דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרס ישראל לאורנה שמעוני – הצטרפו גם אתן ואתם לתמיכה

התנועה הקיבוצית החליטה, כזכור, להגיש את מועמדותה של אורנה שמעוני בת ה-80 לקבלת פרס ישראל על מפעל חיים עבור תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. לאחר ההכרזה על המועמדות נפתח דף פייסבוק הקורא לציבור לתמוך במועמדותה המתבקשת של אורנה. אנו קוראים גם לכל החברים, חברות, תושבים, בנים ובנות בקיבוצים להצטרף לדף ולתמוך
אורנה שמעוני, שותלת משקה ומטפחת את "גבעת הפרחים שנקטפו" לזכרן של שבע הנערות מבית שמש שנרצחו
אורנה שמעוני, שותלת משקה ומטפחת את "גבעת הפרחים שנקטפו" לזכרן של שבע הנערות מבית שמש שנרצחו

"אני מצדיעה לאורנה שמעוני על כל פעולה", "את לא צריכה פרס, את הפרס בעצמו למדינת ישראל", "אורנה אישה יקרה וצנועה שמובלת על ידי ערכי היסוד של החברה הישראלית" - אלו רק חלק מהתגובות בדף הפייסבוק שנפתח – "פרס ישראל לאורנה שמעוני".

הראשון שהביע תמיכה במועמדותה של אורנה היה נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שבסרטון ברכה ששלח לפתיחת ועידת התנועה הקיבוצית ה-6 אמר, בין היתר, כי הוא "תומך בכך שאורנה שמעוני, נציגת הקיבוצים, תקבל את פרס ישראל על מפעל חיים כיוון שהיא מביאה לידי ביטוי את הסיפור המופלא של התנועה הקיבוצית".

אורנה, בת תל יוסף וחברת אשדות יעקב מאוחד, שכלה את אחיה, שמואל ז"ל, שהיה טייס ונהרג בתאונת אימונים, וכעבור שנים גם את בנה, סגן איל שמעוני ז"ל שנפל בזמן שירותו הצבאי בדרום לבנון, בסמוך למוצב ריחן. אורנה הייתה פעילה מרכזית במאבק למען יציאת צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון, הקימה ומתחזקת שנים רבות את "גבעת הפרחים שנקטפו" – אתר זיכרון באי השלום להנצחת שבע הנערות שנרצחו על ידי חייל ירדני בנהריים והיא הרוח החיה והפועלת מאחורי "בית איל" – בית לזיכרון הנופלים ולקידוש החיים – המשמש מרכז לשילוב אנשים עם מוגבלות או צרכים מיוחדים יחד עם כל גווני הקהילה השונים, באמצעות פעילות תרבותית, חינוך, בריאות וספורט. בבית איל פועל גם המרכז להנצחת הנופלים על  אדמת לבנון ובפעולות האיבה שיצאו ממנה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר לאחר ההכרזה על הגשת המועמדות בוועידת התנועה: "בעשייתך, ובהווייתך אורנה, את מייצגת את הרוח הקיבוצית והרוח הישראלית. הלב הגדול שלך והנתינה האינסופית שלך, בשילוב הנחישות שבה את פועלת (שאיש אינו יכול לעמוד מולה ולסרב לבקשותייך) והאמונה בצדקת דרכך ובמאבקים למען הטוב המשותף, מהוות דוגמה לכולנו כיצד מתוך אובדן יוצרים חיים, מתוך זיכרון מייצרים תקווה ולצד זיכרון תורמים לקהילה. התנועה הקיבוצית גאה להציג את מועמדותך לפרס ישראל ואני מאמין שאין ראויה ממך לקבלת הפרס".

הוספת תגובה חדשה