דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נמשכת התנופה בחבל אילות

130 יחידות דיור ייבנו בשנתיים הבאות בשישה קיבוצים בחבל אילות במסגרת פרויקט "בית חדש בערבה". הקרן התנועתית "קמ"ע" סיפקה ערבויות להלוואות שנטלו הקיבוצים מהבנקים למימוש הבנייה
הנחת אבן פינה לבית חדש בערבה - תמונה קבוצתית של השותפים. צילום: אייל סגל
הנחת אבן פינה לבית חדש בערבה - תמונה קבוצתית של השותפים. צילום: אייל סגל

חבל אילות ממשיך בתנופת הפיתוח: בשבוע שעבר הונחה אבן פינה לפרויקט "בית חדש בערבה" במסגרתו ייבנו בשנתיים הבאות 130 יחידות דיור חדשות בשישה מקיבוצי חבל אילות – אילות, אליפז, יהל, לוטן, סמר וקטורה. הפרויקט יוצא לדרך שנה בלבד אחרי סיום אכלוסן של 120 יחידות דיור בעשרת קיבוצי המועצה, במסגרת המיזם הקודם - "בית קטן בערבה".

בטקס שהתקיים בקיבוץ אילות נכחו נציגי הארגונים השותפים – המועצה האזורית, המינהל לענייני הכפר במשרד הבינוי והשיכון, החטיבה להתיישבות, התנועה הקיבוצית, הארגון הכלכלי האזורי "ערדום", משקי הנגב וגופים נוספים.

ראש המועצה האזורית אילות, ד"ר חנן גינת, יוצק מלט על אבן הפינה
ראש המועצה האזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת, יוצק
מלט על אבן הפינה. צילום: אייל סגל

ראש המועצה האזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת, סיפר כי בימים אלה הם מפתחים מנועי צמיחה בתחומי התיירות, החקלאות, חקלאות המים, התעשייה והאנרגיה המתחדשת, ואמר: "לשמחתנו, הביקוש לבתים בחבל אילות גדול מאד – גדול יותר מההיצע – וזו סיבה מצוינת לקדם את פרויקט 'בית חדש בערבה'. אבל, צמיחה והתפתחות אינן רק סוגיה של דיור והן מחייבות אותנו להיערך כראוי ולעשות התאמות בתחומי החינוך, התעסוקה, התחבורה, התברואה, השירותים החברתיים ועוד. ביחד, נצליח במשימות הגדולות שלפנינו".  

אסנת קמחי, מנהלת המינהל לענייני הכפר במשרד השיכון בירכה את הקיבוצים וציינה כי "חבל אילות הוא דוגמא טובה לחבל ארץ המיישם הלכה למעשה את מדיניות משרד השיכון של צמיחה בפריפריה".

אודי פלד, יו"ר קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית, סיפר בטקס על מעורבות הקרן במתן ערבויות להלוואות שלקחו הקיבוצים לטובת בניית הבתים בפרויקט, בהסדר המאפשר את הבנייה באזור כה מאתגר. פלד הודה בשם התנועה הקיבוצית וקמ"ע לנציגי הקיבוצים "המבצעים ומקיימים יום-יום, הלכה למעשה, את אותה מטבע לשון שנשמעת היום כה ארכאית אבל היא עדיין כל כך אקוטית, נכונה ומדויקת: הפרחת השממה". פלד ציין בדברים שנשא את פלוֹרנסיָה פליסצ'וק (קטורה), מנהלת הפרויקט מטעם המועצה וארגון 'ערדום' (האגודה השיתופית חקלאית של קיבוצי חבל אילות), אותה הגדיר "המנוע הבלתי נלאה, שדוחף ללא לאות את הפרויקט ההתיישבותי והחברתי האדיר הזה".

הוספת תגובה חדשה