דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרופ' אסף מידני מגבעת ברנר נבחר כחבר המועצה להשכלה גבוהה

ביום שלישי התקיים טקס בבית נשיא המדינה בו נבחרו חברי וחברות המועצה להשכלה גבוהה ה-14. בין חברי המל"ג החדשים אשר קיבלו את המינוי מנשיא המדינה ושרת החינוך, נבחר גם פרופ' אסף מידני
פרופ' מידני מקבל את כתב המינוי מנשיא המדינה, יצחק הרצוג, ושרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון
פרופ' מידני מקבל את כתב המינוי מנשיא המדינה, יצחק הרצוג, ושרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון

מידני, פרופסור מן המניין ועורך דין, חבר קיבוץ גבעת ברנר ויליד רחובות, הוא מבכירי חוקרי המדיניות, הניהול והמשפט הציבורי בישראל. הוא כיהן כדיקן ביה"ס לממשל וחברה במכללה האקדמית תל אביב יפו וכנשיא האגודה הישראלית למדע המדינה. פרופ' מידני בעל מוניטין בינלאומי, פרסומיו העוסקים בתחומי המדיניות הציבורית, המשפט והפוליטיקה זכו בפרסים ומלגות, ובנוסף כיהן גם כחוקר-אורח באוניברסיטאות בעולם כגון ברקלי שבקליפורניה ואוקספורד שבאנגליה.

לפרופ' מידני ניסיון ניהולי וציבורי מגוון, ובין היתר שימש כיו"ר החברה הממשלתית לתיירות, דירקטור ברשות לפיתוח כלכלי של עיריית תל אביב-יפו וכחבר הוועדה הציבורית למימון מפלגות בכנסת ישראל. 

פרופ' מידני: "ההשכלה הגבוהה היא מנוע צמיחה חיוני של המשק, ומהווה גורם המשפיע על החוסן ועל הביטחון הלאומיים. אני מתרגש להימנות על חברי המועצה הלאומית להשכלה גבוהה ה-14 ואפעל לביצור תשתיות המחקר והפיתוח, ועל חיזוק מקומה של ישראל בקדמת הבמה האקדמית העולמית". 

המועצה היא המוסד הממלכתי לענייני השכלה גבוהה בישראל והוקמה מכורח חוק המועצה להשכלה גבוהה תשי"ח-1958. המועצה מתווה את מדיניות ההשכלה הגבוהה במדינה, וכרשות פיקוח ממלכתית היא הגוף המפקח על הקמת האוניברסיטאות והמכללות האקדמיות החדשות, על הרחבת מוסדות להשכלה גבוהה קיימים ואישור תארים, פיקוח על הענקת תארים מדעיים, העברת הכספים מהממשלה למוסדות והצעות לקידום חקירה מדעית בנושאים שונים. 

הוספת תגובה חדשה