דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נערכים בשגרה מוכנים בחירום: ערכת הנחיות לשעת חירום נשלחת לכל הקיבוצים

התנועה הקיבוצית הפיקה עבור כלל קיבוציה ערכה שכותרתה "נערכים בשגרה מוכנים בחירום", ובה שורת הנחיות לקיבוצים להיערכות בעת שגרה בתחומים השונים של חיי הקיבוץ לקראת שעת חירום עתידית, ופרטי התקשרות למרכז ההפעלה התנועת. הערכה נשלחת בימים אלה לקיבוצים
לוגו מוכנות בחירום של התנועה
"לוודא היום שאנו ערוכים לאירוע של מחר"

אלעד אורמיאן ודודו מלול, עוזריו של מזכ"ל התנועה ליאור שמחה, הפיקו את הערכה, אשר בפתחה הוא מסביר המטרה שלשמה נועדה, והיא ל"וודא היום שאנו ערוכים לאירוע של מחר". עוד כותב שמחה כי "המטרה בשעת חירום היא יצירת רצף תפקודי ב-72 השעות הראשונות לאירוע, בביטחון, בהצלחה ובבריאות, בחינוך וברווחה".

הערכה כוללת בין ההנחיות המוצעות בה הכנת רשימת אוכלוסייה עדכנית המקיפה גם תושבים זמניים ועובדים, רשימה של בעלי צרכים מיוחדים, הכנת הקיבוץ ושלבי קליטת קיבוץ מפונה, הכנת תיק פינוי והתייחסות לכל סוגי האוכלוסיות, קביעת ממלאי תפקידים הנדרשים להישאר בקיבוץ בעת פינוי, בדיקת ציוד רפואי ותרגול א.נשי הרפואה בקיבוץ. בתחום הלוגיסטיקה נכתב בערכה כי הכנת ציוד בשגרה תאפשר לתת מענה ראשוני לחברים ותעניק לקיבוץ עצמאות תפקודית בשעות הראשונות לאירוע. המוכנות כוללת הכנת מיכל סולר לחירום או יצירת מינימום מלאי סולר ואפשרות שאיבה ללא חשמל, חיבור מערכות חיוניות - מים ודלק - לגנרטור חירום. הכנת מלאי מים ל-72 השעות הראשונות, בהיקף של שמונה ליטר מים לנפש, מעל גיל שנתיים, והכנת מלאי מזון בסיסי לשלושת הימים הראשונים, פנסים וסוללות בכל בית, ערכות עזרה ראשונה, מטען נייד לסלולרי לממלאי תפקידים, מקלטי רדיו וסוללות גיבוי גם למכשור רפואי חיוני.

תחומים נוספים אליהם התייחסות בערכה הם קיום משק החי, היערכות מערכת החינוך לאירוע חירום, כמו מילוי "מסמך היערכות מערכת החינוך למצב חירום", זהות ממלאי התפקידים, הכנת ערכות חירום חינוכיות, ותיק עזרה ראשונה מלא בכל מסגרת. בערכה התייחסות לנושא המידע לציבור, לו תפקיד חשוב ביצירת האמון, ובהשגת שיתוף פעולה של הציבור. חשוב להגדיר "דובר" לקיבוץ שיעמוד מול תקשורת חוץ ופנים והכנת רשימת מספרים עדכנית ליידוע הציבור. בחלק האחרון של הערכה מידע על מרכז הפעלה בחירום של התנועה הקיבוצית, זהות מנהלי המכלולים ודרכי התקשורת אליהם.

הוספת תגובה חדשה