דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 12/12/2014

לוגו תנועה

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

ניתן להוריד כקובץ וורד בלחיצה כאן וכקובץ PDF בלחיצה כאן                      אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן

 

______________5

קומונת השינשינים של התנועה הקיבוצית הקימה בשיתוף עם מתנדבי חברת נטפים, גינת תבלינים מדהימה עבור קבוצת נעל"ה (נוער עולה לפני הורים) בכפר גלים.
המתנדבות והמתנדבים יצרו ערוגות, טיפחו את האדמה בדשנים, פרשו צינורות טפטוף, והרכיבו מערכת השקיה ממוחשבת שנתרמה ע"י נטפים. בתום עבודות התשתית, שתלו המתנדבים יחד עם חניכי נעל"ה צמחי תבלין ונוי בערוגות הבושם בתקוה שהגינה תוסיף טעם לקליטתם בארץ של הנערות והנערים שהגיעו לישראל רק לפני 3 חודשים

 

 

____________...

במהלך השבוע נפגש מטה התנועה הקיבוצית עם מובילי "התנועה לעתיד הנגב המערבי".
"הקמנו את התנועה כי הבנו שאחרת לא נוכל להמשיך לגדל את ילדינו כאן," מספרת ענת חפץ מקיבוץ נירים. "האחריות ליצור להם עתיד בטוח ושפוי בבית שלהם ושלנו מוטלת על כתפינו, אף אחד לא יעשה את העבודה במקומנו. הבנו שעלינו לצעוק ולתבוע פתרון אמיתי, כי האלטרנטיבה היא קריסה ושקיעה של הנגב המערבי כולו."  
 
בארבעת חודשי פעילותה קיימה התנועה הפגנות, חוגי בית רבים, יזמה משמרות קבועות בצמתי הדרום והיא עובדת מל מקבלי ההחלטות ועם מומחים שונים כדי לקדם את מטרותיה. עם ההחלטה על הבחירות, נערכים חברי התנועה לתקופה של פעילות אינטנסיבית כדי לקדם את סדר היום שלהם מול המפלגות השונות. סוכם כי יוקם צוות פעילות משותף שיסייע בפעילות התנועה לעתיד הנגב המערבי

____________...

ביום שני האחרון התקיים בכנסת יום "הח"כלאי" יום בו כל פעילות הוועדות עתידה הייתה לעסוק בשאלות החקלאות הישראלית, עתידה, החינוך לחיים  חקלאיים ובסיוע שצריכה מדינת ישראל לאפשר ולתת לעובדי האדמה, לתעשיות החקלאיות וליישובים המתפרנסים מחקלאות. עקב ההתפתחויות הפוליטיות שהביאו לימים סוערים במשכן הכנסת  הצטמצם מעט היום אותו הובילו חברי הלובי החקלאי   ויחד עם זאת נשאר מרשים וחשוב עבור המשתתפים ועבור חברי הכנסת שניתנה להם הזדמנות אמתית ללמוד את הסוגיות הבוערות לחקלאים בישראל היום.

 

 

חשוב שתדעו -  תכנית הקורסים הענפה של מטה התנועה הקיבוצית יוצאת לדרך – ההרשמה מוגבלת: 
קורס מנהלי קהילה קיבוצית -פתיחה: דצמבר 2014 - ההרשמה נסגרת השבוע!(
קורס רכזי ביטחון סוציאלי -  פתיחה:  פברואר 2015
קורס העצמה מנהיגותית  במגזר הציבורי - פתיחה: מרץ 2015
קורס לפיתוח רכזי משק ומנהלים עסקיים בקיבוץ -  פתיחה: מרץ 2015
קורס להכשרת דובר/ת קיבוץ - פתיחה: אפריל 2015
לפרטים על תכני הקורסים, שכר לימוד, מיקום, מלגות ומועדים יש לפנות לשלומיתצימרינג, מנהלת המחלקה לפיתוח הון אנושי,   hr@tkz.co.il

 

 

__________-_...

פרופ' עוזי שביט קיבל את פרס ביאליק מטעם עיריית תל אביב- יפו

 

באירוע רב משתתפים קיבל שביט את הפרס מידי ראש העיר תל אביב מר רון חולדאי. הפרס ניתן לפרופ' שביט על פעילותו רבת השנים בהוראה, כתיבה, מחקר ועל תפקידו כמנכ"ל הוצאת הספרים "הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים". פרופ' שביט הינו חבר קיבוץ שדות ים וחבריו הרבים מהקיבוץ, יחד עם מזכ"ל התנועה הקיבוצית השתתפו באירוע המרגש.
 

 

 

____________...

 

"רק העובדה שאנחנו חלק מהגוף הנפלא שנקרא התנועה הקיבוצית אפשרה לנו לעבור את ימי המלחמה בשפיות ותקווה" אמרה השבוע לירז, מקיבוץ נירים בסיור פתיחת הקמפיין של יצחק הרצוג וציפי לבני שנערך בעוטף עזה. השניים הגיעו לקיבוצים ניר - עם ונירים להיפגש עם משפחות הפצועים וההרוגים ב"צוק איתן" ולשבת לשמוע את הקשיים והשאלות של חברי וחברות הקיבוצים.

 

 

____________...

התחדשות קואופרטיבית - לא רק סיסמא

 

צוות רב משתתפים קיים השבוע ישיבה חשובה בנושא פעילות המטה השיתופי והתנועה הקיבוצית בנושא קידום הקואופרציה בישראל. בצוות השתתפו נציגי ארגונים קואופרטיביים, נציגי מרכז הקואופרציה בישראל, פעילי המטה השיתופי ומזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי. הישיבה עסקה בקידום הפעילות המשותפת לסובבים את השולחן וביכולת של הגופים השונים להיות ממובילי רעיון הקואופרציה בישראל. 
 

 

____________...

תומכים בעסקים קטנים ויזמויות

 

בהתאם לחזונה של התנועה הקיבוצית ישב השבוע פורום חשוב אליו הגיעו נציגי גופים רבים ביוזמת ראש אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית דגן לוין והאחראית בו על היזמות והעסקים הקטנים אתי פלקסר. הנוכחים שמעו סקירה מטעם הגופים על פעילותם ובנו את הדרכים בהן מטה התנועה יכול וצריך לפעול למען אותם עסקים. העיסוק בנושא יגבר בשנת 2015 והושם כיעד מרכזי של אגף הכלכלה מתוך תפיסה כי הפעילות הכלכלית והעסקית של אותם עסקים יכולה להפוך ל"קטר" של הפעילות העסקית והחדשנות בפריפריה.

 

 

8 מליון שקלים לקיבוצים שאירחו את תושבי הדרום בצוק איתן– בשבועות האחרונים הושלמו המהלכים אותם הוביל מטה התנועה הקיבוצית יחד עם המועצות האזוריות להעברת הכספים מטעם משרד הביטחון ומשרד האוצר לקיבוצים שפתחו את לבם וביתם במהלך צוק איתן. כספים אלה הם סיוע ראוי וצודק למי שעמד במשימות מורכבות ביותר במהלך ימי הלחימה, לעתים במקומם של מוסדות המדינה.

 

 

____________...

מדור הגיל הרך במחלקת החינוך של התנועה הקיבוצית, בהובלתה של חלי זלינגר קיים השבוע יום עיון חשוב ומרתק למנהלי ומנהלות מערכות הגיל הרך בקיבוצים. היום עסק במיומנויות ניהול, בניית צוות, קידום אג'נדה חינוכית בתוך הפעילות השוטפת ועוד. משתתפות ומשתתפי הכנס יצאו בתחושה כי הרוויחו לאמתחתם הניהולית כלים משמעותיים ומקדמים.

___________2

מטה התנועה הקיבוצית הוזמן השבוע להתארח בפעילויות הענפות של תנועת "דרור ישראל" מייסודה של "הנוער העובד והלומד" בצפון הארץ. חברי מטה התנועה למדו את מערכיה הפנימיים של התנועה, שמעו על הפעילות החינוכית והערכית בתחומי נוער בסיכון, חינוך פורמלי ופעילות עם משרד החינוך, פעילות למען קיום משותף עם המגזר הערבי ועוד. הסיור, שביטא פנים חדשות לקשר בין מטה התנועה לבין חברי "דרור ישראל" סוכם בעיני כלל המשתתפים כחשוב לעתידו של שיתוף הפעולה בין הגופים העומדים זה לצד זה במאבק על דמותה של החברה הישראלית וערכיה.

ושתהיה לכולנו שבת שלום!

הוספת תגובה חדשה