחסית זה גבוה מההשתתפות הכללית, זהו נתון שצריך ואפשר לעבור אותו בבחירות הקרובות. לכו להצביע!
עוד ענייני בחירות- היום בין השעות 11:00-13:00, מתכוונים קיבוצים רבים לקחת חלק פעיל במבצע השטח הגדול ביותר שנערך ב-2 העשורים אחרונים. מדובר בהתכנסות בצמתים ראשיים ברחבי הארץ תחת דרישה להחלפת השלטון. עוד לא מאוחר להצטרף ומוזמנים לקחת חלק, רק אנא, הקפידו על כל כללי הזהירות והנחיות המארגנים.
לפרטים נוספים לחצו כאן.

 

 

שף נולד

__________6

חניכי ובוגרי תל"מ שסיימו את לימודיהם ב"מכללת השף" בחיפה, מככבים במטבחי קיבוצי "עוטף יקנעם". במטבחי הזורע, משמר העמק ועכשיו גם בגלעד מועסקים בוגרי תכנית תל"מ שלמדו את המקצוע במכללה, מפגינים את כישוריהם הקולינריים וזוכים להערכה ומחמאות הן מהצוותים והן מהסועדים.
בתמונה, שמחה מקבוצת תל"מ שבקיבוץ גלעד שחוגגת את קבלת התעודה עם חבריה, בסעודה פרי עמלה.
בתכנית תל"מ הפועלת ב – 16 קיבוצים מתחנכים למעלה מ 80 צעירים בני העדה האתיופית, עובדים ומתגוררים בקיבוץ, לומדים מקצוע ומשתתפים בסדנאות של כישורי חיים, ידיעת הארץ פעילות תרבותית ועוד.
זה המקום לציין כי לאחרונה עלה לאוויר אתר תכנית תל"מ משודרג, במסגרת "אתר הקיבוצים" והוא ישמש את הגורמים הקשורים לתוכנית, וכן עדכונים ומידע מועיל. לצפייה באתר המשודרג לחצו 
כאן.

הפסקת 10 לעוני

11043017_805...

פחות משבוע לבחירות ואלפי בני נוער מרחבי הארץ (נכון לעכשיו מעל 7,000) הצטרפו לקמפיין עם מטרה שאפתנית: לשים סוף, כאן ועכשיו, לעוני ולרעב בקרב ילדי ישראל. מארגני הקמפיין, תחת השם "מיליון ילדים - MillionKids", מחתימים דרך הוואטסאפ ובתי הספר אלפי בני נוער על עצומה אינטרנטית שדורשת מהפוליטיקאים לטפל באופן מיידי בעוני ומציעה תכנית ריאלית וישימה כיצד לעשות זאת. תנועת הנוער העובד והלומד היא מבין מארגני המיזם המעניין, כאשר רוב פעילי השטח הם חניכי התנועה. פעילות ראשונה התקיימה השבוע (יום ג') בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ תחת הכותרת "הפסקת 10 לעוני". מאות פעילים צעירים הקדישו את הפסקות ה-10 והשיעורים כדי להסביר על מצבם של כמעט מיליון ילדים ועל הפתרון שמוצע במסגרת העצומה. יצויין כי בתנועת  הנוער העובד והלומד מזמינים עוד גופים, מוסדות וקיבוצים להצטרף ולתמוך במיזם. לפרטים נוספי לחצו כאן.

 

 

Ceremony-Ein...

גאווה חיילית! אות מצטיין הנשיא והרמטכ"ל

איה שגיא, מנהלת פרויקט גרעיני צבר, ונוקי גולדפישרממחלקת הביטחון, גאים לעדכן על אותות הצטיינות שיקבלו בקרוב חיילי התנועה הקיבוצית. הראשונים הם ארבעה חניכי גרעין "צבר" שנבחרו לקבל אות מצטיין נשיא המדינה לחיילי צה"ל. מדובר באות הצטיינות שמעניק הנשיא ביום העצמאות, במעמד רה"מ, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל ובני משפחות החיילים. האות מוענק ל-120 חיילים וקצינים שנבחרו מכל יחידות צה"ל. ארבעה מהם, כאמור, מגיעים מגרעיני צבר: סמל אפרים בן יקר (20), מגרעין צבר שבעין-השלושה, עלה לישראל מאוסטרליה ומשרת כלוחם ביחידת "יהלום" של ההנדסה הקרבית; רב"ט צ'לסי גובר(22), מגרעין צבר שבקיבוץ מגן, עלתה לישראל מארה"ב ומשרתת ביחידת חילוץ והצלה של פיקוד העורף; סמל יונתן שטרק (21), מגרעין צבר שבניר-עוז, עלה לישראל מצ'ילה ומשרת כלוחם ביחידת 669 של חיל האוויר; רב"ט הילה קשאיי (19), מגרעין צבר שבקיבוץ כיסופים, עלתה לישראל מארה"ב ומשרתת כלוחמת בחיל התותחנים. בתנועה הקיבוצית נערכים להנעים את זמנם של הוריהם שיגיעו במיוחד לטקס.
בנוסף לכך, יתקיים לפני חג הפסח, הטקס השנתי לקבלת אות מצטיין רמטכ"ל. האות מוענקת ל- 50  קצינים מכל זרועות הצבא. הקצינים הנבחרים מומלצים ע"י מפקדיהם- בעבור תרומתם ליחידה ועל היותם דוגמה ומופת. בתנועה הקיבוצית גאים על כך שבין מקבלי תעודות ההצטיינות ערב פסח השנה- יהיה גם סרן גיא אלתר, בן אשדות-יעקב המשרת כמ"פ ביחידת 
"
יהלום" של ההנדסה הקרבית.
כל הכבוד!

 

 

10869863_793...

יום האישה

השבוע (8.3), צוין ברחבי העולם ובארץ "יום האישה". יום זה כבר הספיק להפוך ל"חודש האישה", במהלכו מבקשים להביע הערכה לנשים במגוון פעילויות ואירועים הנעים על ספקטרום שבין הבעת כבוד ואהבה כלפי נשים וציון הישגיהן הכלכליים, הפוליטיים, והחברתיים. גם בתנועה הקיבוצית ביקשו לציין את היום הזה ולנצלו לקריאה לנשים למעורבות חברתית מקיפה. זאת מתוך ראייה כוללת המבקשת לעודד נשים עם פוטנציאל הנהגתי איכותי לקחת על עצמן תפקידים קהילתיים וציבוריים משמעותיים. הילית בן צבי, מנהלת היחידה לנשים ומגדר: "בואו ננצל את החודש הזה כדי לקחת צעד קדימה לחשיבה איפה אני רוצה להשפיע, ולחוות מבפנים: מה מתאים לי לקדם, איפה התשוקה שלי לשנות, מה מניע אותי לפעולה אקטיבית במציאות הסובבת אותיזה בנפשנו. רק כשנגיע לאיזון מגדרי סביב שולחן מקבלי ההחלטות, ולשוויון הזדמנויות אמיתי, נוכל לדעת שיצרנו חברה מוסרית וערכית." 
לא נותר אלא להצטרף אל בן-צבי ולקרוא לכן
,
 נשות הקיבוצים, לצעוד קדימה
ולבטא את המנהיגה שבכל אישה- למען חברה מוסרית
ערכית ושוויונית יותר.

 

 

מספר אירועים מעניינים בקרוב:

  • האקורדיון החושני - הבשורה מלטביה ונצרת מתאחדים לתכנית משותפת. בין בתאריכים: 19-28.3.15, תקיים תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, סדרת הופעות. לפרטים לחצו כאן.
  • בינה- מזמינה למפגש התרשמות עבור תוכנית למנהיגות צעירה ביהדות וצדק חברתי, בישיבה החילונית בתל אביב. המפגש יתקיים ב-19.3. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • יום העיון השנתי של איגוד הארכיונאים הישראלי, יתקיים ב-19.3 בבית התנועה הקיבוצית. היום מוקדש הפעם לארכיונים ומגדר. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • האם יש לזכרון שפה? מפגש פתוח לכבוד הוצאת הספר: "נתן רפפורט-אמן יהודי", יערך ב-20.3 בבית התנועה הקיבוצית. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • "זכרון בסלון" מתקיים גם השנה בערב יום השואה בסלון הבית, בין חברים ואורחים. המפגש מחבר בין הזיכרונות לבין התכנים שנוגעים אלינו כאן ועכשיו. זהו אירוע מרשים והתנועה הקיבוצית קוראת למעוניינים להוביל פעילות זו בקיבוצם, ליצור קשר עם המארגנים ב: galeldor@gmail.com או בכתובת www.zikaronbasalon.com
  • העצרת המרכזית, הנועלת את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בישראל תערך בקיבוץ יד מרדכי. העצרת תתקיים בסימן 70 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה בהשתתפות נשיא המדינה, אלוף פיקוד הדרום ומזכ"ל התנועה הקיבוצית. לפרטים נוספים לחצו כאן.
 

__________

מחזירים את הרעש, לזכרו של גיא בוילנד

גיא בוילנד בן קיבוץ גינוסר, היה לוחם הנדסה קרבית שנהרג במבצע "צוק איתן". לצד שירותו בצה"ל, גיא הקדיש את כל חייו למוזיקה – הוא היה גיטריסט בלהקת המטאל "Silent Sin" שהוציאה לפני מספר שנים אלבום מוערך בתחומה, ועסק בסאונד מכל קצוות המוזיקה. בוילנד חלם על קריירה מוזיקלית, אלא שחלומו נגדע והוא נפל שלושה חודשים בטרם היה אמור להשתחרר משירות סדיר. כדי להנציח את זכרו, משפחתו וחבריו החליטו להפיק קונצרט רוק שיחגוג את חייו של גיא ויכלול הופעות רוק, בירה ושמחה – ערב שכולו גיא. המופע יתקיים על שפת הכינרת במתחם ההופעות והאירועים של מלון נוף גינוסר ב- 16 ליולי 2015 - סמוך ליום השנה לנפילתו של גיא במבצע צוק איתן. הפקת האירוע מצריכה משאבים רבים, והמארגנים ישמחו לתרומות ועזרה בגיוס כספים לטובת הקונצרט. מוזמנים ליצור קשר עם- שני: 050-9013099 או למייל:guyconcert@gmail.com
לפרטים נוספים, לחצו כאן.

 

 

שיהיה לכולנו סוף שבוע מהנה.... ושבת  שלום!

שי אלט, דובר התנועה הקיבוצית, 0586650088.

הוספת תגובה חדשה