דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

צעירי הנגב המערבי צעדו מתל אביב לירושלים בקריאה לשחרור החטופים

חמש שנים לאחר הצעדה שארגנו בני נוער מהנגב המערבי לירושלים במחאה על מציאות ביטחונית בלתי נסבלת, הם החליטו לעשות זאת שוב, והפעם - בקריאה לממשלה שתפעל לשחרור כל החטופים. מאות בני נוער מהנגב המערבי יצאו צעדו במשך חמישה ימים מכיכר החטופים בתל אביב אל משכן הכנסת בירושלים, ואליהם הצטרפו אלפי בני נוער מכל הארץ
הנערים והנערות מגיעים לירושלים ביום חמישי
הנערים והנערות מגיעים לירושלים ביום חמישי

לפני קצת יותר מחמש שנים, קבוצת בני נוער מהנגב המערבי החליטו לצאת למסע מחאה מביתם ועד למשכן הכנסת בירושלים תחת הכותרת "תנו לגדול בשקט". השבוע, חמש שנים אחרי, הם צעדו מכיכר החטופים לירושלים, הפעם למען שחרור החטופים. את הצעדה יזמו  שכב"ג שקד - נעורים כפר עזה ואליהם הצטרפו בני ובנות נוער נוספים מהאזור. ממקום מושבם בקיבוץ שפיים, לשם פונתה הקהילה לאחר 7 באוקטובר, אירגנו כ-35 נערים ונערות מכפר עזה מכיתות ט'-י"ב את הכל: בנו מסלול, סיכמו על מקומות לינה ודאגו לכל הנושא הלוגיסטי של הצעדה. תנועת הצופים ליוותה את הצעדה וסייעה בארגון.

הצעירים יצאו ביום ראשון בבוקר ולא נתנו גם למזג האוויר החורפי להפריע להם. "הגענו להחלטה שזה הרבה יותר חשוב מלימודים, ובית הספר הסכים איתנו", אמרה שירי יחיאלי, תלמידת י"ב מכפר עזה שאחיה יובל צעד בצעדה הקודמת, "כולנו איבדנו חברים, והרגשנו שלא שומעים אותנו מספיק. הגענו למסקנה שהנוער בארץ לא מספיק מעורב בעניין החטופים ולא ממש מודע למה שעבר עלינו ב-7 באוקטובר. אנחנו הולכים לעצרות אבל עדיין יש תחושה שהנוער לא מעורב מספיק. אז החלטנו להשמיע את הקול שלנו. לנו הצעירים יש כוח משלנו: אנחנו יכולים פשוט לקום ולהתחיל לצעוד".

והם אכן צעדו, ואליהם הצטרפו מדי יום נערים ונערות מקיבוצים ויישובים אחרים מכל הארץ וחניכי תנועות נוער שונות, שהתאכזבו לגלות שהם לא יכולים להצטרף לשינה בחניוני הלילה. בכל ערב התקיימו מעגלי שיח בנושאים שונים שבהם סיפרו הנערים והנערות מקיבוצי הנגב המערבי לאלו שבאו לתמוך בהם על חוויותיהם מאותה שבת ארורה ושוחחו עמם על המצב והצעדים הדרושים. ביום חמישי הגיעו כמתוכנן לכנסת שם קיימו את העצרת. היה עוצמתי ומרגש וכל הכבוד לצעירים ולצעירות!

הוספת תגובה חדשה