דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ערבות הדדית ומעורבות בתהליכי הקליטה לקיבוץ - איך ניתן להתנהל סביב זה בצורה הכי מיטבית?

מה בין האבחון האקטוארי שעוברים הנקלטים להבנת עומק של הערבות ההדדית בקיבוץ? מה בין עבודת ועדת קליטה לעבודת צוות הפנסיה? ואיך הכל מתחבר? מפגש זום שיייערך ביום ראשון הקרוב (30.7) יעסוק בנושאים אלה יבקש להציג תפיסת עבודה מיטבית בקיבוץ. במפגש יוצג מדריך שנוצר עבור הקיבוצים לניהול היבט זה בתהליכי הקבלה
צילום: יובל הרציגר
צילום: יובל הרציגר

כחלק מתהליכי הקבלה לחברות, הנקלטים מתוודעים למשמעויות ולדרישות הכרוכות במנגנוני הערבות ההדדית בקיבוץ – צבירה פנסיונית, ביטוחים שונים, מיסוי דיפרנציאלי, תשלומי ערבות הדדית ועוד. לפיכך, בתוך תהליך הקבלה והקליטה יש צורך להסביר לנקלטים את מהותה של הערבות ההדדית, כמרכיב יסוד בזהות הקיבוץ וגם כמחויבות חוקית, וכן לבחון את ההיבטים הללו כחלק מבחינת ההתאמה והעמידה בתנאי הסף לקליטה.

במפגש זום שייערך בנושא, שנבנה בשיתוף פעולה בין התנועה הקיבוצית וחברת אקו-סט פוינט העוסקת באבחון אקטוארי וייעוץ פנסיוני לקיבוצים, יוצגו נקודות מבט שונות בהיערכות וגיבוש ההתנהלות הקיבוצית המיטבית סביב סוגיות אלה.

המפגש ייפתח בהרצאה של עו"ד מרב ניב (המחלקה לקיום קואופרציה בתנועה הקיבוצית) על הערבות ההדדית כאבן יסוד בזהות הקיבוץ. אחריה יציג שלום פרץ, מנהל הקהילה בקיבוץ בית קשת, את הנוהל שהתגבש ומתקיים בקיבוץ סביב תהליכי קליטה משמעותיים. איילת הריס וענת מרלא (ראשות אגף חברה וקהילה במשותף) יציגו את האופן שבו ניתן לחבר את הנקלטים לשיח ותפיסה של הערבות ההדדית. אדי קודלש (אקו סט פוינט) ידבר על עקרונות ודגשים בממשק בין תהליך הקבלה להיבטים פנסיוניים וביטוחיים וממשקי העבודה עם צוות הפנסיה ויועץ הפנסיה. ולבסוף תינתן כמובן אפשרות לשאול ולהתייעץ עם המומחיות והמומחים.

במפגש יוצג גם מדריך שנוצר על ידי התנועה הקיבוצית ואקו סט פוינט עבור הקיבוצים לניהול היבט זה בתהליכי הקבלה.

המפגש יתקיים בזום ביום ראשו הקרוב, 30.7.23, בין השעות 14:00-15:30. לפרטים והרשמה – לחצו כאן

תגובות

קליטה
דניאלה קשת
שלום רב,
החמצתי את הזום ,האם אפשר לשלוח לי את המדריך ?
ככל ויש קליטה בקיבוץ שיתופי לעו"ד עצמאי ,יחיד,ילידת 62 - אשמח על קשר .
דניאלה קשת 0544263466
dkadv@orange.net.il

הוספת תגובה חדשה