דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נמשכת ההרשמה לקורס השנתי להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוצים

כבר עשור שבכל שנה מתאספים חברי קיבוצים, מהגולן ועד הערבה, במרכז האקדמי רופין כדי ללמוד את תפקיד ניהול הקהילה הקיבוצית, לרכוש ידע וליהנות מחכמת העמיתים והניסיון הרב הצבור בכיתה. לקראת המחזור התשיעי של הקורס שייפתח בחודש הבא, שיתפו כמה מבוגרי הקורס כיצד הוא תרם להם והשפיע על תפקודם המקצועי
ליאור עידוד, מזכיר שפיים, מקבל את תעודת סיום הקורס ממזכ"ל התנועה, ניר מאיר. מימינם: שלומית צימרינג
ליאור עידוד, מזכיר שפיים, מקבל את תעודת סיום הקורס ממזכ"ל התנועה, ניר מאיר. מימינם: שלומית צימרינג

תפקיד מנהל.ת הקהילה ומזכיר.ת קיבוץ נוגע בתחומי חיים רבים של הקהילה הקיבוצית, ולכן זהו קורס ארוך הנמשך כחצי שנה וכולל 15 מפגשים פעם בשבועיים. על מנת לעודד חברי וחברות קיבוצים להשתתף בקורס, התנועה הקיבוצית מעניקה מלגה שמפחיתה את שכר הלימוד עבורם. לקראת פתיחת הקורס הבא בתאריך 26.11.21 יצאנו לראיין כמה בוגרים של המחזור האחרון ולשמוע מהם מה הרוויחו מהקורס ומדוע הם ממליצים לחברים וחברות נוספים להירשם אליו.

עובד בן זאב, מקיבוץ שמיר, מספר שהחליט להשתתף בקורס משום שהתלבט אם להגיש מועמדות לתפקיד מנהל הקהילה בקיבוצו ורצה לקבל עליו פרספקטיבה מקיפה והכשרה מכוונת. למרות שכיהן כיו"ר קיבוץ, עובד אומר שרכש בקורס ידע מעמיק בנושאים שאותם הכיר רק באופן שטחי והבנה טובה יותר של התפקיד, חיזק את הקשר עם התנועה הקיבוצית ופעיליה היכולים לסייע בתחומים שונים וקיבל כלים ניהוליים מעולים בסדנאות ובקורס לפסיכולוגיה ארגונית. "הכוח הגדול של הקורס היה המשתתפים שהגיעו מכל קצות הארץ ויצרו קבוצה לומדת המשתפת וחולקת מניסיונה", הוא אומר. "הקבוצה נשארה קבוצת עמיתים שחבריה ממשיכים להתייעץ גם כיום".

כתוצאה מהשתתפותו בקורס, החליט עובד להגיש מועמדות לתפקיד מנהל הקהילה, נבחר ובימים אלו מתחיל לכהן. "שמיר זה הבית ויש לי מחוייבות עמוקה כלפיו להיות במעורבות ועשייה. הקורס חיזק בי את תחושת המסוגלות, אני מרגיש מוכן וקיבלתי את ההחלטה בלב שלם".

לשאלה מדוע הוא ממליץ לאחרים להירשם לקורס הוא עונה: "זהו קורס שבנוי טוב ומפרה גם את מי שכבר נמצא בתפקיד וגם את מי שרוצה להבין יותר איך פועלת המערכת הקיבוצית. אני כמנהל קהילה חדש שואף לשלוח מועמד או שניים בכל שנה להשתתף בקורס, להגדיל את ההבנה הקיבוצית שלהם, לחזק את מעורבותם בקהילה ואולי גם לקחת תפקיד מנהיגותי בעתיד".

ליאור עידוד, מזכיר שפיים, ודקלה מעיין, מנהלת הקהילה בגעש, הגיעו לקורס אחרי שנבחרו לתפקיד. שניהם היו חסרי ניסיון והיה להם ברור שהם זקוקים לידע וכלי ניהול.

דקלה משתפת: "התחלתי תפקיד חדש שמאוד רציתי בו. הרגשתי באינטואיציה שהוא מתאים לי ואני יכולה לעשות אותו טוב, אבל מצד שני הייתי מודעת לכך שאין לי מספיק ניסיון וידע מקצועי. להפתעתי, הקורס נתן לי מעבר לכלים פרקטיים גם פרספקטיבה הרבה יותר רחבה על התפקיד והקהילה הקיבוצית". לדקלה אין בכלל שום ספק: "כל מי ששוקל לקחת על עצמו תפקיד ניהולי בקיבוץ חייב לעשות את הקורס. בלעדיו תהיה לו זווית ראיה צרה, וחבל".

ליאור מוסיף כי הוא קיבל הרבה מאוד ידע ושבמקרים רבים במהלך התפקיד הוא פותח סיכומי שיעורים כדי לבדוק כיצד לפעול בתחום מסויים. "הכי חשוב מבחינתי זו הקבוצה שנוצרה. אלו עמיתים לחיים, עוד משלב הדיונים בכיתה ובהפסקות אבל גם עכשיו אפשר להתלבט איתם וללמוד מניסיונם". לליאור בכלל אין ספק האם כדאי להירשם לקורס: "אין מה להתלבט, זה קורס מעניין ומהנה, בתנאים נעימים ובעלות לא גבוהה, בלי דרישות של אוניברסיטה אך מעשיר מאוד - לכו על זה!".

קידר פיינגולד מבית ניר, מנהל הקהילה בגברעם ובוגר נוסף של הקורס מלפני כמה מחזורים, מצטרף אל שלושתם וביקש להודות על הקורס שעבר, שלדבריו "נוכח מאוד יחד עם התכנים שהועברו בו בעבודה היומיומית כמנהל קהילה".

למידע מפורט על הקורס: לחצו כאן

לפרטים נוספים והרשמה: שלומית צימרינג - hr@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה