דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עושים פאן עם ילדי איל"ן

קיטנות איל"ן בקיבוצים הן המרענן הרשמי של הקיץ: כבר יותר מעשרים שנה מקיים איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) קייטנות קיץ בקיבוצים, מושבים ויישובים נוספים, בהן משתתפים ילדים ובני נוער עם מוגבלות פיזית ומוטורית. נערי ונערות הקיבוץ מלווים את המשתתפים תוך כדי בילוי ואטרקציות ועוזרים להם בכל מה שדרוש. "החיבוקים והדמעות בסיום הקייטנה מעידים על עומק הקשר שנרקם במהלכה", מספרת מנהלת הקייטנה המשותפת לאשדות יעקב איחוד ומאוחד
נוער לנוער באשדות יעקב. צילום: סמדר ינאי
נוער לנוער באשדות יעקב. צילום: סמדר ינאי

האירוח בקיבוץ אורך חמישה ימים מלאים של היכרות, הדרכה וחוויות משותפות, כשבני הנוער מהקיבוץ מדריכים, מלווים ועוזרים לילדי איל"ן בכל המשימות היומיומיות, וכמובן באטרקציות בסביבת הקיבוץ. המשתתפים הם ילדים ובני נוער בגילי 7-21 עם מוגבלות פיזית ומוטורית, הלומדים במערכת החינוך הרגילה או בבית ספר לחינוך מיוחד.

סמדר ינאי היא מנהלת הקייטנה המשותפת של אשדות יעקב, איחוד ומאוחד, המתקיימת כבר 23 קיצים. "עבור הנוער שלנו זהו שבוע של נתינה וקבלת האחר", היא מספרת. "השנה התארחו אצלנו תשעה חניכים, והם זכו לליווי צמוד של 45 בני ובנות נוער מחברת הנעורים המשותפת לאשדות איחוד ומאוחד, ולעזרה של הורים רבים שנרתמו לעזור לנו בתפעול".

הקייטנה הייתה המנה העיקרית, אך קדמו לה שורת פעילויות הכנה, הדרכה והסברה לבני הנוער, והתרמת חברי הקיבוץ וגופים שונים כדי לגייס את המשאבים למבצע חינוכי מורכב כזה, שכלל בילוי בבריכה, בכנרת, פעילויות יצירה, ספורט, מוזיקה, היכרות עם בעלי חיים ידידותיים וחוויית אורח החיים הקיבוצי. אירוע השיא בקייטנה התרחש בערב האחרון, כאשר ילדי איל"ן התארחו בבתים של המארחים, אכלו ביחד ארוחת ערב והמשיכו למסיבת ריקודים משותפת. "הפרידה בסיום הקייטנה היא תמיד מרגשת, ומלווה בחיבוקים ודמעות", מספרת סמדר, ומוסיפה כי "זה מעיד על הקשר החם והאמיתי שנרקם לאורכו של השבוע".  

הוספת תגובה חדשה