דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פתרון למצוקת הדיור בערבה הדרומית: הושלם מיזם הקמתן של 120 יחידות דיור חדשות בקיבוצי חבל אילות

הסתיימה הקמתן של 120 יחידות דיור חדשות בעשרת קיבוצי המועצה האזורית חבל אילות, ובכך הושלם מיזם הדיור הגדול ביותר שידע האזור בשנים האחרונות, "בית קטן בערבה", שנועד לקדם את הצמיחה הדמוגרפית של חבל הארץ הדרומי.
פתרון למצוקת הדיור בערבה הדרומית: הושלם מיזם הקמתן של 120 יחידות דיור חדשות בקיבוצי חבל אילות
בית קטן בערבה בקיבוץ קטורה. צילום: המועצה האיזורית חבל אילות

השבוע התקיים אירוע גזירת הסרט לפרויקט, שבו השתתפו נציגי משרד השיכון ונציגי הגופים הרבים שהיו שותפים למיזם. המשתתפים החלו את היום בסיור בשכונה החדשה (25 בתים) שהוקמה בקיבוץ קטורה ולאחר מכן התקיים טקס במועצה האזורית.

קיבוצי הערבה הדרומית חשו בשנים האחרונות היטב את מצוקת הדיור. בשל כך, הם החליטו לשלב ידיים, לגשת יחדיו לקול הקורא של משרד השיכון – ולקדם עם המועצה האזורית מהלך של מימון משותף של המיזם – שמטרתו צמיחה והתחדשות של חבל אילות.

במיזם הושקעו 120 מיליוני שקלים, מתוכם 33 מיליון שקלים שניתנו כמענק ממשרד השיכון ומשרד האוצר. נוסף על כך, השתתפו במימון "בית קטן בערבה" קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית, בנק לאומי, הסוכנות היהודית, החטיבה להתיישבות, קרן JNF (Jewish National Fund) וגופים אזוריים בערבה הדרומית. 

כבר כעת, לאחר שהושלמו בניית הבתים ופיתוח הנוף בשכונות החדשות, אוכלסו כמעט כל הבתים – רבים מהם על ידי משפחות חדשות שבאו להתיישב בערבה הדרומית.

בית קטן בערבה
מימין: פלורנסיה פליסצ׳וק, ד"ר חנן גינת, אסנת קמחי
(נציגת משרד הבינוי והשיכון) וניר מאיר.
צילום: ארן דולב.

פלורנסיה פליסצ'וק, מנהלת הפרויקט: "בית קטן בערבה הוא אינו רק מיזם כלכלי, אלא מיזם של התיישבות, ציונות וערבות הדדית. הקיבוצים הבינו שהדרך היחידה להיכנס לפרויקט ולקבל הלוואות בתנאים נוחים – היא באמצעות כניסה אליו כולם ביחד. זו הערבות ההדדית שאנחנו כל הזמן מדברים עליה. קיבוצים חזקים ויתרו על תנאים טובים יותר כדי שקיבוצים חזקים פחות יוכלו לקבל הלוואה שהם לא היו חולמים עליה".

ד"ר חנן גינת, ראש המועצה האזורית חבל אילות: "הפרויקט הגדול הזה יאפשר לנו לזכות במשפחות צעירות שיצטרפו לחיים במרחבים הגדולים והפתוחים שלנו בחבל אילות ולילדים שלהן ליהנות מהחינוך המשובח שלנו. אנחנו כבר מסתכלים קדימה לפרויקט הבא כדי להמשיך לצומח ולהתחדש - גם בשנים שיבואו".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "התנועה הקיבוצית פרוסה מאלרום ועד אילות, ועוד לפני קום המדינה יישבה את כל חלקי הארץ ומאז ועד היום סימנה ומסמנת את גבולותיה. בשבוע שעבר סיירתי ביחד עם מטה התנועה הקיבוצית בכמה מן הקיבוצים אשר בהם בוצע הפרויקט והתרגשנו לראות את הבתים - שהיינו שותפים לבנייתם במסגרת ערבות קמ"ע - עומדים בקיבוצים ומלאים במשפחות חדשות ו-ותיקות. כמי שליווה את הפרויקט מראשיתו, יחד עם חבריי במועצה האזורית חבל אילות, אני מבטיח שנמשיך להצמיח את חבל הארץ המרהיב הזה".

המועצה האזורית חבל אילות משתרעת על פני 2.6 מיליון דונם והיא המועצה השנייה בגודלה בישראל – 13% משטחה של המדינה. מלבד עשרת הקיבוצים, יש בה גם שני יישובים קהילתיים – ובסך הכל כ-5,200 תושבות ותושבים. צמיחה דמוגרפית היא היעד המרכזי של המועצה לשנים הקרובות, עם תחזית שאפתנית להגיע ל-8,000 תושבים בשנת 2030.
 

הוספת תגובה חדשה