דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סל קליטה: המדריך לקליטה לחברות וצמיחה מיטבית בקיבוץ

חוברת שהפיקה מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה מנסחת תפיסה מקצועית ומנגישה כלים וידע לעוסקות ולעוסקים בתחומים אלה בקיבוצים
סל קליטה כריכה חיצונית
המדריך המלא, עכשיו בנייד הקרוב לידיכם

כל קיבוץ העוסק בקליטת חברות וחברים חדשים (ולפי הנתונים, מדובר בקרוב ל-100 אחוז מהקיבוצים כיום) כבר מבין את המורכבות ומכלול ההיבטים בהם נוגעת הקליטה. נראה שאין תחום בקיבוץ שאינו מושפע מ- או משפיע על – הצמיחה העתידית של הקיבוץ. ריבוי הממשקים מחייב את מי שמוביל/ה את התחום הזה בקיבוצים ללמידה מתמדת.

מדריך "סל קליטה" נועד לייצר שפה משותפת בנושא הקליטה במרחב הקיבוצי, לאגם במקום אחד ידע ומידע מקצועי וגם להנגיש כלים, רעיונות ודוגמאות שיכולים לשמש את הקיבוצים בתהליכים שהם מובילים.

המדריך מבוסס בעיקרו על חומרים שנאספו על ידי משתתפות ומשתתפי קורס קיבוצומח שנערך ב-2021, בסיוע משמעותי של איילת אפשטיין מכפר עזה, על בסיס ההרצאות והחומרים בקורס שהועברו על ידי מומחי/ות תוכן מהתנועה הקיבוצית ומחוצה לה, וכן על הידע המגוון שנאסף במחלקה בשנים האחרונות במפגשים, הכשרות וכנסים.

 פרקי החוברת כוללים את התחומים הבאים: אסטרטגיה לצמיחת הקיבוץ, זהות הקיבוץ ומהות החברות, תשתית ארגונית, תשתית פיזית וקניינית, היבטים כלכליים, שיווק  מידע והסברה, תהליכי הערכה ובחינת התאמה, ליווי והשתלבות ובינוי קהילה קולטת.

כל פרק כולל עקרונות עבודה, נתונים וידע וגם קישורים לכלים יישומיים. החוברת היא דיגיטלית, על מנת לאפשר תיקונים, תוספות ועדכונים אחת לכמה זמן.

"אנחנו מבקשות להודות לכל השותפות והשותפים שלנו – רכזות ורכזי הצמיחה והקליטה וממלאות וממלאי התפקידים בקיבוצים ובמועצות האזוריות, פעילות ופעילי התנועה ולכל מי שעוסק בתחום החשוב והמרתק הזה, על החוכמה והניסיון שמצאו את דרכם אל תוך החוברת ומסייעים לנו מדי יום בעבודתנו," אומרות איילת הריס וענת מרלא שריכזו את הפקת החוברת.

הוספת תגובה חדשה