דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נחנך הפרויקט הפוטו-וולטאי הצף הגדול בישראל במאגר הבונים

לאחר ציפייה ארוכה, נחנך בחמישי שעבר מאגר הבונים המשותף לאגודת מי חוף הכרמל ושיכון ובינוי אנרגיה ובו כ-50 אלף פאנלים סולאריים בעלי כושר ייצור של 23 מגה וואט. הטקס נערך במעמד שר המשפטים וסגן ראש הממשלה, גדעון סער, שרת האנרגיה קארין אלהרר וסגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר
מאגר הבונים במבט מלמעלה. הצילום באדיבות שיכון ובינוי אנרגיה
מאגר הבונים במבט מלמעלה. הצילום באדיבות שיכון ובינוי אנרגיה

מאגר הבונים הוא מאגר חדש למים מושבים לייעוד חקלאי בשטח כולל של כ-450 דונם. המאגר הוא בעל קיבולת של כ-3.3 מיליון מ"ק ומכיל מים מושבים שלישוניים (הטובים להשקיית כלל הגידולים החקלאיים השונים), אשר יגיעו אליו ממט"ש ניר עציון מצפון, וממערכת המים של מי חוף הכרמל מדרום. המתקן הפוטו-וולטאי הצף על מאגר הבונים הוא בהספק של 23 מגה וואט, וצפוי לספק את צריכת החשמל לכ-3,000 בתי אב. הפרויקט יחובר לרשת החשמל במסגרת האסדרה לקביעת תעריף למתקנים פוטו-וולטאים על גבי גגות ומאגרים אשר אינם נכללים במכסה הזוכה בהליכים התחרותיים.

עלות ההקמה של הפרויקט נעה סביב 77-80 מיליון ש"ח סך הכל, כאשר הצפי הוא להכנסות שנתיות כוללות (של שתי השותפות) של 8-9 מיליון שקל, כך שלאורך כל התקופה, קרי 25 שנה מדובר בהכנסות צפויות של 225 מיליון שקל. על מורדות המאגר יינטעו 100 דונם מטעים.

אסיף אייזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל: "זהו ניצחון ושינוי כיוון בכמה תחומים משמעותיים.  הדבר הראשון זה חקלאות – מדובר במאגר של מים מושבים המשמשים להשקיית כלל החקלאות בחוף הכרמל. הדבר השני הוא אנרגיה מתחדשת, משבר האקלים כבר פה והמאגר יספק חשמל ל-3000 משפחות על ידי אנרגיית שמש ירוקה. הדבר האחרון זה שהצלחנו לייצר פה מודל של קיימות – גם חקלאות, גם מים מושבים וגם אנרגיה מחדשת. זה ניצחון אדיר לחקלאות הישראלית, בטח בימים כאלה. זוהי רק ההתחלה, בעוד שנתיים מהיום כל החשמל בחוף הכרמל ייוצר באמצעות אנרגיה מתחדשת והיא תהיה הרשות הראשונה בארץ שתייצר רק אנרגיה ירוקה".  

מזכ"ל התנועה הקיבוצית שהשתתף באירוע, אמר: "כאן רואים באופן הכי מוחשי שיש את התזה שלנו בכל המאבקים האחרונים - החקלאות היא לא הבעיה, אלא הפתרון".

הוספת תגובה חדשה