דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתרחבת היוזמה: קיבוצים נוספים הצטרפו ליוזמת שיקום הנוי בקיבוצים המפונים

חברי בית השיטה היו החלוצים להירתם לטובת טיפול בגינות הפרטיות ובנוי בקיבוץ כפר עזה המפונה, וכעת מתרחבת היוזמה החברית לעוד קיבוצים שנרתמו ולקחו על עצמם את משימת שיקום הנוי בקיבוצים מפונים נוספים מהעוטף וגבול הצפון. התנועה הקיבוצית מזמינה קיבוצים נוספים להצטרף ליוזמת הערבות ההדדית
המתנדבים לשיקום הנוי. חברות אמת
המתנדבים לשיקום הנוי. חברות אמת

היוזמה, שזכתה לשם "החיטה צומחת שוב", החלה בחודש פברואר בהובלת ניצן סלע ועידו פרבר מבית השיטה, שמאז מבצע 'צוק איתן' יזמו ערבי שירה משותפים בין הקיבוצים והפעם החליטו שיחד עם צוות מעורב של 10 גברים ונשים הם יקחו על עצמם מדי שבוע את מלאכת הטיפול בנוי ובגינות בכפר עזה, שנותרו ללא מישהו שיטפח אותם. מאז ועד היום, התנדבו כבר עשרות רבות של חברים וחברות מבית השיטה, ואף מעוג מקומות שונים בארץ, מכל המגזרים ומכל הגילים. מודל העבודה מתנהל כך שהמתנדבים נרשמים מראש לימים שבהם יוכלו להצטרף לעבודה. עידו פרבר סיפר השבוע כי "כפר עזה כבר נראה טוב יותר, נקי יותר ומסודר יותר, גם הגינות הציבוריות וגם הפרטיות. הכול בשביל להקל ולקדם את חזרת החיים לכפר עזה". 

לפני כשבועיים נענו בתנועה הקיבוצית לפנייתו של ניצן סלע ולצורך שזוהה בשטח והחליטו להרחיב את המיזם המרגש לקיבוצים נוספים בנגב המערבי ובגבול הצפון שפונו מבתיהם, וזאת במסגרת יוזמת "קיבוץ מחבק קיבוץ". רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית מספרת כי בשבוע האחרון נוצרו חיבורים חדשים ומשמחים, כמו בין רמת השופט שכבר באו לסייע לשיקום הנוי של סאסא, מעגן מיכאל שנרתמו לניר עוז ובארי, ובימים הבאים יחלו פעילויות שיקום נוי גם בקיבוצים מגן, חולית וגברעם. "למרות שעוד נכונו אתגרים רבים בתחום השיקום היישובי, ניכר כי רוח ההתנדבות רק מתעצמת אנו מזמינים קיבוצים נוספים להצטרף אלינו בפעילויות כאלו ואחרות בתחום ההתנדבותי", אמרה שיר גורן מנהלת מחלקת מעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית.

כדי להצטרף ליוזמה המתרחבת - במסגרת שבועית או יומית, כקבוצה של ותיקים או צעירים, לטובת קיבוצי הנגב המערבי והצפון: לחצו כאןניתן גם לפנות בשאלות או הצעות אל רותם שניצקי (050-4233584) ושיר גורן (053-4440534) מאגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית.

הוספת תגובה חדשה