דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"על שפת ים כנרת" - סיור מטה התנועה בגינוסר

מטה התנועה הקיבוצית, בראשות המזכ"ל ניר מאיר, המשיך בסיוריו הפיזיים בקיבוצים הנערכים בימי שני, ולפני שלושה שבועות (14.3) הגיע לביקור בקיבוץ גינוסר המשתייך למועצה האזורית עמק הירדן. את הביקור הוביל ערן גליק, רכז האזור
מטה התנועה הקיבוצית בביקור בגינוסר על רקע הכנרת המלאה והיפה
מטה התנועה הקיבוצית בביקור בגינוסר על רקע הכנרת המלאה והיפה

בשנת 1937 נוסד על חופה המערבי של הכנרת קיבוץ גינוסר, השלישי מבין קיבוצי 'חומה ומגדל'. בין מייסדיו ומחבריו הבולטים היה יגאל אלון, מפקד הפלמ"ח, אלוף בצה"ל ושר בממשלות ישראל. עם השנים גדל הקיבוץ והוא מונה היום למעלה ממאתיים וחמישים חברים.

הביקור בקיבוץ התחיל במרכז הימי של גינוסר. יפעת לוי, בת הקיבוץ ומנהלת המרכז הימי, סיפרה לנוכחים על הימים הרחוקים בהם היתה הפעילות הימים מרכז הפעילות בקיבוץ ובני משק אף התחרו באולימפיאדה בענף השייט. השנים שחלפו והשינויים בגינוסר הביאו  לידי כך שהפעילות הועברה לעמותה חיצונית. לפני כשנתיים החליטו החברים "להחזיר עטרה ליושנה" ולהשיב את הפעילות לידיהם ואת הילדים לפעילות. כיום שטים עשרות ילדים מגינוסר, מידי שבוע, במסגרת מועדון השייט הקיבוצי ומעצימים את גאוות היחידה המקומית.

ממרכז השייט המשיכו חברי מטה התנועה אל מבנה 'הכוורת' הייחודי הנמצא בלב הקיבוץ. המבנה שימש כמועדון התרבות וספריית הקיבוץ, ניטש והוזנח עד שלפני מספר שנים שכר אותו יזם חבר קיבוץ, ערך בו שיפוץ עיצובי משמעותי והפך אותו לחללי עבודה בגדלים שונים במתכונת We Work, המושכרים למעוניינים בכך. סמוך למבנה הכוורת, בפרוזדור הדשא הגדול של הקיבוץ, המשתרע ממבני הציבור אל שפת הכנרת, עמדו חברי המטה על האתגר הניצב בפני החברים בגינוסר, כשרבים רבים באים מבחוץ להינפש בשטח הקיבוץ, בשבתות, חגים ובחופשת הקיץ, על כל המשמעויות הנגזרות מכך.

במועדון החברים נפגשו חברי מטה התנועה עם חברים בוועד ההנהלה של הקיבוץ ושמעו סקירה על הפעילות החברתית והכלכלית העניפה במקום מפיהם של ליאור לופן, יו"ר ועד ההנהלה, יפתח לשם, מנהל הקהילה, ואיתן אלוני, רכז הקרקעות, שלושתם בני הקיבוץ. כן נכח במפגש אמנון צורף, חבר גינוסר, שהיה בעבר פעיל בתנועה. המנהלים בגינוסר מנו את האתגרים עימם מתמודדים בקיבוץ: השלמת שיוך הדירות, הצמיחה הדמוגרפית ושימור המסורות  המקומיות.

הדס דניאלי ילין, המשנה למזכ"ל התנועה, הציגה בפני חברי וועד ההנהלה סרטון המתמצת את פעילות מטה התנועה עבור הקיבוצים ולמען החברה הישראלית ועדכנה את הנוכחים כי הקיבוצים עשויים לשמש כציר מרכזי בהכנות לקליטת העליה הצפויה ממזרח אירופה, כתוצאה ממלחמת רוסיה באוקראינה ועל הפעילות האינטנסיבית הנעשית בתחום זה. מנהלי האגפים במטה התנועה סיפרו על מגוון הפעילויות הנעשות בתנועה והזמינו את מנהלי גינוסר להפיץ אפשרויות אלה בקרב מנהלי הפעילויות השונות והחברים בקיבוץ.

את המפגש סיכם מזכ"ל התנועה ניר מאיר, שסיפר על ההתמודדות עם האתגרים שמזמנים לקיבוצים רשויות המדינה. הוא  עדכן על ההתפתחויות "החמות", במהלך המפגש, בנוגע לכוונת משרד האוצר להפעיל באופן חד צדדי את הרפורמה בחקלאות. את דבריו חתם מאיר בהדגשת הצורך במאבק על הזהות והחקלאות הקיבוצית – שאינה מובנת מאליה - ואת ההתגייסות הנדרשת מצד הקיבוצים והמרחב הכפרי כולו, כדי לשמר את הערכים הייחודים להתיישבות הכפרית בישראל.

הוספת תגובה חדשה